Logg inn med Facebook eller Google!

Schinoussa

Started by Svein~B, 30. Dec 11, 14:14:41

Previous topic - Next topic

Svein~B

09. Apr 12, 13:09:12 #84 Last Edit: 11. Apr 12, 14:36:46 by Svein~B
Her ser vi Lioliou Beach Hotel på litt nærmere hold. Jeg tror at resepsjonen og all servering er i den lave bygningen i midten og rommene i bygningen til høyre. Jeg er usikker på om den borteste bygningen tilhører hotellet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Denne stranda heter Almyros og ligger litt lenger nord på østkysten. Du følger samme vei som til Lioliou, men tar av til venstre cirka 700 meter fra Galini som ligger i utkanten av byen østover. Så er det enda cirka 700 meter fram til stranda. Det er ikke særlig bratt bortsett fra det siste stykket ned til stranda. Her er det forholdsvis langgrunt, så dette er kanskje den mest barnevennlige stranda på øya. Det er ingen fasiliteter av noe slag her, kun trær som gir skygge.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Området nord for Almiros heter Fountana. Her er det klipper og mindre strender. Her ser vi også oppover mot Messaria.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ser vi Almyros-stranda fra en annen vinkel, fra et sted på veien mot Fountana.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Slik ser det ut på den restauranten som ligger over ett av supermarkedene som jeg viste bilde av på side 2. Den er åpen hele dagen, som sagt tidligere i tråden. Det er de samme folkene som driver butikken som driver restauranten. De er nede i butikken når det ikke er gjester oppe, men kommer opp når det kommer gjester. Alle bordene er under tak, men ute. Det er fin utsikt, men ikke fullt så fin som på den andre restauranten som jeg har vist bilder fra.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Denne restauranten heter Ta 8 adhelfia - De åtte søsken. Den ligger helt vest i byen. Veien deler seg like bortenfor. Veien til venstre går ned til Tsiogouri. Veien til høyre går til Mersini.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Jeg merker jeg får lyst på en tur til småkykladene igjen, når jeg ser disse fine bildene dine, Svein  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Vi er tilbake på Østkysten. Filhellener nevnte at Psili Ammos var hennes favorittstrand. Her er den, i hvert fall en del av den.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: Svein~B on 18. Apr 12, 14:39:57
Vi er tilbake på Østkysten. Filhellener nevnte at Psili Ammos var hennes favorittstrand. Her er den, i hvert fall en del av den.

Ja, det var den  :)  - kjenner jeg deg rett kommer det flere bilder derfra og  ;) ;D
Kari

filhellener

Quote from: Tjorven on 17. Apr 12, 12:56:50
Jeg merker jeg får lyst på en tur til småkykladene igjen, når jeg ser disse fine bildene dine, Svein  :)


Jeg og  ^-^  - d e n n e tråden har øket lengselen min lenge nå  :)  - og etter jeg så Skopelitisfilmen i går så..... :hjerte:   
Kari

Svein~B

Takk for hyggelige kommentarer, Filhellener   :)   Selvsagt har jeg flere bilder  :)

Her er den samme delen av stranda fra en annen vinkel. Stranda består først og fremst av fin lys sand, men det er også mye stein i forskjellige størrelser, litt for mye etter min smak. Det er ingen fasiliteter her.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: Svein~B on 20. Apr 12, 10:59:23
Takk for hyggelige kommentarer, Filhellener   :)   Selvsagt har jeg flere bilder  :)

Her er den samme delen av stranda fra en annen vinkel. Stranda består først og fremst av fin lys sand, men det er også mye stein i forskjellige størrelser, litt for mye etter min smak. Det er ingen fasiliteter her.


Strender k a n jo forandre seg, Svein  :)  - jeg husker krystallklart vann og sand  og ikke steiner  ;) 
Kari

Siste innlegg i forumet

Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...