Logg inn med Facebook eller Google!

Ag. Georgios

Started by Anders, 17. Feb 09, 18:36:49

Previous topic - Next topic

Anders

17. Feb 09, 18:36:49 Last Edit: 29. Aug 11, 16:16:35 by Anders
Ettersom Naxos er slik \"i vinden\" for tiden, så passer det kanskje med denne?
Det er jo ikke ALLE dager som er fløyel...


Gro

Quote from: \"Anders\"Ettersom Naxos er slik \"i vinden\" for tiden, så passer det kanskje med denne?
Det er jo ikke ALLE dager som er fløyel...

Har du mer fra dette stedet? Dine favoritter, minnes en taverna og en koselig fyr du pratet om i en av dine reiseskildringer:)

Hvilken del av stranden er det dypest... har hørt at den er veldig langrunn.
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anita

Takk for \"snutten\" Anders  :cheese:

Nei alle dager er ikke like og det gjelder nok Naxos også.

Satt og så på fergetider fra Naxos til Santorini og fant ut at det er kanskje lurt å ta Santorini på tilbakeveien og ikke i begynnelsen.

Fergen går fra Naxos hver dag og ankommer i 15:00 tiden (tror jeg) til Santos (flyet går kl. 13:00). En kan vel ikke satse på å reise dagen før flyavgang uten å følge nøye med på værmeldinger.... så har du jo de Greske rutidene også.... Tar vi Santos på tilbakeveien er en jo på øya og tar ikke bekymre seg for vær og rutetider  :flower:

Vennlig hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Quote from: \"Anita\"Takk for \"snutten\" Anders  :cheese:

Nei alle dager er ikke like og det gjelder nok Naxos også.

Satt og så på fergetider fra Naxos til Santorini og fant ut at det er kanskje lurt å ta Santorini på tilbakeveien og ikke i begynnelsen.

Fergen går fra Naxos hver dag og ankommer i 15:00 tiden (tror jeg) til Santos (flyet går kl. 13:00). En kan vel ikke satse på å reise dagen før flyavgang uten å følge nøye med på værmeldinger.... så har du jo de Greske rutidene også.... Tar vi Santos på tilbakeveien er en jo på øya og tar ikke bekymre seg for vær og rutetider  :flower:

Vennlig hilsen Anita

Absolutt en fordel å være på Santorini dagen før flyavgang! Været kan snu fryktelig fort, og da er det greit å kunne kikke ned på flyplassen og vite at man bare er en biltur unna :-)
Det er iallfall en vane jeg har lagt meg til... og den er ikke vond heller :-)

Anders

Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"Anders\"Ettersom Naxos er slik \"i vinden\" for tiden, så passer det kanskje med denne?
Det er jo ikke ALLE dager som er fløyel...

Har du mer fra dette stedet? Dine favoritter, minnes en taverna og en koselig fyr du pratet om i en av dine reiseskildringer:)

Hvilken del av stranden er det dypest... har hørt at den er veldig langrunn.

Er det Kostas du mener? Han ser du en flik av på slutten av denne... http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=2537

Ellers har jeg jo etterhvert fått et godt forhold til Manoli på strandtavernaen Paradise også... du finner sikkert noen glimt av han også :-)

I nordre halvdelen er det veldig langgrunt... lengre bortover når du kanskje ikke nedi når du er femti meter fra land.
Og av mine favoritter ellers vil jeg jo nevne Susanna... ikke bare har hun herlige pizza, hun er en nydelig dame også :-)
Ellers finnes det i bøtter og spann av fantastisk gode kjøkken inne i gamlebyen. Jeg er så sær i matveien at det legger visse begrensninger på meg, men der kan man finne mye bra.
Skulle gjerne anbefalt Sergianis også, han er en knakandes kjekk kar, men maten er så som så og serveringen tar tid... dessuten er han Vålerenga-fan :-)

Anita

Quote from: \"Anders\"
Quote from: \"Anita\"Takk for \"snutten\" Anders  :cheese:

Absolutt en fordel å være på Santorini dagen før flyavgang! Været kan snu fryktelig fort, og da er det greit å kunne kikke ned på flyplassen og vite at man bare er en biltur unna :-)
Det er iallfall en vane jeg har lagt meg til... og den er ikke vond heller :-)

Nå må jeg spørre et spørsmål igjen Anders .. siden du er proff på Naxos.

Er det ofte at de kansellerer ruter selv om været er bra?

Siden Blue Star dagsrute ankommer Sanorini 2 timer etter flyet har avgang må vi reise dagen før.. meeen hvis de kansellerer den fergen ... ja da har vi et problem. Bør vi satse på å reise dagen før der igjen?  (hmm var jeg litt uklar nå..)

Grunnen til at jeg spør nå er at det har litt med rombestillingen på Naxos å gjøre  :flower:

Vennlig hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Hehe... nei du var ikke uklar :-)
Det skal nå \"litt\" til da... følg med værmeldinger og snakk med folk. Ser du noen ferger som går, så er du nesten garantert at Blue Star går også. Men hvis de på onsdagen begynner å snakke om flere dager med sterk vind, så kan det være greit å komme seg nedover torsdagen i stedet for fredagen, selv om flyet ikke går før lørdagen. Og de kansellerer ikke ruter uten at de \"må\" (og det må de visst når havnesjefen i Athen sier det :-) )
Hvis det kan være noen trøst... jeg har aldri opplevd det sjøl. Men det har hendt at vi kom avgårde med siste fergen før landligge...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...