Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Koufonissi 2011

Started by Tjorven, 26. Jul 11, 15:13:52

Previous topic - Next topic

kari

Klart vi henger med.
Tror jeg må få med meg \"reisegruppa\" vår i september på en dagstur fra naxos til koufonissi. Håper det fremdeles går slike turer i begynnelsen av september. Jeg veit jo at det går slike turer i høysesonmgen i alle fall.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Kristian

Quote from: \"Tjorven\"Ja, super\'n er en opplevelse i seg selv, frudiddi  ;)
Tusen takk for fine ord, filhellener  :D  Fortsettelse følger i helga...

Antar Supern som det snakkes om er den som ligger rett opp fra \"Bystranda\".

Kaotisk ja - men da jeg var der på slutten av sessongen for noen år siden var det tydelig at det hadde blåst. Halve \"Supern\" var dekket med sand.

Minner meg forøvrig om et besøk på Restaurant Schrøder i Oslo for mange år siden. Vi var sammen med en som gikk på antibiotika. Hun ville ha Brigg-alkofritt.

Vi fikk ølet vårt, og så ble serveringsdama borte vel og lenge. Til slutt kom hun triumferende ut fra de bakre gemakker, med en flaske høyt hevet. Det var en flaske Brigg, hentet ut fra de indre gemakker hvor den tydeligvis hadde stått en del år - godt nedstøvet \"årgangsøl\"
Kristian/Planer er til for å utsettes

Niaas

Nydelige bilder! Det ser ut som et sted hvor man kan få fred i sjelen, ja!
Ser gjerne flere bilder!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Svein~B

Jeg har gode grunner til å følge med. For det første er du på kjente trakter, så jeg ser etter kjente steder. For det andre føler jeg at jeg var litt rådgiver for deg i planleggingen av reisen og da vil jeg jo gjerne vite hvordan turen ble    :)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

31. Jul 11, 15:15:37 #28 Last Edit: 09. Oct 11, 18:51:01 by Tjorven
Quote from: \"kari\"Klart vi henger med.
Tror jeg må få med meg \"reisegruppa\" vår i september på en dagstur fra naxos til koufonissi. Håper det fremdeles går slike turer i begynnelsen av september. Jeg veit jo at det går slike turer i høysesonmgen i alle fall.


Det syns jeg absolutt du skal, Kari! Om det ikke går dagsturer, så går nok de vanlige ferjene. Da \"må\" dere kanskje overnatte, men DET anbefaler jeg  :D  Siden dere er såpass mange, vil leiligheten i underetasjen der jeg bodde, passe dere perfekt. (Skrev litt om denne i Svein-B\'s Koufonissi-tråd) Sentralt og billig. Dere må jo få med dere kveldsstemninga og et tavernabesøk  ;)  Kjempegod mat over alt, jeg prøvde fem steder, to av dem to ganger   :lol:
Snakka forøvrig med ei på Antiparos som tok en dagstur, men hun var skuffa, fordi \"ingenting\" var åpent   :roll:  Det var sikkert midt i mesimerien....

Kristian: Artig historie om briggen   :lol:  Det er samme super\'n vi snakker om, ja. Kan nok tenke meg at det ble ganske sandblåst, slik det ligger til. Huff, det kan ikke ha vært greit  :(  Som nevnt ligger det rett bak stranda, og \"veien\" som går forbi ovenfor stranda, består også av sand. Ikke mye til vei forresten, det er bare benker som skille veien og stranda egentlig.

Nias: Takk for ros   :oops:  På Koufonissi finner man garantert ro i sjela   :grin:  Kanskje ikke stedet for en rastløs sjel, selv om det nettopp er slike som hadde hatt godt av et opphold der  ;)

For meg ble det ei uke uten noe \"futt og fart\". Tror jeg var i seng før midnatt hver kveld, foruten den første   :lol:  Det fins flere barer, og visstnok et diskotek på øya, men jeg oppsøkte aldri disse. Istedet hendte det at jeg avslutta kvelden med en metaxa hos Georgios, tavernaen rett ved Petrino. Fikk aldri helt tak i navnet   :oops:  men den heter noe sånt som Kourosaros... Feil, har nå fått vite at den heter Lefteris.

Tavernaen har bord både inne og ute, og selve kjøkkenet med innetavernaen ligger ganske tilbaketrukket fra strandsiden. Utebordene står i rekke langs strandveien, med skyggefulle trær imellom (her serveres frokost og lunsj også) Med utsikt til stranda og småbåtene som duva i sjøen, er dette et deilig sted med god mat og hyggelig betjening  :D 
Romantisk (!) stemning om kvelden, med måneskinn og bølgeskulp, men her satt jeg som regel alene mens jeg inntok min aftendrink  ;) Da var mddagsgjestene gått, og jeg hadde stedet helt for meg selv   :mrgreen:   (Det var fortsatt åpent altså, så jeg holdt ikke folka der våkne unødig)

Jeg spiste der første kvelden og en annen kveld, samt unnet meg \"kjøpafrokost\" der siste dagen. Første kvelden traff jeg på en trivelig gjeng fra Romania der, mer om det senere. Her er noen bilder fra Lefteris.


Trivelige taverna Lefteris


Rusten holk blir pynt på land


kveldsunderholdning




There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: \"Svein~B\"Jeg har gode grunner til å følge med. For det første er du på kjente trakter, så jeg ser etter kjente steder. For det andre føler jeg at jeg var litt rådgiver for deg i planleggingen av reisen og da vil jeg jo gjerne vite hvordan turen ble    :)

Vi har nok felles hygge og mimring i hverandres Koufonissi-tråder, Svein   :grin:  Takk for gode råd i forkant, og som du skjønner ble turen meget vellykka  :D

Jeg syns alltid det er spennende å planlegge reiser til nye steder. Da tråler jeg nettet, leser alt jeg kommer over og koser meg med bilder. Hellasforum er et sikkerstikk m.h.t gode råd og tips, så sender en STOR takk til ALLE dere som har bidratt, og \"fyrt opp\" forventningene mine   :mrgreen:  Er ekspert på å fyre opp meg selv også, jeg da   :wink:  og blir heldigvis sjelden skuffa.
 
Før man kommer til sitt utvalgte feriested, føles det som om man \"avstandskjenner\" det, på en måte. Iallfall for min del. Så er jeg der, og med ett blir stedet \"mitt\". Jeg ser og opplever med egne øyne og mitt eget sinn. Herlig   :mrgreen:  
Og delt glede er jo dobbelt glede, gøy å dele turen med dere og spre litt Koufonissi-entusiasme   :lol:  Mmm, jeg lengter visst tilbake, allerede....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Frost

Glemte å si det i forrige innlegg, jeg synes det er så flotte farger i bildene dine. Av de siste du la inn er det så stilig med stolene i forskjellige farger. Noe som igjen understreker fargene i bildene dine. Kjempeflott! :)

Tjorven

Tusen takk, det var hyggelig sagt, Frost  :D  Jeg har ikke \"triksa\" med fargene/bildene på noen måte (annet enn å beskjære enkelte litt), så det har sikkert noe med fargene og lyset på Koufonissi å gjøre også  ;)

Nå drar jeg på hytta noen dager, men fortsettelse følger etterpå....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Joda Tjorven, jeg henger med enda jeg også  :smile:

Gleder meg over bildene dine, og ikke minst gleder jeg meg til å reise tilbake til Koufonissi i september :smile:  :smile:  :smile:




Quote from: \"Kristian\"Kaotisk ja - men da jeg var der på slutten av sessongen for noen år siden var det tydelig at det hadde blåst. Halve \"Supern\" var dekket med sand.


Litt off-topic - men dette minner meg om sandblåste Danmark.  
Tilbragte gårsdagen på ei dansk strand (forøvrig i praktfullt sommervær), hvor det finnes et offentlig toalett gjemt mellom klittene.  Jeg visste fra tidligere besøk at inngangen til dame- og herresiden var på baksiden.  Men da behovet meldte seg i går, viste det seg at inngangene på baksiden var begravet i sand til langt opp på dørene.  Kun en handicapinngang på forsiden var tilgjengelig.
Tipper det foregår en form for sandflukt på noen av de greske øyene også - ikke bare i Danmark.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Annlaug

Nyter disse vakre bildene dine, Tjorven. De er så fredfulle og sjarmerende så du har tydelig et godt øye for fotografering. Koufonissi ser skikkelig innbydene og behagelig ut så forstår godt at du hadde det fint her

Solgry

Dette ser virkelig herlig ut, Tjorven! :grin:
Gleder meg til fortsettelsen! Skal jo dit i september, og vi gleder oss om unger! Alltid spennende med en ny øy. Føler at det ser mer kjent ut, allerede, så dette blir nok helt herlig! :lol:

Et lite spørsmål: Er det minibank på øya?
Lodotter er englenes tøfler.....

Svein~B

Quote from: \"Solgry\"Et lite spørsmål: Er det minibank på øya?

Ja, det er minibank i tilknytning til postkontoret.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...