Logg inn med Facebook eller Google!

Noen som har vært i Georgioupolis?

Started by Lin, 12. Feb 10, 16:16:13

Previous topic - Next topic

Lin

Jeg og en venninne skal dit i april. Vi skal på husmorferie uten annet mål enn å bare kose oss og slappe av. Skal bo i en 1 roms lgh. på Hotel Fereniki. Så vidt jeg har forstått er det flere avdelinger av det hotellet. Vi har leiebil hele uken. Jeg lurer på om det er noen som har noen tips til oss? Stedet, spisesteder, kaffèer, området rundt, Chania, Rethymnon, positive og negative ting...  Alt er av interesse.

Hilsen Lin
Så mye å tenke på, men ingenting å bekymre seg over :)

Ninette

Georgioupolis er en hyggelig ferieby noen mil vest for Rethymno. Jeg har aldri bodd i der, men har vært innom en rekke ganger, da vi bruker å feriere i en fjellandsby ikke langt unna.

Gorgioupolis har alt du trenger for en fin ferie, med mindre du er på jakt etter fart og spenning. Her er en fin badestrand, en liten fiskehavn, et koselig sentrum med et lite torg, et minimarked, noen suvenirbutikker og mange koselige tavernaer.

Det er mange fine steder å besøke i området rundt Georgioupolis. Liker dere å gå, kan dere sette av noen timer og gå til fots mellom flere fine landsbyer, blant annet Likotinara og Exopolis (se http://www.rundtomkring.no/georgioupolis.htm ) Det er også mulig å kjøre bil deler av denne turen. Og kjører dere bil, vil jeg samtidig anbefale et besøk i Vamos, en levende gresk by, kjemisk fritt for turister.

Og så vil jeg anbefale dere å kjøre til Argiroupolis, en vakker og frodig landsby litt oppe i fjellet, 20 - 25 minutter kjøring fra Georgioupolis. Her er det masse spennende å se, alt fra gresk landsbyliv, til ruiner fra oldtidsbyen Lappa og flotte vannfall som fosser ut av fjellet.

Jeg skal lete fram noen bilder fra Georgiopolis og området rundt, hvis dere synes det er interessant.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Liv

Jeg har bare kjørt igjennom Georgioupolis på veg til Chania fra Rethymnon.
Men Ninette...den er da vest for Rethymnon?! Tror du har gjort en skrivefeil.

Ninette

Georgioupolis er selvfølgelig vest for Rethymno. Takk, Liv!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Liv

Vet jo du er lommekjent i disse områdene :-)
Tenkte det var greitt for den som evt. prøver å lete på et kart at det ble riktig.

Tjorven

Quote from: \"Ninette\"

Og så vil jeg anbefale dere å kjøre til Argiroupolis, en vakker og frodig landsby litt oppe i fjellet, 20 - 25 minutter kjøring fra Georgioupolis. Her er det masse spennende å se, alt fra gresk landsbyliv, til ruiner fra oldtidsbyen Lappa og flotte vannfall som fosser ut av fjellet.

Jeg skal lete fram noen bilder fra Georgiopolis og området rundt, hvis dere synes det er interessant.[/quote
Det hadde vært flott, Ninette :)  Har merka meg Argiroupolis som en meget vakker fjell-landsby og gleder meg til å se mer fra dette området.
Unnskyld om jeg kupper tråden her litt, men det er sikkert flere som er interessert  :colors:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

Lin, jeg vil komme med litt mer bilder og informasjon om dette området du skal feriere i.

Jeg gjør det på den måten at jeg oppretter egne tråder under Kreta.

Først ut er landsbyen Argiroupolis, som jeg anbefaler dere å besøke.

http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=4907
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Tzasiki

Vi har vært på Kreta en gang, bodde da i Rethymnon, men var flere  ganger i Georgioupolis da vi syntes dette lille feriestedet var koselig!
Husker at vi gikk over en bitteliten bro til en liten strand som var veldig fin. Ved enden av  stranda  rant det  ut  en  liten bekk med iskaldt vann (som  kom fra et vann/bekk oppe i fjellene)  Husker det var godt å avkjøle seg med det iskalde vannet  i varmen!. Kan desverre  ikke  informere  om mer  da  det er såpass  lenge  siden  vi var der (faktisk 14 år siden), men jeg informerer  alikevel  om at  stedet var  avslappende og vi nøt det!! Det var et lite torg med flere bra spisesteder rundt omkring. Georgioupolis  har  sikkert blitt noe forandret  og bygget ut - siden vi var der på flere dagsbesøk. Stedet ligger fint til, og med flere koselige landsbyer i nærheten, og  fjellene er rett bak. Georgioupolis ligger mellom byene Rethymnon og Chania .Buss til Rethymnon tar ca. 20 min., og til Chania tar det ca. 40min.


Min  søster  med barn  og ektemann var to  uker  i Georgioupolis for et par år siden, de likte  seg  kjempegodt!. Dette til informasjon. :cheers:

Ninette

Her er bilde fra det lille torget i Georgioupolis.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Ninette

Og her er et bilde av det vakre kapellet som ligger uti vannet :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Tzasiki

Fine bilder, husker torget der ja1 :compress:

snoknud

hei, Ninette har skrevet mye fint, jeg stiller meg helt bak det, den lille stranda vest for elva er langgrunn og kanskje varm nok i april(?), eller er amos enm flott plass å besøke, spesielt om det er varmt på ettermiddagen i skyggen av trærne.  

Det er mange turer å spasere og å kjøre fra Georgopolis, Vamos, Rethymno, Arkadi en mengde.  Ingen problemer med å få tiden til å gå der....

God tur.....
snorre

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...