Logg inn med Facebook eller Google!

Alinda, Leros

Started by Svein~B, 03. Jan 08, 17:42:29

Previous topic - Next topic

Tjorven

Ja, Bengalow, har lest og hørt at Lakki ikke er en spesielt vakker by pga dette. At det var inspirsasjonen til McLean visste jeg ikke. Han leste jeg mye av for lenge siden. Det er nesten rart å tenke på at det er så få år siden flere av øyene ble selvstendig greske.
Og litt mosjon får jeg nok. Har ikke ro i kroppen til bare å være på stranda. Har tenkt å se meg litt rundt på øya også :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Vi har bodd i Pandeli og Platanos de to gangene vi har besøkt Leros.
Du må kose deg med de fine bildene til SveinB og g l e d e deg til å ta egne bilder der til sommeren, Tjorven  :flower:

- jeg skal finne et par av årets bilder som er tatt mellom Agia Marina og Alinda, det er det nærmeste jeg kommer  :icon_smile:

- og her er de:



[IMG]http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1010055.jpg[/IMG
Kari

Tjorven

Det ser jo ut som stranda i Alinda..
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Det ser jo ut som stranda i Alinda..

Det er ikke det. Det er en mindre strand som ligger i det tettbygde området mellom Alinda og Agia Marina.

Dette, derimot, er stranda i Alinda. :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Sånn var det ja. Skal nok kose meg, uansett jeg ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Barbro

Quote from: \"Tjorven\"Ja, Bengalow, har lest og hørt at Lakki ikke er en spesielt vakker by pga dette. At det var inspirsasjonen til McLean visste jeg ikke. Han leste jeg mye av for lenge siden. Det er nesten rart å tenke på at det er så få år siden flere av øyene ble selvstendig greske.
Og litt mosjon får jeg nok. Har ikke ro i kroppen til bare å være på stranda. Har tenkt å se meg litt rundt på øya også :)
Jeg skal være enig i at Lakki ikke er noen vakker by..men området helt nede ved havna er fint,og veldig spesielt..og det er fint å sitte der og se utover sjøen. Går du fra Platanos til Lakki,er det en fin spasertur,3-4 km. Når du kommer til Lakki,kan du ta til høyre bortover langs havna..en drøy spasertur gjennom vakkert landskap,og du kommer til et tysk krigsmuseum,inne i fjellet. Ved siden av at det var utrolig flott bygd opp,med dystre minner fra krigens dager,kjørte de film fra bombeangrep på Leros,en utrolig sterk opplevelse der inne i berget!
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

Takk for tipset, Barbro, men jeg tror nok ikke beina mine klarer den turen:( Men det fins da andre framkomstmidler, så jeg skal nok komme meg rundt...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Her er enda en strandtaverna og dette tror jeg blir den nærmeste tavernaen for deg, Tjorven. Like bortenfor går veien opp til der du skal bo. Dette er altså enden på den lange stranda nærmest deg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Oj, her så det da riktig så koselig ut. Blir vel stamplassen på stranda dette da, kanskje  :pint:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Du må vel bare prøve deg fram og finne din favorittplass. Hvor lenge skal du være der?

Her er den lille stranda innerst i bukta, altså lengst bort fra Agia Marina. Denne ligger altså til venstre når du kommer ned på veien, Tjorven, men jeg tror den store stranda blir nærmere for deg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Her var det koselig! Det skal iallfall ikke bli vanskelig å finne seg et sted å bade. Jeg skal være der i 14 dager og skal nok finne meg til rette. Men jeg klarer ikke helt å foretille meg hvordan det er der, bortsett fra den laaange stranda.Den veien som går ned fra Angelika til stranda, blir det liksom midt på, ved bukta eller helt på andre sia? Og hvor ligger den fiskerestauranten ved sjøen/vindmølla i forhold til der jeg skal bo? Vanskelig å finne noe oversiktsbilde fra Alinda noe sted, men kanskje det er fordi området er ganske stort? Her ble det mye på en gang, Svein-B, håper du eller andre kan svare meg på noe av det :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Jeg legger inn et bilde av Alinda sett fra Kastro. Både Alinda og Agia Marina ligger i den samme store bukta. Du ser rett over til Agia Marina fra Alinda. På bildet ser du litt av Agia Marina nede til venstre.

Alinda er ei bukt i bukta. Det er den store bukta midt i bildet. Angelika ligger innerst, i betydningen lengst bort fra Agia Marina og litt opp fra stranda. Jeg har satt inn en gul pil der jeg mener at det ligger.

Jeg vet ikke hvor vindmølla og fiskerestauranten er. Jeg innbiller meg at den ikke ligger i selve Alinda, men like bortenfor i retning Agia Marina. Hvis noen som vet vil bruke mitt bilde til å vise det, så vær så god. Jeg kan godt sende vedkommende en større versjon av bildet på mail, slik at det blir lettere å se.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...