Logg inn med Facebook eller Google!

Kalymnos - ei uke i august

Started by Sjøløve, 25. Aug 08, 10:06:37

Previous topic - Next topic

kaka

Mygg eller ikke, - en veldig inntagende beskrivelse i bilder og ord. Åpningsbildet med solnedgangen var jo bare vakkert! Det er så moro å få slike beskrivelser fra steder jeg ikke har vært, men har hørt om.
KariK

polyanna

Myggen plager meg ikke mer på Kalymnos enn andre steder, hyperallergisk iblant og bærer alltid allergitabletter med i sekken. En adrenalinsprøyte er med for trygghetens skyld. Starter med myggmiddel før jeg går av flyet, fyller på på båten over og ellers døgnet rundt. Det går så bra så, min greske parfyme. Myggmaskin på rommet på dagtid, AC om natten.

Kalymnos kjennes etter hvert som det ultimate. For meg. Innimellom blir det selvsagt andre øyer også, vil liksom ikke bli sittende fast på bare ett sted.

Reiser gjerne til Kalymnos alene, opptil 3-4 uker av gangen om det er mulig. Telendos er et must, bor ikke der, men drar helst over hver dag. Den bittelille båtturen er en glede, ikke minst på returen om kvelden. Bader i solnedgang ved steinstrender, \'dusjer\' i en flaske vann etterpå, spiser ofte på Zorba\'s, nydelig hjemmelaget mat. Eller på Riita\'s hos Yannis, noen ganger blir lunchen laang der. Forøvrig trygt å være i området, ok å spasere hjem selv mot midnatt. Sånne små steder har sin egen indre justis, etter et døgn eller to vet \'alle\' hvem man er og hvor man bor.

Fikk et tips en gang om et sted å bo, på Kalimera, etter å ha reist charter til øya. Utrolig billig, enkelt, rent, hyggelig sted. Sammenlignet med eks. Kykladene er det nesten ikke til å tro. Men det er nok av steder å ta inn.

Pothea er ikke helt mitt sted, men Riitta\'s bilder er vakre og gir et annet bilde av byen enn det jeg har gjort meg kjent med. Mitt bilde er mye eksos, støy. Noen ganger har jeg lurt på å hoppe på en av badebåtene der, men har ikke kommet så langt. Kanskje neste gang...

Riitta

Jag brukar inte heller bo i Pothea för jag tycker det blir alldeles för varmt där på sommaren. Det brukar bli några besök där under vistelsen :bom:
Skulle nog tänka mig och bo där när det inte är turistsesong och så varmt väder. En härlig och livlig stad :bom:
Där finns nog inte så många mygg heller :cyclopsani:

Riitta

Poppi

Nydelige bilder og fine beskrivelser! Vi bor oftest på Zorbas, Telendos. Blir nok en tur dit i sommer også :flower:

kirtor

Flotte bilder fra en deilig øy. Gleder oss til å reise dit i april igjen.

Sjøløve

Takk igjen for kommentarer :flower:
Kalymnos sammen med Telendos ble for meg to små perler som jeg gjerne vil oppleve mer av :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tzasiki

Fin fortelling fra Kalymnos. Jeg og min mann var der for noen år siden, bodde i Myrties. Var ofte på Telendos. Tok postbåten over til Leros en dag , og overnattet en natt. Hadde to fine uker på Kalymnos som er en idyll.
Vi skal nok reise tilbake til Kalymnos en gang da denne øya er en av våre favoritter i Dodekanesene.
PS: flotte bilder du har tatt, kjenner meg godt igjen. En perle av en øy!. :flower:  :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...