Logg inn med Facebook eller Google!

Kalymnos

Started by Sjøløve, 02. Jan 08, 10:53:04

Previous topic - Next topic

Sjøløve



Jeg finner ikke så mye stoff om Kalymnos på forumet her, så derfor må jeg grave og spør litt.
Har tittet på bildene fra øya som er lagt ut - det ser jo ut som om øya ikke er så mye preget av masseturismen ?
Vi planlegger en jentetur i midten av august - Kalymnos er veldig aktuell.  Men vi er litt i tvil om hvor vi skal bo.  Klarer ikke helt å finne ut om det finnes strender i nærheten av Kalymnos by ?  
Hvordan er det ellers å bo i Kalymnos by, eller er det greiere å bo på vestsiden av øya ? Myrties ?  Massouri ?
Vi vil helst bo i nærheten av stranda - herlig med morgenbad  :flower:
En tur over til Telendos ser jo også fristende ut - hva med strender på Telendos ?  Tavernaer ?
Hva er ellers verd å få med seg på  Kalymnos ?  
Vi har  bare ei uke til rådighet, så vi rekker ikke allverdens, men OK å få med seg litt annet enn bare sol og strand og mat og drikke  :hello1:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Barbro

Jeg har vært på Kalymnos,men kun en overnatting,tok båt fra Leros en grytidlig morgen.
Jeg bodde i Massouri,som forøvrig henger sammen med Myrties...bratt ned til fin strand,og utsikt rett over sundet til Telendos..jeg stortrivdes iallefall :bom: ! Buss inn til Pothia går regelmessig,en flott tur inn til en by som nok har sin sjarm,da helst i bakgatene,en vanvittig trafikk nede ved havna.
Her kan nok Riitta komme med masse kunnskap om øya..jeg tenker vi har henne i tråden snart :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..


Riitta

Så trevligt att du är intresserad av vår \"hemö\" Kalymnos :bom:
Vi har återkommit dit med jämna mellanrum sedan slutet på 80-talet och tris gott där. Har besökt massa andra öar också,men kommer aldrig och överge Kalymnos.
Tycker att ni skall bo i Myrties,Massouri eller lilla Melitsaha intill Myrties. Alla dom här platserna ligger nära varandra och det är inte långt till Vattnet någonstans ifrån för morgontopp. Stränderna är ju inga \"Naxos\" sandstränder,men det går väldigt bra och bada på alla dom.
Kantouni är också en möjlighet och bo på. Har inte själv gjort det,men det finns många som tycker om och bo där.
Pothia tycker jag inte ni skall bo på speciellt inte i Augusti. Staden ligger så att det är varmt som i ugnen där när värmeböljan kommer. Vinden kommer inte åt staden så bra. Väldigt vacker och trevlig stad annas.

Telendos vill ju många bo också på också,men för min del räcker det med några besök där. Lite för stilla för mig.
Båtarna dit går ju mest hela tiden från Myrties hamn och det tar ca 10 min. dit

Någon massturism har det aldrig varit där. Nu är det mest lite äldre folk som kommer dit på återbesök. Det har ju blivit lite svårare att ta sig dit från många ställen.

Här får du titta på hotellet där vi brukar bo på. Underbar trädgård och en bar med dom finaste dinkarna på Hellas :drunken:
Rent och snyggt. Och bröderna Apostolis och Stratos tar väldigt väl hand om sina gäster.
Ta en titt och fråga gärna vad du vill veta mer :flower:

www.kalymnos.gr/nefeli

Riitta som åker dit i juni :cheers:

Sjøløve

:flower: Tusen takk Barbro, -POE- og Riitta for beskrivelser, reisebrev, bilder og gode råd.
Lysten til å besøke Kalymnos er ikke blitt mindre etter dette, men vi er jo 6 stk som skal bli enige.........
Flere øyer er vurdert, bl.a. Chios, Skiathos og Kreta.  Vi får ta en siste rådslagning før vi bestemmer oss, men det forundrer meg ikke om vi havner på Kalymnos til slutt :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...