Logg inn med Facebook eller Google!

Poros-Askeli

Started by grækenland, 16. Jul 09, 10:46:31

Previous topic - Next topic

grækenland

:cheers: Er der nogen som kender Hotel Kostis i Askeli.Hvor langt er der til supermarked & bager.Ligger der gode Tavernaer i nærheden af hotellet.Vi skal dertil 22 August i 1 uge  :drunken:
Hvad er der at se på øen,eller skal man til Peleponnes for at der er noget at se.Hvad koster færgen fra Poros by til Peleponnes eller de små både  :drunken:

Johanne

Vi var på Poros maj/juni 2005 og bodde faktisk på Kostis i Askeli. Hotellet var fint med en lite pool og greie leiligheter og ganske stor balkong. Det tar en 3 - 5 minutter å gå fra hovedveien og opp till hotellet. Det ligger to supermarknader rett nedenfor hotellet bare en 100 m ned. Vi handlet mest på det som låg till venstre når du kommer opp bakken fra hovedveien. De hadde det meste både av matvarer og allt annet man kan behöve. Artig å gå å titte blant alle hyller der alle mulige saker var stablet etter ett slags system ;)

Det fanns flere Tavernaer ved hovedveien. Vi spiste noen ganger på Askeli Taverna ved den vei som man går opp till Kostis. Noen barer var der også. Lokalbussen stoppet rett ved Askeli Taverna og gikk en gang i timen da vi var der. Vi gjorde så at vi ofte gikk in till byen og tog bussen hjem. Det var ca 25-30 minutters spasertur in til byen og der inne var det mange Tavernaer å velge på.

Det finns ett kloster ( Zoodochos Pigis) som vi var og tittet på og da kunne man samtidig passe på och ta en bade dag på Monastary beach nedenfor klostret. På stranden lå to tavernaer. Bussen kunne man ta fra Askeli. Det finns også rester av Tempel Poseidon fra ca 500 f.kr på en höjde. Ellers så var det ett arkeologisk museum inne i byen samt att at det er en fin utsikt fra Klokketornet inne i Poros by. Mange fine grender og trapper å gå i inne i byen også. Ryska viken med rester av en russisk urlogbase kan vel også väre värd ett besök. Husker ikke riktigt vad båtturene kostet, men de var ikke dyre over till Galatas. Apropo båttur så er jo også Hydra värd ett besök. Vi hadde en fin dag på Hydra.  Men med Peleponessos så näre finns det mye å se både Epidauros, Mykene och Korint. Men så spörs det jo hvor mye man orker med på en uke også da...litt vile vill man ju också ha på semestern :)

Vi trivdes i alla fall bra på Poros og hadde en kjempe fin tur. Vi hadde glede av en side om Poros som heter www.poros.nu.  Önsker dere en fin reise :)

Johanne :)

Ole

På havnepromenaden i Poros by ligger Oasis Taverna. Sjelden har vi fått så god mat, og det endte med at vi spiste middag der tre kvelder på rad da vi var på Poros i 2007. Kleftikoen var nydelig. Det samme var mousaka, kjøttboller, pizza, tzatziki, gresk salat og saganaki. Et must!














ztig

19. Jul 09, 15:46:57 #3 Last Edit: 09. Sep 12, 22:29:26 by Ole
Vi har nettop vært på Askeli. Er ikke sikker på hvor Hotel Kostis ligger, men Askeli er ikke så veldig stor plass. Det meste ligger innen 5 minutters gangavstand. Vi spiste et par ganger på Askeli Taverna, og var meget godt fornøyd. Store porsjoner, god mat og greie priser.

Bussen kjører ganske ofte til Poros, men vi greide ikke å finne noen bussrute så det var bare å gå til veien og vente. Det er ingen buss-stopp, men bussen stopper hvor som helst. Det er bare å gi signal. Koster 1,20 EUR for en billett.

Dersom dere ønsker å spise noe \"enklere\", fant vi et \"gatekjøkken\" i Poros.
Det heter Souvlaki-Corner og ligger litt etter der fergen fra Galatas legger til og på veien mot Askeli... De serverer god og billig Souvlaki og Gyros. Veldig mange spiste der, og det var stort sett fullt hele kvelden.

Legger også ved noen bilder fra Askeli...






Siste innlegg i forumet

Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...
Re: Zakynthos
by kaka | 20. Jan 24, 13:02:24
Jeg ser at Apollo ikke har reiser fra Norge til Za...
Re: 102 Strender i Hellas
by fila | 19. Jan 24, 10:55:48
I en serie korte videofilmer vil jeg dele opplevel...