Logg inn med Facebook eller Google!

Koufonissi

Started by Svein~B, 20. May 11, 18:23:59

Previous topic - Next topic

Svein~B

20. May 11, 18:23:59 Last Edit: 05. Jan 12, 19:09:37 by Ole
Koufonissi er ei øy i Småkykladene. Som navnet sier er det en gruppe mindre øyer innenfor den større øygruppa Kykladene. Øyene ligger sørøst for Naxos.

Øya har ikke flyplass. Du må komme dit med båt, men øya har veldig gode båtforbindelser i forhold til størrelsen. Ei ferje som anløper Koufonissi hver dag unntatt søndag, på sin vei mellom Amorgos og Naxos, er Express Skopelitis. Her nærmer vi oss fra øst, fra Donoussa. Det er den østre delen av øya vi ser og der er det høye klipper.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Sjøløve

Herlig Svein B  :biggrin:  :biggrin:

Gleder meg til flere bilder fra denne lille perlen som vi skal tilbake til i september  :sunny:  :sunny:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Der kom Koufonissi-tråden   :thumbright:  Herlig, Svein. Gleder meg til fortsettelsen, og en visuell nedtelling til min uke dit i juni   :bootyshake:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Solgry

Følger med, i spenning! Håper på tips og råd, før vi drar til Koufonissi i september :pottytrain5:
Lodotter er englenes tøfler.....

Svein~B

Nærmeste flyplass er på Naxos, men dit går det bare innenriksfly, så du må bytte fly i Athen. Fra Naxos til Koufonissi går det to ferjer midt på dagen de fleste dager. Noen dager i uka går det også ei ferje på morgenen og noen kvelder går det nattferje.

Her er det første du ser når du kommer til Koufonissi - ferjekaien. Det eneste som fins på selve kaien er et skur med benker både på innsida og innsida. Du får ikke kjøpt billetter på kaien. Du må kjøpe dem i et reisebyrå oppe i byen. Det er en taverna rett bak ferjekaien - Limani. De leier også ut rom.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Ikke meningen å \"kuppe\" tråden din, Svein... men denne lille snutten kan kanskje være med og gi et slags \"overblikk\" ? 1:40 ca... fra sept. 2008.


Tjorven

Krible krible, kjenner hvordan forventningene stiger, først med Sveins bilde, og så den \"live\"-biten.   :blob4:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Her er noe av det første du ser når du kommer ut av ferja. Vi ser litt av bystranda til venstre i bildet og vi ser tvers over den lille bukta som byen ligger ved. På den sida vi ser mot er det tett i tett med bosteder.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Nærmeste internasjonale flyplass er på Santorini. Derfra går det ferje stort sett hver dag i 12-tida til Koufonissi.

Her er ferjekaien sett fra landsida. I bakgrunnen ser vi naboøyene Keros og Kato Koufonissi.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Ja der var Skopolites, ser jeg. Men ferjene går ikke daglig før uti juni vel? Første direkte-rute fra Santorini (via Amorgos) til Koufonissi er med katamaran 10. juni, så vidt jeg fant ut på gtp. Da har den avganger mandag og fredag fra den 10., og torsdag og sønda fra den 12. (Men korrekt meg om jeg tar feil)
Jeg må iallfall innom Naxos først, og skifte ferje før jeg kommer meg videre til Koufonissi nå den 4.

Okke som, jeg får sommerfugler i magen når jeg ser bildene dine nå, Svein  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Men ferjene går ikke daglig før uti juni vel? Første direkte-rute fra Santorini (via Amorgos) til Koufonissi er med katamaran 10. juni, så vidt jeg fant ut på gtp. Da har den avganger mandag og fredag fra den 10., og torsdag og sønda fra den 12. (Men korrekt meg om jeg tar feil)

Du har sikkert rett. Jeg har ikke sjekket rutene så nøye akkurat nå, bare basert meg på hvordan det var i fjor og i forfjor i høysesongen. Uansett oppfatter jeg den ruta som kronisk upålitelig.

Quote from: \"Tjorven\"Okke som, jeg får sommerfugler i magen når jeg ser bildene dine nå, Svein  :D

Hyggelig å høre  :)   Det kommer nytt bilde i morgen   :)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Rekker nok en tur innom for å se det før jeg drar  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...