Logg inn med Facebook eller Google!

Kamares på Sifnos

Started by Ole, 02. Jan 09, 21:56:17

Previous topic - Next topic

Ole

Hei! Da jeg skulle fra Milos til Paros i sommer måtte jeg ta en dag på Sifnos pga. dårlige fergeforbindelser. Jeg bodde i havnebyen Kamares, og det viste seg å være en koselig liten by. Her er det flere muligheter for leie av rom (ingen sto på kaia), her er et godt utvalg i tavernaer, mange keramikere, ei veldig fin strand etc. For ikke å snakke om en nydelig solnedgang.

Her er noen inntrykk fra Kamares.












Min lille uteplass.


Mer kommer.......................

bengalow

Egentligen är det fantastiskt så lika öarna i Kykladerna är, och ändå har var och en sin egenhet. När man varit runt på dem så kan man se vilken ö det handlar om. Sifnos skulle jag gärna åka till också. De västra Kykladerna är lite annorlunda, dels pga att det inte finns så många turister där omkring juni, och dels för att dom är så \"genuina\"...nåja...Kul att se dina bilder därifrån Ole, lika fina som alltid.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Sjøløve

Å,dette var et herlig gjensyn med ei fin øy i  vinterkulda. :flower:
Sifnos drar jeg gjerne  tilbake til - her var det både fredelig og idyllisk.
Vi bodde også i Kamares - da vi ankom øya kl 22.30 en septemberkveld, stod det faktisk flere romutleiere på kaia.  
Vi fikk et fint bosted litt oppe i skråningen - det sees litt til høyre på bilde nr 2.
Kom gjerne med flere bilder !!
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Ole

Takk for hyggelige kommentarer Bengalow og Sjøløve! Det kommer flere bilder fra Kamares og andre steder på Sifnos. Jeg brukte den dagen jeg var der til å kjøre litt rundt på scoter + ligge på stranda i Kamares. Og ja, Bengalow, mange av byene i Kykladene er svært like. Og svært sjarmerende! :smile:

Tommy

Sifnos o Kamares är fiiiiint, rekommenderas :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Det kryr av keramikere i Kamares....





























Mer kommer.................

Anders

Vakre bilder. Men hvor fikk du den \"nydelige solnedgangen\" fra? Den datt bare bak fjellet de dagene vi var der???

Tommy

Jag tror minsann du fångat keramikern vi hyrde boende av på TZANNIS AGLAIA PENSION när vi var där, köpte även ett par kaffemuggar av honom, skojigt att se o känna igen Ole :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Quote from: \"Anders\"Vakre bilder. Men hvor fikk du den \"nydelige solnedgangen\" fra? Den datt bare bak fjellet de dagene vi var der???

Man ser ikke sola forsvinne i havet. Det har du rett i. Men fin solnedgang var det likevel!




Quote from: \"Tommy\"Jag tror minsann du fångat keramikern vi hyrde boende av på TZANNIS AGLAIA PENSION när vi var där, köpte även ett par kaffemuggar av honom, skojigt att se o känna igen Ole :-)

Det er meget godt mulig. Jeg har en mistanke om at jeg knipset et par bilder av stedet der Kari også bodde for noen år siden.....

Anders

Jo...du har rett :-)
Bøyer meg i støvet og erkjenner egne begrensninger...:-)

Tommy

Quote from: \"Ole\"
Quote from: \"Anders\"Vakre bilder. Men hvor fikk du den \"nydelige solnedgangen\" fra? Den datt bare bak fjellet de dagene vi var der???

Man ser ikke sola forsvinne i havet. Det har du rett i. Men fin solnedgang var det likevel!




Quote from: \"Tommy\"Jag tror minsann du fångat keramikern vi hyrde boende av på TZANNIS AGLAIA PENSION när vi var där, köpte även ett par kaffemuggar av honom, skojigt att se o känna igen Ole :-)


Det er meget godt mulig. Jeg har en mistanke om at jeg knipset et par bilder av stedet der Kari også bodde for noen år siden.....

Jooda, vi såg nokk sola droppa i havet, det beror nokk på var man placerat sig vid tillfället skulle jag tro  

Apropå keramik så bör man se opp :-) med blyhalten i glasyren när man köper bruksföremål av keramik i Grekland, glasyren där kan innehålla mycket bly, det har till och med hört att folk blivit sjuka till följd av det. Dock hände det ikke oss på grund av kaffet vi drack i muggarna vi köpt på Sifnos  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Da er det nesten to uker siden jeg la ut noe i denne tråden. Her kommer noen flere inntrykk fra den lille byen Kamares på Sifnos.



















Mer kommer..............................

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...