Logg inn med Facebook eller Google!

Milos....og så?

Started by ida, 31. May 09, 09:30:42

Previous topic - Next topic

ida

Hei!

Er forholdsvis ny her på forumet, så håper jeg åpner tråden på riktig sted?!  :chin:
Jeg og samboeren (vi er i slutten av 20-åra) har fly til Athen om ca 14 dager, og har da to herlige uker med øy-loffing foran oss :cheers:
Etter å ha surra litt rundt her på forumet kjenner jeg at Milos frister veldig!!! Men, vi har bare to uker, og jeg kunne veldig gjerne tenke meg tips om fine øyer å kombinere med Milos (Har tidligere vært på Santorini, Naxos, Paros, Kofounissi og Donoussa, og kunne tenke \"nye\" øyer denne gangen). Ønsket er å heller utforske 2-3 øyer, enn å \"stresse\" for å rekke innom flest mulig. God mat, strender nesten for seg selv, krystallklart hav, små koselige byer, gresk tid...-stikkord vi er ute etter  :iconbiggrin:

Veldig takknemmelig om noen har tips å dele med oss!
-Nedtellingen har startet, og vi gleder oss som unger!!!

Ole

Hva med Sifnos eller Folegandros? Eller kanskje lille Kimolos? Kimolos ligger rett ved Milos.

Sjøløve

I kombinasjon med Milos hadde jeg valgt Sifnos - ei trivelig øy som jeg mer enn gjerne vender tilbake til.  
Kastro på Sifnos er en nydelig hvit kykladisk by som bare MÅ  oppleves.  
Vi bodde i Kamares og utforsket øya med leiebil - anbefales.
Folegandros har jeg ikke vært på (enda) men øya står høyt på min ønskeliste.
Ser ut som ei flott øy med en flott Chora - dit skal vi garantert en dag !!

God tur, og gled dere til Milos - ei unik øy med masse flott natur !!
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

ida

Tusen takk for raske svar!!
Athen-Milos-Kimolos-Sifnos-Athen ser ut som en flott reiserute, evt. med Folegandros først :)
Har noen tips til hyggelig (gjerne ved strand/sjø) og rimelig overnatting på noen av disse øyene? (Trenger nok ikke studios, men rom med kjøleskap og balkong hadde vært supert). Midten av juni er vel ikke høysesong, men bør man bestille på forhånd allikevel?
Og, når det gjelder ferge, hva går raskest fra Pireaus til Milos, og hvilket selskap? Vi ankommer Athen sent på kvelden, har hotell i Pireus og vil gjerne ta første ferge neste morgen..

bengalow

Vi var på Folegandros för några år sedan, och tyckte väldigt mycket om denna ö. Vi promenerade från Xora, där vi bodde, och ner till Karavoustasi, som hamn\"staden\" heter. Där nere var också baden. Det blev rätt svettigt att ta sig hem på eftermiddagen, men en härlig gångtur var det.
Xora ligger på en klippavsats, väl 50 meter över havet, otroligt dramatiskt. Ön är inte så stor, så vi vandrade också upp helt till norra spetsen.
Huvudstaden är väldigt skön, med 4-5 ganska välbesökta tavernor, lagom med folk och turister, bland slingrande, trånga gator. Den liknar väldigt mycket på de öarna som ligger i närheten....
Ön är trevlig att besöka i 3-4 dagar, man hinner se det mesta under den tiden. Det finns bussförbindelse mellan hamnen och Xora, och även några taxibilar.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Sjøløve

Quote from: \"ida\"Tusen takk for raske svar!!
Athen-Milos-Kimolos-Sifnos-Athen ser ut som en flott reiserute, evt. med Folegandros først :)
Har noen tips til hyggelig (gjerne ved strand/sjø) og rimelig overnatting på noen av disse øyene? (Trenger nok ikke studios, men rom med kjøleskap og balkong hadde vært supert). Midten av juni er vel ikke høysesong, men bør man bestille på forhånd allikevel?
Og, når det gjelder ferge, hva går raskest fra Pireaus til Milos, og hvilket selskap? Vi ankommer Athen sent på kvelden, har hotell i Pireus og vil gjerne ta første ferge neste morgen..

Oversikt over ferger/hurtigbåter til Milos HER - det avhenger jo litt av når i juni dere drar.

På Sifnos (Kamares) bodde vi HER
sentralt, hyggelig, rent og pent med fin utsikt over strand og havn.
Betalte € 30 for 2-roms leilighet i september uten forhåndsbestilling.

Milos:  Hotell nær bystrand og sentrum € 30 m/ frokost - ikke forhåndsbestilt.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Svein~B

Quote from: \"ida\"Tusen takk for raske svar!!
Athen-Milos-Kimolos-Sifnos-Athen ser ut som en flott reiserute, evt. med Folegandros først :)
Har noen tips til hyggelig (gjerne ved strand/sjø) og rimelig overnatting på noen av disse øyene? (Trenger nok ikke studios, men rom med kjøleskap og balkong hadde vært supert). Midten av juni er vel ikke høysesong, men bør man bestille på forhånd allikevel?
Og, når det gjelder ferge, hva går raskest fra Pireaus til Milos, og hvilket selskap? Vi ankommer Athen sent på kvelden, har hotell i Pireus og vil gjerne ta første ferge neste morgen..

Hvis du vil ha hjelp til å finne ferjeruter, må du oppgi dato. Rutene er forskjellige fra dag til dag og fra uke til uke.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tommy

Dom mest väsentliga färje tiderna o rutterna finner du här http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp     , o jag håller med sjölöve, Sifnos ligger perfekt på rutten till eller från Milos :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ida

Nok en gang; takk for tips!
Vi lander i Athen på kvelden 11.juni, og regner med å ta ferga videre fredag 12. juni. Ut fra linken som Sjøløve sendte ser det vel ut som det er en rask forbindelse kl 7.15 den fredagen.. :)

Tommy

Quote from: \"ida\"Nok en gang; takk for tips!
Vi lander i Athen på kvelden 11.juni, og regner med å ta ferga videre fredag 12. juni. Ut fra linken som Sjøløve sendte ser det vel ut som det er en rask forbindelse kl 7.15 den fredagen.. :)

Oooops nu såg jag att sjölöve redan lagt in GTP-länken till dig här, nåja då fick du den 2 gånger o det är ju bättre än ingen gång alls :-) o där ser man hur ivriga o hjälpvilliga vi är på detta forumet, riktigt serviceminded får man säja att vi är  :bounce:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tzasiki

Velkommen til forumet!. :flower:
Jeg synes Sifnos er et svært godt valg i kombinasjon med Milos. Sifnos er en liten fin øy, som mange har som sin favoritt-øy!!.
Jeg likte meg svært godt der!.  Reiseruten med båt passer godt!
Riktig god reise! :flower:

Heidrun

Hei Ida og velkommen til oss. Håper du føler deg vel tatt imot. Ikke bry deg om enkelte kverulative innlegg fra et fåtall. Meg innkludert. Uansett så er du velkommen til glede og latter blandt Hellasfrelste
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...