Logg inn med Facebook eller Google!

Strendene i Parga?

Started by Tessi, 14. Feb 09, 19:20:50

Previous topic - Next topic

LykkeLi

Hei Tessi!

Jeg har vært i Parga for noen år siden. Det er en del bakker i byen, så det kan hende det er litt slitsomt med en baby. Vi bodde på et hotell over sentrum og måtte gå gjennom en liten olivenlund før vi kom til hotellet, så velg i hvert fall et hotell som ligger sentralt. Vi tok båt til Valtos-stranden nesten hver dag og tror det kostet rundt 2 euro da for noen år siden. Ikke langgrunn, så kanskje ikke så barnevennlig. Selv om kanskje ikke barnet ditt er stort nok til å bade selv er det jo koselig å kunne være i vannkanten sammen.

Jeg vil anbefale Pythagorion på Samos. Der har jeg vært to ganger og det viker veldig barnevennlig. Ikke noe party-faktor, men barer og restauranter på kaien. En veldig koselig og rolig by. Stranden i sentrum har blanding av rullestein og sand, men ute i vannet er det fin sandbunn og det er ganske langrunnt der. Vi var der i fjor sommer i slutten av juli og det var veldig rolig og fredelig. Ville ha bodd sentralt her, for vi måtte gå opp noen bratte trapper der vi bodde i fjor. Ikke noe problem uten barn da. Det er også mulig å ta båt eller taxi til andre fine strender i nærheten, men i fjor ble vi bare i sentrum da det er så greit å være i nærheten av hotellet.

I mai skal vi prøve Skiathos. Har lest masse om det her på forumet og det viker veldig bra. Kan jo ikke anbefale det før jeg har vært der, men det virker veldig bra å bo nær Megali amos stranden.

Lykke til videre med planleggingen! :-)

Tessi

Takk for tips Lykkeli!
Har tittet litt på samos nå og Pythagorion. Pythagorion ser ikke verst ut, men falt nesten mer for Kokkari! Da har jeg kort avstand til Samos by også!

Skiathos har jeg også sett på, men tror reisene dit vil bli fullbooket raskt i år på grunn av \"Mamma Mia\" filmen!

LykkeLi

Hei!

Vi var innom Kokkari i fjor og det er veldig fint der. Stranda var derimot ikke like fin som i Pythagorion og det blåste mye mer der enn i Pythagorion. Vi var jo der kun en dag, men merket forskjell på vinden. Kokkari er en del mindre enn Pythagorion også. Det kommer selvfølgelig an på hva man ønsker, men jeg hadde valgt Pythagorion framfor Kokkari. :-)

Tessi

Quote from: \"LykkeLi\"Hei!

Vi var innom Kokkari i fjor og det er veldig fint der. Stranda var derimot ikke like fin som i Pythagorion og det blåste mye mer der enn i Pythagorion. Vi var jo der kun en dag, men merket forskjell på vinden. Kokkari er en del mindre enn Pythagorion også. Det kommer selvfølgelig an på hva man ønsker, men jeg hadde valgt Pythagorion framfor Kokkari. :-)

Jeg har lest at det er en annen strand der også på östsiden der det ikke blåser like mye! En sandstrand.
Men hvordan er det i byen da, oppleves vinden sterkt der også? Altså inne i Kokkari liksom.
Er ikke så glad i vind nemlig hehe.
Hmmmm kanskje Pythagorion er mer intressant da. Jeg syntes bare det var så herlig med så kort avstand til Samos by! For jeg behöver liksom ikke bo i en by, bare jeg kan dra inn til byen hver dag hvis jeg vil. =) Virker som at shoppingmulighetene er större i Samos by enn i Pythagorion? Mulig jeg tar feil.

Tommy

Quote from: \"Tessi\"
Quote from: \"LykkeLi\"Hei!

Vi var innom Kokkari i fjor og det er veldig fint der. Stranda var derimot ikke like fin som i Pythagorion og det blåste mye mer der enn i Pythagorion. Vi var jo der kun en dag, men merket forskjell på vinden. Kokkari er en del mindre enn Pythagorion også. Det kommer selvfølgelig an på hva man ønsker, men jeg hadde valgt Pythagorion framfor Kokkari. :-)

Jeg har lest at det er en annen strand der også på östsiden der det ikke blåser like mye! En sandstrand.
Men hvordan er det i byen da, oppleves vinden sterkt der også? Altså inne i Kokkari liksom.
Er ikke så glad i vind nemlig hehe.
Hmmmm kanskje Pythagorion er mer intressant da. Jeg syntes bare det var så herlig med så kort avstand til Samos by! For jeg behöver liksom ikke bo i en by, bare jeg kan dra inn til byen hver dag hvis jeg vil. =) Virker som at shoppingmulighetene er större i Samos by enn i Pythagorion? Mulig jeg tar feil.

Skojig tråd detta, om stränderna i Parga  :clown: :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tessi

hehe ja oops, ble litt offtopic dette. Vi får ta praten om Kokkari og Pythagorion til en annen tråd tror jeg. ;)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...