Logg inn med Facebook eller Google!

Koufonissi sommeren 2016

Started by Ole, 15. Mar 17, 18:09:42

Previous topic - Next topic

Ole

Koufonissi var et helt nytt bekjentskap for oss. Jeg har lest mye, og sett mange fine bilder fra denne øya, så vi var ganske sikre på at dette ville bli en suksess. Det ble det også. Koufonissi var akkurat passe stor (les: liten), her var fine strender, nok å finne på på kveldstid og hotellet vårt var utmerket!

Først noen bilder fra våre første minutter på øya:

Anders

Det er jo nesten pinlig at jeg etter så mange besøk på Naxos og også Amorgos/Ios ennå ikke har satt foten på små-Kykladene. Kanskje jeg pakker et bærenett for en dag eller tre nå i juni?

kari

Ja, Koufonissi var ei herlig øy. Vi var der i 2002 eller 2003 og det var en flott øy å ha med seg barn til. Ingen (eller kanskje det var en) farlige biler, oversiktelig, ei flott bystrand, en veldig artig landhandel nede i byen (i nærheten av stranda hvis jeg ikke husker feil) - den butikken hadde ALT. Gåturer til andre fine badeplasser som ikke var for lange for små barneføtter - og mulighet for å ta badebåt hjem hvis man ikke orket å gå.

Har ikke vært på øya etterpå, men det må det vel være mulig å gjøre noe med  :)
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Ole

Og jeg som trodde du hadde vært i Småkykladene et utall ganger, Anders! Så feil kan man ta! :)

Kari: Det er nok flere bilder nå enn den gangen du var der, men fortsatt er det stille og rolig her.

Vi bodde på Anna Villas. Et ypperlig sted rett ovenfor bystranda.


mouche

En herlig liten øy vi besøkte per seilbåt i slutten av juni 2015 og lå i havn der en natt. En øy vi absolutt skal tilbake til!

Lous

Oppe i høyre hjørne på blide nr 4 har vi bodd. En veldig ok plass. Enig i at øya er flott. Den store festplassen er det jo ikke, men f.eks som første-øy for å få ned skuldrene. Helt perfekt.

filhellener

Quote from: Ole on 15. Mar 17, 21:08:23

Vi bodde på Anna Villas. Et ypperlig sted rett ovenfor bystranda.


Anna Villas ser veldig fint ut👍

Vi likte oss veldig godt på den lille idyllen Koufonissi da vi var der i 2001, 2002 og 2004 ❤️
Er litt usikker på hva vi synes om forandringene...?
- som et eksempel,  Pori var helt uten fasiliteter, ikke en kaffekopp å få kjøpt der..
Men det frister å "stikke innom" igjen, ville vært veldig koselig å treffe igjen trivelige Anna & Dimitris, bo hos dem igjen😊
Kari

Ole

Når først Pori er nevnt, kan vi fortsette turen vår der. Vi leide sykkel, og syklet over åsen og ned til Pori. En flott tur! Pori var et fint område med flott strand der det var god plass til alle. Her var et par tavernaer, noe vi setter pris på, spesielt da det var såpass langt til neste strand. Man kan fint gå fra Koufonissi by til Pori, enten over åsen eller langs strendene. Første dagen gjorde vi det siste, og det var en utrolig flott tur. Bilder fra det kommer senere.


Ole

Kvelden nærmer seg og vi tar oss en tur til "byen". "Byen" inneholdt en gate med noen tavernaer og butikker. Mye var det ikke, men nok. :)


Lous

Siste bilde er  Melissa ja. God mat der

Ole

Vi leide sykkel to dager på Koufonissi. Sykkel er en ypperlig måte å komme seg fram på. Øya er forholdsvis flat og det er lite trafikk der. Det meste er også innenfor kort sykkelavstand.


Ole

Det er ikke mange "attraksjoner" på Koufonissi. Øya i seg selv er vel en attraksjon, men her er ikke gamle templer o.l. (så vidt jeg vet). Følger du strendene utover fra byen, så kommer du til Devil's Eye. Dette er en stor kulp som er fin å bade i og et naturlig mål for de som vandrer langs strendene der ute. Det går an å gå dit både fra Pori og fra de andre strendene nærmere byen.


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...