Logg inn med Facebook eller Google!

Alinda, Leros

Started by Svein~B, 03. Jan 08, 17:42:29

Previous topic - Next topic

bengalow

Nej, det är nog precis som du säger Svein~B. \"Centrum\" början ungefär där som du fotograferat, och fortsätter bakom fotografen, där strandtavernorna ligger. Bra med infp om brödbutiken!! Dom hade jäkligt gott bröd där, men det var ett bra stycke från stranden, upp för hela backen...
Nu är det rätt många år sedan vi var där, så allt kan ju ändrat sig!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Svein~B

Quote from: \"bengalow\"(---) men det var ett bra stycke från stranden, upp för hela backen...

Er du sikker på det, jeg mener at det var nederst i bakken?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

bengalow

Kanske det, jag tror du har rätt, men uppe i backen, efter kiosken,  på högra sidan vägen, låg ett \"jättebageri\", som försåg hela Alinda med bröd. När vi väl upptäckt deras konstiga öppningstider, så gick vi dit för att handla...Det var många tavernaägare som åkte dit, och ibland fick man stå i kö, medan dom fyllde sina säckar, eller korgar.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Svein~B

Quote from: \"bengalow\"Kanske det, jag tror du har rätt, men uppe i backen, efter kiosken,  på högra sidan vägen, låg ett \"jättebageri\", som försåg hela Alinda med bröd. När vi väl upptäckt deras konstiga öppningstider, så gick vi dit för att handla...Det var många tavernaägare som åkte dit, och ibland fick man stå i kö, medan dom fyllde sina säckar, eller korgar.

Nei, det kan godt hende at du har rett. Jeg husker ikke noe kiosk, så det er kanskje kiosken jeg tenker på når jeg plasserer bakeriutsalget. Kanskje bakeriet var lenger opp enn jeg tror. Jeg handlet ikke der, jeg kjøpte brødet mitt på supermarkedet. Men du er ikke den første som sier at de har godt brød der. Det sa også en av mine naboer, han som også anbefalte den store tavernaen ved båthavna.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Quote from: \"bengalow\"Baren med den gula trappan heter \"Alaloum\", vilket är arabiska och betyder oreda-kaos-hullerombuller.

 :bom: Der fikk jeg meg en god latter, Bengalow. Høres ut som en bar som passer for meg  :clown:
Ellers får jeg forhøre meg på Angelika hva som er nærmest/lengst bort og forholde meg deretter. Det står i info fra studioet at strand/butikker/bar er 250-300m unna, så noe vil jeg nok treffe på i gangavstand. Så får jeg utvide horisonten etter hvert.
Takk for omtanken, Svein-B  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Her er mitt siste bilde fra Alinda. Hvis denne tråden skal fortsette, må noen andre ta over.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Tusen takk for alle de fine bildene fra Panteli og Alinda som du har lagt ut i Leros-tråden Svein-B. De har jeg hatt stor glede av! :cheers:  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Tusen takk for alle de fine bildene fra Panteli og Alinda som du har lagt ut i Leros-tråden Svein-B. De har jeg hatt stor glede av! :cheers:  :flower:

Bare hyggelig, Tjorven. :-) Jeg har hatt stor glede av deg jeg også. :-) Men du må takke de andre som har bidratt med bilder og informasjon også, ikke bare meg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Selvfölgelig er jeg takknemlig for alle fine bilder og info fra dere andre også. Det har värt en spennende tråd å fölge for meg som skal til Leros i juni, og kommer sikkert til nytte for andre som skal dit senere. :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Selvfölgelig er jeg takknemlig for alle fine bilder og info fra dere andre også. Det har värt en spennende tråd å fölge for meg som skal til Leros i juni, og kommer sikkert til nytte for andre som skal dit senere. :)

Takk for hyggelige ord, Tjorven. :-) Det med nytte er litt viktig for meg. :-) Fint om du kommer tilbake med egne bilder og betraktninger når du har vært der. :-) Det er kanskje litt for tidlig å si god tur, men i tilfelle jeg ikke er her når du reiser, så ønsker jeg deg en fin tur nå.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Takk for det Svein-B. Bilder blir det dessverre ikke med det förste, siden jeg ikke er digital på den fronten. Men en rapport fra Leros kan jeg alltids dele med dere etterpå. Må få noen til å läre meg å scanne inn papirbilder snart.... Har jo lyst å bidra med bilder jeg også ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Tenk, denne tråden oppretta Svein i januar, og på onsdag drar jeg :cheers:  :cheers: Måtte innom her og gjenoppfriske info og bilder, og nå er reisefeberen om mulig enda høyere. Leros, here I come  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...
Re: Zakynthos
by kaka | 20. Jan 24, 13:02:24
Jeg ser at Apollo ikke har reiser fra Norge til Za...
Re: 102 Strender i Hellas
by fila | 19. Jan 24, 10:55:48
I en serie korte videofilmer vil jeg dele opplevel...