Logg inn med Facebook eller Google!

Agios Georgios, og området rundt

Started by Anders, 09. Oct 08, 18:49:08

Previous topic - Next topic

Anders

Mange sier at dette ikke er noe særlig til strand, og det skal ikke jeg ha noen særlige formeninger om. Men når det gjelder liv og røre og \"praktisk\" nærhet til bosted er den helt perfekt etter min mening.
Og vannet er renere enn mange tror... man får ikke EU\'s \"blåflagg\" uten videre, og byen har også lagt mye ressurser i avløpsrensing og denslags.
Uansett... her trives jeg!  :cheers:

Tjorven

Kan godt forstå at dere koste dere her ja. Og hva skulle være galt med denne stranda da? Deilige lengtebilder, Anders :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Atle

Smaken er som baken Anders  :blackeye:  vi er alle forskjellige .  Det jeg ikke kan like med den stranda er at man må gå \"milevis\" for å få hode under vann pluss at en ligger så tett der. Men som sagt vi er alle forskjellige og takk og pris for det  :compress:
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Hehe, Atle... kan nok være enig i at St.George er fryktelig langgrunn, iallfall den nordre halvdelen. Og i høysesongen (eller hvis man helst ønsker seg litt mere \"space\")så er det nok sikkert tett mellom folk ja. Det er ikke noe vi legger så veldig mye merke til midt i september, som er tiden vi stort sett reiser til Naxos.
Men det er ikke stedet man \"stuper uti\", det skal være sikkert!

Anders

I disse \"blåkors-tider\"... det er ikke alle dager som kan være hvite!
Noen blir litt grå og småtriste også.
Selvfølgelig er det lettere når det er vindstille og ca 25 grader...
Her er iallfall noen bilder fra Agios Georgios\' omgivelser på en slik dag.
Men kanskje er det noen som kjenner seg igjen her også? Været er jo den ene, \"fine\" tingen som ingen av oss rår med... og når sant skal sies så føles det egentlig ganske godt. Endelig noe som politikerne ikke har bestemt!

Tjorven

Flotte bilder igjen, Anders, men bildet av Ivan ga meg en spontan latter. Vet ikke helt om jeg lo av eller med han akkurat da, men jeg har nå sansen for sånne skapninger jeg da... ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Torill

Kjempeflotte bilder Anders! Og du som sa du ikke kunne ta bilder??? :cyclops: Og når det gjelder vær. Har man litt tid å ta av,så er det fasinerende med mindre bra vær også :flower: Vi unnet oss skarve 14 dager (sammenhengende) på Skiathos. Per håpet faktisk på et skikkelig gresk uvær. Han ble ikke bønnhørt he,he. Jeg opplevde,sikker helt moderat i greske,og kanskje mange steder norske øyne uvær så det holdt for meg i Kardamili :blackeye:  :blackeye:
Drømmen er en gang,oppleve Hellas fra April til og Oktober. Kjære Gud,hvertfall en gang? :hail:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Atle

Quote from: \"Torill\"Kjempeflotte bilder Anders! Og du som sa du ikke kunne ta bilder??? :cyclops: Og når det gjelder vær. Har man litt tid å ta av,så er det fasinerende med mindre bra vær også :flower: Vi unnet oss skarve 14 dager (sammenhengende) på Skiathos. Per håpet faktisk på et skikkelig gresk uvær. Han ble ikke bønnhørt he,he. Jeg opplevde,sikker helt moderat i greske,og kanskje mange steder norske øyne uvær så det holdt for meg i Kardamili :blackeye:  :blackeye:
Drømmen er en gang,oppleve Hellas fra April til og Oktober. Kjære Gud,hvertfall en gang? :hail:

Vi fikk uvær en kveld på 3 uker og syntes det var helt ok, lufta følles friskere og en kveld som er litt svalere er helt ok ( hadde rundt 38 - 39 grader helle turen )
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

AsleP

Flotte bilder Anders....  :hello1:

.....og Ivan er jo bare helt sjef....!! ;-)
AsleP

Magnolia

Sol, vind eller gråvær, du viser oss blinkskudd etter blinkskudd Anders.
Herlige bilder som forsterker lysten på nok en hellasferie. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anders

Oi! Det lyn-bildet ditt var utrolig bra, Atle! Eg hadde vel ikke fått frem kamera før værmeldingen fortalte hvordan det HADDE vært... :-)
Ellers takker eg igjen for alle rosende ord om bildene, og regner med at det er motivet mer enn fotografen som spiller inn :-)
Til AsleP; HELT enig! :-)
Ivan har blitt en institusjon der på Nissaki nå. Han drar jo litt på årene etterhvert, så man får knipse mens man kan... håper nå å få sett han noen flere ganger, ja.

Ole

Herlig gjensyn med Agios Georgios, Anders! Å bo i nærheten av denne stranda er etter min mening omtrent det ultimate. Da har man kort vei til alt. Og stranda er bra den! Mye bølger i den ene enden og mindre i den andre.... Deilig sand, solstoler, utleie av diverse ting og tang, tavernaer etc. Hva mer kan man ønske seg?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...