Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Tjorven

Det står på "gjøremål mandag"  ;D  Da har jeg noen småting å gjøre nedi sentrum  ;) Har ikke lyst å komme hjem til den helt andre sia av hva jeg stemmer på. Håper vinden snur mens jeg er i Hellas, men ser litt faretruende ut, etter mitt syn  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: Fia on 17. Aug 13, 00:05:22
Og Mr. Heavy blir like... heavy denne gangen også, Tjorven...??! ;) :D
Pussig, det der. Jeg stiller nemlig litt i samme "gata"! Det var mye enklere å pakke en ryggsekk for 6 mndrs backpacking enn det er for 2 ukers Hellas-ferie, er min erfaring...! ;D


Ja, ikke sant  ::)  Var ikke noe problem med en sekk på ryggen en mnd på tidligere interrailturer  ;) Og den veide IKKE 20 kg eller mer  ;D Men, er vel blitt mindre "scruffy" med åra, mer bedagelig også  ;) Men jeg har visst lært noe, Fia, for da jeg dro på min månedstur i juni veide kofferten min kun 16 kg  ;D og kun 17 på returen  :o Trodde ikke mine egne øyne, for den vekta på flyplassen er ikke å spøke med  :P
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Nå har jeg vært ute med tre gode venninner på fredagspils på en mandag! Veldig hyggelig siden vi ikke har møttes før nå etter sommeren, og nå drar jeg til Hellas! Hei - og ha det, ble det i kveld!

Vi snakket en del om hvordan man skal bo når man er ute på reise, og Heidi sa at nå bruker hun leiligheter til leie via https://www.airbnb.no/ overalt, og hun og mannen hennes reiser mye rundt i verden, flere ganger i året.

Jeg har surfet på sidene til www.airbnb.no og der finnes det alle utgaver av leiligheter, og hvis man deler med to-fire personer så blir det billig og meget bra leiligheter. Mye bedre enn hotell, i følge vennene mine.

Fint å få vite om noen har erfaringer i Hellas med www.airbnb.no





Glika i zoi

filhellener

20. Aug 13, 15:58:53 #3699 Last Edit: 20. Aug 13, 16:00:24 by filhellener
Quote from: marjana on 19. Aug 13, 23:41:15

Jeg har surfet på sidene til www.airbnb.no og der finnes det alle utgaver av leiligheter, og hvis man deler med to-fire personer så blir det billig og meget bra leiligheter. Mye bedre enn hotell, i følge vennene mine.

Fint å få vite om noen har erfaringer i Hellas med www.airbnb.no



Foreløpig har jeg bare lastet ned App'n deres og kikket litt  :) - det er nok noen små hoteller der og, da jeg kikket på steder i Kissamos, kjente jeg igjen navn fra booking.com :)





Kari

marjana

Nå har jeg sett litt på Syros, og jeg ser også noen leiligheter som også er på booking.com. i tillegg til en del andre leiligheter som bare er på www.airbnb.no
Det er jo et godt alternativ til hotell.

Glika i zoi

Katherina

 :) Endelig er vi der igjen: Koffertene tas ned fra lagringsplassen og er klare for ferieklær og annet småtteri som er greit å ha med. Sannelig ikke enkelt det der. Mangt og mye er kjekt å ha, men jeg tror jeg er blitt litt flinkere til å sortere ut. I april klarte vi oss med 15,5 + 17! REKORD! Enda det er godt med litt forskjellig, fordi været er mer ustabilt. Stolt av meg selv! Det er ikke bare kjekt "å ha2, men også "kjekt med litt ekstra vekt" til turen hjem!  ::)

Er i skikkelig pakkemodus og rutinene er på plass. HERLIG!

JohnS

10. Sep 13, 14:03:51 #3702 Last Edit: 10. Sep 13, 14:08:05 by JohnS
Da begynner det å dra seg til her....  Vi har liksom ikke kommet så langt at vi har begynt å tenke noe særlig på tur ennå, men i dag har jeg hvertfall sjekka værvarselet for Kreta.  Lovende.   Fredag starter Kreta-turen med første etappe til Sola, og grytidlig lørdag letter vi.  Så i morgen hentes koffertene fram, og grovpakkes.  Greit å ha en ekstra dag å gå på hvis man finner ut at reiseapoteket trenger litt påfyll eller at det er noe annet man bør fornye.   Så da regner jeg med at vi sakte men sikkert sklir inn i Hellas-modus....   ;D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

filhellener

Quote from: JohnS on 10. Sep 13, 14:03:51
Da begynner det å dra seg til her....  Vi har liksom ikke kommet så langt at vi har begynt å tenke noe særlig på tur ennå, men i dag har jeg hvertfall sjekka værvarselet for Kreta.  Lovende.   Fredag starter Kreta-turen med første etappe til Sola, og grytidlig lørdag letter vi.  Så i morgen hentes koffertene fram, og grovpakkes.  Greit å ha en ekstra dag å gå på hvis man finner ut at reiseapoteket trenger litt påfyll eller at det er noe annet man bør fornye.   Så da regner jeg med at vi sakte men sikkert sklir inn i Hellas-modus....   ;D


Litt sent, men jeg har glemt det, ville tipse om en taverna i Plakias hvor vi syntes vi fikk suverent god mat da vi var der i april 2011  :)
Den heter APANEMO  og ligger litt i utkanten av sentrum. til venstre om du står med ryggen mot havet.
Ha en riktig god ferie  :)
Kari

JohnS

Quote from: filhellener on 10. Sep 13, 23:28:13

Litt sent, men jeg har glemt det, ville tipse om en taverna i Plakias hvor vi syntes vi fikk suverent god mat da vi var der i april 2011  :)
Den heter APANEMO  og ligger litt i utkanten av sentrum. til venstre om du står med ryggen mot havet.
Ha en riktig god ferie  :)

Det var da ikke sent, hadde du kommet med tipset før, hadde jeg sikkert glemt det, jeg er jo en aldrende herre, og hukommelsen er ikke det den var...   :-[  Takk for gode ønsker, vi skal kose oss, tenker jeg!  :D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

karri

Og... du hellige jul ;D ;D ;D Da har vi bestemt at vi dropper Spania i vinter, og setter alle pengene våres på Samos i mai/juni 2014.  :juble: :juble: :juble:
Det er så langt vi har kommet, men vi har jo god tid til planlegging da!
Føles nesten som om jeg må gå og kaste opp bitte litte grann, av pur GLEDE:ehdj: :ehdj: :ehdj: :ehdj: :ehdj: :ehdj: :ehdj:
Blir en lang tid med reisefeber... så jeg får prøve å glemme det i noen måneder..... (les: minutter).
:haveaniceday:
KARRI

Anders

Kan man søke om forsinket (særdeles sådan) pappa-permisjon??? :-)

filhellener

Quote from: Anders on 23. Sep 13, 18:02:04
Kan man søke om forsinket (særdeles sådan) pappa-permisjon??? :-)


N e p p e  ;)

- men det er l o v å glede seg til å bli (førtids)pensjonist  :sol:

Ganske snart skal vi nyte det privilegiet litt ekstra igjen, 52 dager i Hellas venter  :hoppende:
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Sifnos
by Runar Solvik | 20. May 24, 13:32:45
Er det noen som har anbefalinger på bosted på Si...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...