Logg inn med Facebook eller Google!

Athen og Naxos i September 2010

Started by streamer, 03. Oct 10, 11:58:57

Previous topic - Next topic

Ole

Ser på bildene at du har et bra kamera, ja, men uten en god fotograf hjelper det lite. Men det er tydeligvis du! Nok en gang.....flotte bilder! Ser fram til fortsettelsen!

streamer

Finns det vakrere båter enn disse??

streamer

Som vanlig så hadde vi leiebil noen dager. Stoppet i Kato Potamia der vi vandret rundt i smale, bilfrie gater. Dette utrolig vakre huset fant vi der, med en hage ut av en annen verden. Potamiaområdet er forøvrig kjent for sine vakre hager. Og max. 50 meter mellom hvert kapell. Et utrolig vakkert sted som absolutt er verdt et stopp.

Anders

Snadder! Nå var eg plutselig tilbake igjen...
Og helt enig i alt du sier om Manoli og hans familie. Fantastisk greie mennesker (og jeg har faktisk ikke noe \"stambord\", selv om det kanskje kan virke sånn :-) )

kaka

Så mye vakkert, Streamer.
Potamiaområdet rakk jeg ikke på den uken jeg var nedover, men det er èn av grunnene til at jeg har lyst på en ny tur.
Fikk ikke mindre lyst nå!
KariK

Tommy

Quote from: \"streamer\"Finns det vakrere båter enn disse??

Jodaaaa, det tycker jag nokk det gör, men det skall vi ikke kverulera om här  :bom:  

En fin bild du tagit av den lilla fiskeskutan är det vikke som :cyclopsani:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

.....og fins det noe vakrere enn slike solnedganger? Iallfall ikke når det gjelder stemning, sukk.
Flott hus, men det så ikke ut som det hørte til på Naxos, byggestilen tatt i betraktning  ;)
Gleder meg over de flotte bildene dine, Streamer   :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B



Dette var et flott oversiktsbilde. Med Streamers samtykke vil jeg legge til noen opplysninger:

Vi ser Parlamentet nede i venstre hjørne av bildet. Det åpne området som strekker seg derfra mot midten av bildet er Syntagma. Sentrum er derfra mot høyre i bildet. Ut mot kanten av bildet til venstre, ser vi også Akropolis-muséet. Til venstre bak Akropolis, ser vi Filopappos-høyden med monumentet. Anafiotika er rett foran Akropolis i bildet og Plaka litt nedover til venstre derfra. Areopagos ser vi tydelig som et grått område til høyre for Akropolis i bildet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

streamer

Det er vel på tide å fortsette rundturen på Naxos. Dette bildet er fra et sted som heter Agiassos som ligger på sydenden av øya. For å komme dit kjørte vi gjennom et område som må være øyas spisskammer. Utrolig frodig. Agiassosstranden er godt skjermet for vind og vannet her er utrolig klart og noen grader varmere enn på bystranda. Et lite hotell med taverna var det også der. Hadde hele stranden for oss selv den dagen. Et sted som annbefales. I andre enden av stranden ligger det et tettsted eller landsby.

streamer

Ser det fristende ut. Neida. Please take me back!!!

streamer

Stoppet og spiste lunch i en pittoresk og vakker liten fjellandsby som heter Moni. Fant en taverna der med en terasse som hadde en helt utrolig utsikt. Varmedisen gjør desverre at bildene med lange avstander blir litt uklar. Bildet er tatt i retning Chora med Paros i bakgrunnen

streamer

En av øyas innbyggere. Var tydeligvis selskapssjuk for det var en utrolig rauting da han så oss. Jeg går ut fra at tauet rundt frambenet er for at han ikke skal kunne hoppe over gjerdet. Disse kreaturene er jo kjent for å gjøre som de selv vil

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...