Logg inn med Facebook eller Google!

Några bilder från Skopelos

Started by Tommy, 02. Jul 07, 14:47:55

Previous topic - Next topic

Tommy

Hej Erik

Näej jag letade men var inte säker på om jag fann rätt på genvägen, så jag lät det bero och gick den vanliga vägen istället för att chansa. Det hade nokk blivit onödigt arbetsamt att vända och gå tillbaka om jag gått fel tänkte jag.

Ha en riktigt go tur till härliga Skopelos o hälsa Brit o tacka för alla goa tips hon gav mig inför min första ( men inte sista  :smile: ) resa jag hade till Skopelos i juni. Hoppas ni får behagligare temperaturer när ni ska ge er ut och vandra än vad jag hade.

 zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Erik

Jeg var heller ikke sikker på hvor snarveien gikk, men kikket ned skråningen og tenke som deg at dersom vi måtte tilbake fordi dette kunne være en blindvei ville det bli slitsomt i varmen så gikk vi på hovedveien (en kilometer ekstra ). Vi får se om vi skal gå ned den veien om to uker.
Skal hilse fra Brit

Tommy

Du kan väl berätta sedan hur ni gjort och om ni fann rätt på genvägen, det är ju trevligare att gå på småstigar än längs bilvägar.

Här är en bild från neo Klima/Elios och Hovolo beach som ligger söderut från byn sett. Den stranden var oexploaterad än så länge, fast det verkade som man höll på att dra fram en farbar väg dit ??



 zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

eijukka

Hej Tommy!
Dina sköna bilder från Skopelos bevisar bara, att det finns härliga stränder nästan ÖVERALLT i Grekland. Ibland är det svårt att gissa, var nån strand ligger, i söder eller i norr. Kanske finns det flera träd på norra öar eller fastlandet, men jag tycker nog ofta, att det inte alls lönar sig att rösta om den bästa stranden. Såna finns ju hundratals i Grekland eller cxssssssssss !!

Ha en bra vecka!
Eija

ouzolina

Quote from: \"Erik\"Hei Tommy Takk for det deilige bildet fra Glistέrι. Og tipset om badebåtene. Vi skal gå dit for turen skyld selv om vi skal bo på den andre siden av byen, men det blir badebåten hjem!!!! Et spørsmål til deg vedr veien til Glistέrι.  (eller andre) Ca 1-2 km fra byen på vei til Glistέrι skal det være en  snarvei på venstre hånd like ved en vannsisterne. Prøvde du denne snarveien??.Var den framkommelig? Jeg er der om to uker sammen med Brit.

Den vej kender jeg heller ikke. Men når du kommer til vejen, der drejer til højre til Glisteri, er der ligefremme en sti, der går ned i dalen (først ligner det en losseplads, efter det er stien god). Når du når nederst i dalen, går du til højer, og kommer ud på den vanlige vej. Du undgår den snoede landevej.

Hilsen Mette
Skopelit på deltid

Tommy

Det blev inte så mycket vandrat för mig på Skopelos som jag hade hoppats på grund av värmeböljan som låg som ett lock över ön när jag var där. Men några små turer hann jag med. Här är en bild från en sådan fot-tur jag företog mig. Jag är säker på att ni Skopelosveteraner vet var bilden är tagen, och vilken byggnaden är  :smile: . Eller  :sad:  ????



 zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Nu då !!!!! Kom igen nu alla Skopelosfans  :smile:  var var jag ? vad heter klostret ?



 zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

brit

Evangelismos eller noe sånt? Evangelistria? Det siste er navnet er navnet på det bebodde klosteret på Skiathos så det tror jeg ikke at det er. men disse to klostrene heter nesten det samme.

Tommy

Quote from: \"brit\"Evangelismos eller noe sånt?

Ja, jag visste väl att du visste  :grin:

Tog mig dit på en liten tur i början av min vistelse på Skopelos bland annat efter att ha fått tips från dig. Hade också träffat Mette ( Ouzolina ) dagen innan på Skopelos o talat med henne om vart man kunde ta sig en ikke alltför ansträngande tur att känna sig för med. Tyvärr var detta en av de enda dagarna då temperaturen var behaglig nog för fotvandring när jag var där, så opp på det som väl kallas klosteråsen kom jag sedan aldrig, vilket jag hade tänkt mig göra längre fram under mitt Skopelos-besök. Så var det med det, men här är i vart fall lite bilder från den turen, som det tedde sig sett genom min kameralins  :smile:









 zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ouzolina

Britt, du har ret... Det hedder Evagalistra. Kun et bogstav fejl.
Skopelit på deltid

Tommy

Quote from: \"ouzolina\"Britt, du har ret... Det hedder Evagalistra. Kun et bogstav fejl.

 Va ???? Pau min karta står det Evangelismou som namn på klostret jag företog mig en fot-tur till  zxzaxxxxxxxxxx  ???

Det syns som en liten vit diffus byggnad till vänster om huset här tror jag ???? Eller är jag helt vilse i pannkakan  zqvvvvvvddddd  ????



  zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ouzolina

Øhh, forstår ikke helt det svenske nu. Eller som jeg må sige... så godt kender jeg ikke klostret.

Jeg har netop \"Google\" klosteret. Det hedder Evangalista cxssssssssss . Sorry Sir  zxzaxxxxxxxxxx
Skopelit på deltid

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...