Logg inn med Facebook eller Google!

Gro og Maritas tur til Kykladene sommeren 2009

Started by Gro, 13. Feb 09, 11:10:40

Previous topic - Next topic

Svein~B

Quote from: \"Gro\"Takk for kartene :cheese:

Bare hyggelig  :-)

Der kan du også se størrelsen på og avstanden mellom øyene. Når det gjelder det at øyene kanskje kan bli litt vel små, som jeg tror du har sagt et sted, så mener jeg at risikoen er forholdsvis liten, siden det går ferje mellom dem hver dag eller i hvert fall annenhver dag (Donoussa). Blir det for kjedelig, er det bare å reise videre. Det er det som er øyloffing.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Quote from: \"Gro\"men kanskje lurt å gjøre som du sier å spise lunsj ute og droppe middagen. Bare gå ut å ta litt vin. Er jo uvant å spise så mye mat sent om kvelden... Vi kan sikkert veksle litt på det :) Basseng liker ikke jeg, jeg vil bade i havet:) Liker ikke klorvann. Katapola skal ha noen strender rett i nærheten som man kan bruke.

For meg er i hvert fall lunsj dagens hovedmåltid når jeg er på ferie. Jeg kan nok gå ut og spise en og annen kveld også, men ikke hver kveld. Det vil si, jeg kan gjerne gå ut og ta en øl, men er jeg sulten, så tar jeg gjerne en matbit og da spiser jeg det som fins der jeg er, som f.eks, toast, pizza, gyros...

Basseng eller hav, ja takk, begge deler  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Gro

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Gro\"Takk for kartene :cheese:

Bare hyggelig  :-)

Der kan du også se størrelsen på og avstanden mellom øyene. Når det gjelder det at øyene kanskje kan bli litt vel små, som jeg tror du har sagt et sted, så mener jeg at risikoen er forholdsvis liten, siden det går ferje mellom dem hver dag eller i hvert fall annenhver dag (Donoussa). Blir det for kjedelig, er det bare å reise videre. Det er det som er øyloffing.
Ja jeg begynner å lure på om vi skal holde meg rundt der og heller ta Sifnos neste år sammen med Milos og Folegandros...Dette virker som om det er fine øyer alle sammen og fortjener litt tid og oppmerksomhet :cheers:

 Pakker vi lett så er det ikke noe problem å flytte. Og jeg tror jeg begynner å bli flink der nå :compress:  hadde vært gøy å sett disse småøyene også, når vi først var der i området :)

Ser ut på mitt kart som om det går båt mellom Amorgos / Egali og Astypalea :flower: Stemmer dette tror du? da er jo også dette en øy vi kan se:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Svein~B

Quote from: \"Gro\"Ser ut på mitt kart som om det går båt mellom Amorgos / Egali og Astypalea :flower: Stemmer dette tror du? da er jo også dette en øy vi kan se:)

Ja, det pleier å gå ferje mellom Amorgos og Astipalea 2-3 ganger pr. uke. Jeg skal i hvert fall innom begge de to øyene slik mine planer ser ut nå.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Gro

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Gro\"men kanskje lurt å gjøre som du sier å spise lunsj ute og droppe middagen. Bare gå ut å ta litt vin. Er jo uvant å spise så mye mat sent om kvelden... Vi kan sikkert veksle litt på det :) Basseng liker ikke jeg, jeg vil bade i havet:) Liker ikke klorvann. Katapola skal ha noen strender rett i nærheten som man kan bruke.

For meg er i hvert fall lunsj dagens hovedmåltid når jeg er på ferie. Jeg kan nok gå ut og spise en og annen kveld også, men ikke hver kveld. Det vil si, jeg kan gjerne gå ut og ta en øl, men er jeg sulten, så tar jeg gjerne en matbit og da spiser jeg det som fins der jeg er, som f.eks, toast, pizza, gyros...

Eller man kan bare ta noen få smårette til vinen:) tror nok  ikke  jeg har viljestyrke til å ikke smake på noe ;) :colors:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Svein~B

Quote from: \"Gro\"Eller man kan bare ta noen få smårette til vinen:) tror nok  ikke  jeg har viljestyrke til å ikke smake på noe ;) :colors:

Absolutt, heller det enn et stort og tungt måltid for sent på kvelden, til meg i hvert fall.

PS. Nå er jeg glad jeg nettopp har spist  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Gro

Astypalea, hvilken by er best å bo i der?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Antagelig finnes der andre muligheter enn Chora, men det får andre kjennere av øyen uttale seg om. Den var liten nok for meg iallfall.

Gro

Quote from: \"Anders\"Antagelig finnes der andre muligheter enn Chora, men det får andre kjennere av øyen uttale seg om. Den var liten nok for meg iallfall.[/quote

I følge kalimera :

Boende
 Du behöver inte fundera så mycket på VAR du skall bo, nästan alla turister bor i Skala där det utbudet är störst...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Vel, nå tenkte jeg ikke på gamlebyen oppe på toppen, men hele byen. Der finnes en liten bystrand der (tror den ble kallt Skala?), og man trenger ikke være i så MYE bedre fysisk form enn meg for å spasere både til og fra stranden på vestsiden av byen (Livadia?) Men der går buss, altså.
Dette kan Tjorven bedre enn meg :-)

Svein~B

Quote from: \"Gro\"Astypalea, hvilken by er best å bo i der?

Jeg har i hvert fall tenkt å bo i Pera Gialos på dette etablissementet:

http://www.astypalea.net/hotels/chora/23/23e.htm
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Gro

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Gro\"Astypalea, hvilken by er best å bo i der?

Jeg har i hvert fall tenkt å bo i Pera Gialos på dette etablissementet:

http://www.astypalea.net/hotels/chora/23/23e.htm
Det så jo veldig fint ut, men jeg mener jeg leste ett eller annet sted at i havnen på denne øya ikke var noe ok å bo... men det er kanskje det som er skala?

Jeg lurer på noe sånt oppe i Chora. Synes det ser veldig kos ut.
http://www.astypalaia.com/accommodation/chora/mariakis.php
Man må jo uansett ta buss til Livadi tror jeg, er vist der det er ok å bade. men jeg synes det ser kjedelig ut å bo i Livadi... hmmm... må lese mer ;)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...