Logg inn med Facebook eller Google!

Mer minne til data\'n

Started by Marit, 05. Apr 08, 14:54:59

Previous topic - Next topic

Marit

Benyttet komplett.no for å kjøpe mer minne til pc\'n. De hadde noe som passet til min pc-modell som var billigere enn om jeg bestilte minne fra der pc er kjøpt. Nå er ikke min forståelse på disse databetegnelsene så stor, det jeg kjøpte er en minnebrikke som betegnes DDR-DIMM 512 CL2.5 6ns, unbuffered, non-parity, 2,5V, 65Meg x 64.

Etter å funnget ut hvordan åpne harddisken (her var det bare å åpne på ene siden i stedet for å skru av hele \"toppen\" slik det var på min forrige pc....), så fant jeg ut hvor jeg skulle plassere brikken. Fant også en del støv her inne (hvor kommer alt det støvet av....), og håper jeg fikk støvsugd ut så mye som mulig av støvet før jeg lukket igjen.

Nå virker det som om det går en tanke fortere her. Håper også det løste \"problemet\" med meldingen om \"lite virtuelt minne\" som jeg brukte å få av og til.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Svein~B

Quote from: \"Marit\"Benyttet komplett.no for å kjøpe mer minne til pc\'n. De hadde noe som passet til min pc-modell som var billigere enn om jeg bestilte minne fra der pc er kjøpt. Nå er ikke min forståelse på disse databetegnelsene så stor, det jeg kjøpte er en minnebrikke som betegnes DDR-DIMM 512 CL2.5 6ns, unbuffered, non-parity, 2,5V, 65Meg x 64.

Etter å funnget ut hvordan åpne harddisken (her var det bare å åpne på ene siden i stedet for å skru av hele \"toppen\" slik det var på min forrige pc....), så fant jeg ut hvor jeg skulle plassere brikken. Fant også en del støv her inne (hvor kommer alt det støvet av....), og håper jeg fikk støvsugd ut så mye som mulig av støvet før jeg lukket igjen.

Nå virker det som om det går en tanke fortere her. Håper også det løste \"problemet\" med meldingen om \"lite virtuelt minne\" som jeg brukte å få av og til.

Det er også mulig å kjøpe en ekstern harddisk som man plugger i USB-porten. De får du kjøpt for under tusenlappen og de minste får plass i lomma. Fordelen med dem er at du kan bruke dem på flere forskjellige PC\'er.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Marit

Fint tips Svein~B, mulig jeg gjør det neste gang når det blir nødvendig.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tommy

Du kan ju kolla denna tråden så finner du lite tips i ämnet
\"Extern hårddisk\" :-)

http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&p=39759#39759
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Quote from: \"Marit\"Etter å funnget ut hvordan åpne harddisken (her var det bare å åpne på ene siden i stedet for å skru av hele \"toppen\" slik det var på min forrige pc....), så fant jeg ut hvor jeg skulle plassere brikken.

Hm, satte du minnebrikken i harddisken???? :smile:

Marit

Quote from: \"Ole\"Hm, satte du minnebrikken i harddisken???? :smile:

 :cyclopsani: Ja, det skal jeg si det jeg er utrolig bra på, spesielt dagen derpå.  :drunken:
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bipbap

Stakkars Marit - Jeg synes du har vært flink som har satt inn ram-brikke selv  :cheers: Du var også flink som forsto hva du skulle ha, for du trengte mer ram. En ny harddisk vil ikke øke hastigheten på pc\'n (hvis du ikke har for lite lagringsplass da)

Kassen du åpnet, heter ikke harddisk - men Tower. Kall det gjerne kasse  :flower:

Barbro

Alt det dere kan! :cyclops: Jeg er stum av beundring :cyclops: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...