Logg inn med Facebook eller Google!

Anna/Prokopios/Plaka

Started by Anders, 06. Oct 08, 19:44:35

Previous topic - Next topic

Anders

For det er vel liksom \"hovedgaten\" på Naxos dette?

Svein~B

Fikk meg en god latter   :lol:  \"hovedgata\" lizm  ;-) Lite ironisk da...
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Turid

Quote from: \"Svein~B\"Fikk meg en god latter   :lol:  \"hovedgata\" lizm  ;-) Lite ironisk da...

Pøh! Vi tåler da såpass ;)

Deilig å se bilder fra Naxos, Anders!
Det er etter regn at fuglene synger!

Anita

Tusen takk for nydelige bilder Anders  :flower:

Disse bildene passer perfekt for meg som har tenkt at neste års tur skal gå til Naxos. Bare så synd at min \"bedre halvdel\" ikke vil være lenger enn 1 uke  :compress: Han blir for rastløs.... ja ja

Hvilket hotell bodde dere på når dere var på Naxos?  Og ikke minst - hvor ligger den Tavernaen med de blå stolene direkte på stranda?

Vennlig hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Atle

Quote from: \"Anita\"Og ikke minst - hvor ligger den Tavernaen med de blå stolene direkte på stranda?

I begynnelsen av Plaka stranden
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

bengalow

...och Plakastranden ligger en bra bit söderut från Agia Anna, som ligger en bra bit söderut från Naxos stad. 4-5 km från Naxos stad kanske??
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Hehe... det var ikke spesielt ironisk ment... bare en konstatering av hvor de fleste besøkende holder seg om dagene :-)

Fint hvis noen finner glede i bilder fra Naxos. Sjøl har jeg \"vorliebet\" meg aldeles i denne øyen, og trives noe innmari med å besøke den igjen og igjen.

Som Atle sier, så er den tavernaen første stopp på Plaka. Jeg husker ikke navnet, og det irriterer meg :-) Men \"i begynnelsen\" er den IKKE! Helt nord på Plaka- innunder kirken og Shark Rock- ligger den lille biten som noen kaller Golden Beach, og der skal man ha et avslappet forhold til nakenhet og \"menn-som-liker-menn\" for å bevege seg med behag.
(det plager ikke meg noe særlig, men har hørt rykter om at det noen ganger kan bli vel mye av det gode...)

Ta gjerne bussen så langt nedover Plaka som den går, og spaser tilbake langs stranden. Det er (kan være!) en fin opplevelse- og litt trim attpåtil.

Vet ikke hva bengan mener med \"bra bit\", men det er slett ikke så langt mellom Anna og Plaka. Man tusler det stykket på ti minutter. Bussen fra havna og ned tar tjue minutter/liten halvtime, alt etter tidspunkt/trafikk/passasjerer. For voksne folk er det ingen problemer å spasere tilbake til byen, for \"småfolk\" kan det bli i lengste laget.

Jeg bor ikke på \"hotel\" når jeg besøker Naxos... har funnet mitt sted hos Sofia og Giannis og trives med det. Stedet heter SummerTime Studios og ligger over Zoom-butikken ved Agios Georgios. Men i det området finnes det utrolig mange bo-muligheter, både luksuriøse hoteller og spartanske rom, så det er bare å velge og vrake etter lyster og lommebok.

For den som blir rastløs på Naxos, så kan det jo være greit å kombinere med Paros? Mange fergeforbindelser, som bruker en time mellom ca.

Anita

Tusen takk for svar  :flower:

Og Anders - ja jeg har tenkt å \"lufte\" gubben på litt fergeturer når jeg kommer nedover. Får bare ta med meg en \"haug\" med sjøsyketabletter  :colors: Jeg er ikke sjøsterk....

Vennlig hilsen Anita
(som nok skal få \"gubben\" til å godta 14 dager neste sommer - hi hi)
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Atle

Et år leide vi sykkel og sykkla fra byen ut til Plaka i 14 dager  :loco: Trodde jeg skulle komme i form av det  :blob: men litt for mye av  :pint:  i siestaen så ble bakken fra Ag.prokopes til byen et mareritt hver dag  :drunken:
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Da er du jaggu i dårligere form enn meg, Atle! (trodde ikke det var mulig...) :-)
Og til Anita... iallfall de tre nyeste BlueStar-fergene er spesialbygget for Egeerhavet. De har alt som skal til av stabilisatorer og baugpropeller og dyktige sjøfolk... de durer frem som en murstein i vannet og bevegelsene er minimale. Blir du sjøsyk der ombord blir du dårlig av å se på akvarier også :-)

Anita

Quote from: \"Anders\"Da er du jaggu i dårligere form enn meg, Atle! (trodde ikke det var mulig...) :-)
Og til Anita... iallfall de tre nyeste BlueStar-fergene er spesialbygget for Egeerhavet. De har alt som skal til av stabilisatorer og baugpropeller og dyktige sjøfolk... de durer frem som en murstein i vannet og bevegelsene er minimale. Blir du sjøsyk der ombord blir du dårlig av å se på akvarier også :-)

Hi hi hi - godt at vi ikke har akvarie hjemme da  :blackeye:

Gleder meg allerede til neste sommer og Naxos. Godt å ha noen eksperter å spørre underveis.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Greece-Traveller

Hei Anita,

Fra Naxos kan dere ta dagsturer til hhv. Delos\\Mykonos, Santorini og de små kykladene:

http://www.greeka.com/cyclades/naxos/island/naxos-tours.htm

Dersom dere er tidlig oppe, kan dere også ta en dagstur til Paros (første Blue Star ca. 09:30 - reisetid en snau time) og enten returnere fra Naoussa ca. kl. 18 med #Naxos Star\" på vei tilbake fra Delos\\Mykonos eller ta den siste fergen ca. kl. 23 fra Parikia.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...