Logg inn med Facebook eller Google!

30.mai spesiell???

Started by Anders, 06. May 09, 17:27:09

Previous topic - Next topic

Anders

Er visst ikke min \"tur\" iår :-(
Søkte \"for sikkerhets skyld\" etter denne fergeforbindelsen, men finner den ikke på noen av søkemotorene. Blue Stars hjemmesider har ingen indikasjoner på at den ettermiddagsfergen IKKE skal gå, men når verken GTP, OpenSeas og Danae kommer opp med den, da blir jeg litt satt ut. Noen som vet noe om 30 mai er noen spesiell dag i Hellas? Evt bare i \"fergesammenheng\"? Finner jo at highspeeden går klokken fem, men vil nå helst ta BlueStar da. Takknemlig for alle svar.

Svein~B

Quote from: \"Anders\"Er visst ikke min \"tur\" iår :-(
Søkte \"for sikkerhets skyld\" etter denne fergeforbindelsen, men finner den ikke på noen av søkemotorene. Blue Stars hjemmesider har ingen indikasjoner på at den ettermiddagsfergen IKKE skal gå, men når verken GTP, OpenSeas og Danae kommer opp med den, da blir jeg litt satt ut. Noen som vet noe om 30 mai er noen spesiell dag i Hellas? Evt bare i \"fergesammenheng\"? Finner jo at highspeeden går klokken fem, men vil nå helst ta BlueStar da. Takknemlig for alle svar.

Den fins ikke på Blue Stars booking-sider i hvert fall, så da går jeg ut fra at den ikke går. Det er ikke alltid at de sidene med rutetabellene er helt riktige. Det har i hvert fall skjedd før at det har vært dager ferja ikke har gått uten at det har vært notert i rutetabellene.

Du må nok bare finne deg ei annen ferje eller vente til neste dag hvis det er så om å gjøre å reise med blå stjerne.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Satte min lit til deg, Svein :-)
Greit å være forberedt iallfall... får vel satse på hurtigbåten da, for videre vil jeg samme dag!
Syns bare det var rart at de ikke hadde noen anmerkninger rundt denne... siden de liksom går året rundt og har flere andre \"avvik\" bemerket.
Men det føyer seg liksom pent inn i rekken av alle andre \"problemer\" jeg har møtt denne våren :-(

Anders

Drister meg til et spørsmål til, O Store FergeOrakel :-)
Har du (evt noen andre?) noen formening om nødvendigheten av å bestille billett med Highspeed på forhånd? Riktignok er dette en lørdag, og relativt tidlig i sesongen, men hvis Blue Star ikke går så blir det vel kamp om plassene på highspeeden?
Når jeg har fått tenkt meg om så har vi faktisk opplevd dette en gang tidligere... kom ned i havna og der gikk ingen BS og heller ingen annen ferge den dagen. Så det endte med en litt grinete overnatting i Thira. Har ikke så lyst til det flere ganger...

Svein~B

Quote from: \"Anders\"Drister meg til et spørsmål til, O Store FergeOrakel :-)
Har du (evt noen andre?) noen formening om nødvendigheten av å bestille billett med Highspeed på forhånd? Riktignok er dette en lørdag, og relativt tidlig i sesongen, men hvis Blue Star ikke går så blir det vel kamp om plassene på highspeeden?
Når jeg har fått tenkt meg om så har vi faktisk opplevd dette en gang tidligere... kom ned i havna og der gikk ingen BS og heller ingen annen ferge den dagen. Så det endte med en litt grinete overnatting i Thira. Har ikke så lyst til det flere ganger...

Jeg har hørt om fulle ferjer mellom Pireus og Naxos, men ikke mellom Santorini og Naxos. Men når det er sagt, hvis du vet at du skal ta den, det koster da vel ingenting å forhåndsbestille? Men igjen, når det er sagt, jeg har hørt om verre ulykker enn en natt på Santorini.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Hiver meg innpå her jeg også, siden jeg også skal samme strekning lørdagen før, (den 23. til Paros) Den dagen går det tre båter fra Santorini til Paros. Jeg lander på Santorini kl. 11.15, og det går en highspeed kl 11.50. Kan jeg rekke det med en taxi fra flyplassen?

Så går BS kl 15.30, men den tar jo evigheter og virker så stooor (gulp) og deretter en highspeed kl.17.00. Syns det virker rart om BS ikke går den 30.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Quote from: \"Tjorven\"Hiver meg innpå her jeg også, siden jeg også skal samme strekning lørdagen før, (den 23. til Paros) Den dagen går det tre båter fra Santorini til Paros. Jeg lander på Santorini kl. 11.15, og det går en highspeed kl 11.50. Kan jeg rekke det med en taxi fra flyplassen?

Så går BS kl 15.30, men den tar jo evigheter og virker så stooor (gulp) og deretter en highspeed kl.17.00. Syns det virker rart om BS ikke går den 30.

Selve taxituren fra flyplassen og til havna på Santorini tar vel knapt 10 minutter. Sist jeg var der hadde vi også knapt med tid og ba taxisjåføren kjøre \"grigora\", og det ble med \"klampen i bånn\".
Men du har jo en kort margin fra du lander. Du skal vente på bagasjen og sikkert kjøpe billett i havna først også?

Vil tro det er reelt å ta Blue Star kl 15.30. Den tar vel bare en time mer enn High Speed og er billigere, og er ikke så vanskelig og stor som den ser ut. Det er lett å orientere seg ombord, og bare fint å sitte ute på dekk å se på folk og utsikten forøvrig.
Glika i zoi

Gro

Skjønner godt at du vil fort frem Tjorven, så jeg hadde nok prøvd meg jeg og :-)

...men det er som Marjana sier, om du ikke skulle rekke den så er det deiligere å reise med Blue Star :-) Folkelivet, det å kunne sitte ute på dekk, du merker mindre til bølgene og mye billigere.
En annen ting er det med røykinga. Selv om du røyker så er det ikke ok på High speeden da det er ingen ting enn midtgangen som skiller de som røyker fra de som ikke røyker... og det er ikke ok, hverken for røykerer eller ikke røykere når det skomper og bølger og folk kaster opp rundt deg.
:tard:  :eew:  :sleepy3: :puke:
 
Ender du opp med Blue star så setter du deg på dekk i sola med en pils og prater med folk og nyter livet :-)
:glasses7:  :occasion5:  :sunny:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Quote from: \"Gro\"Ender du opp med Blue star så setter du deg på dekk i sola med en pils og prater med folk og nyter livet :-)
:glasses7:  :occasion5:  :sunny:

OK, boss ;) Det blir vel til det da. Spekulerer bare hva jeg skal bruke ventetida på Santorini til  :cyclopsani: Regner med at jeg er ganske sliten etter turen med lite søvn natta før, så jeg orker ikke tanken mye styr hit og dit.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"
Quote from: \"Gro\"Ender du opp med Blue star så setter du deg på dekk i sola med en pils og prater med folk og nyter livet :-)
:glasses7:  :occasion5:  :sunny:

OK, boss ;) Det blir vel til det da. Spekulerer bare hva jeg skal bruke ventetida på Santorini til  :cyclopsani: Regner med at jeg er ganske sliten etter turen med lite søvn natta før, så jeg orker ikke tanken mye styr hit og dit.
Ta med en kortstokk så får du nok noen å spille med på en av kafeene i havna der. Du tar siesta når du kommer frem, så er du opplagt når jeg kommer til en liten nigth cup eller hva det heter ;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Quote from: \"Tjorven\"Hiver meg innpå her jeg også, siden jeg også skal samme strekning lørdagen før, (den 23. til Paros) Den dagen går det tre båter fra Santorini til Paros. Jeg lander på Santorini kl. 11.15, og det går en highspeed kl 11.50. Kan jeg rekke det med en taxi fra flyplassen?

Så går BS kl 15.30, men den tar jo evigheter og virker så stooor (gulp) og deretter en highspeed kl.17.00. Syns det virker rart om BS ikke går den 30.

Si at dere lander kvart over elleve... den blir ti på halv tolv før flyet har stoppet... halv tolv før du er på bussen opp til terminalen... så skal du stå der og vente på bagasjen, og hvis din er som min  så kommer den alltid sist... da er klokken kvart i- ti på tolv (hvis du er heldig)... så bare forbered deg på bluestaren :-)
Ta deg all verdens av tid. Flyplassen er liten, det er bare noen meter fra dørene til du er ute i solen og varmen og alle uniformerte guider som jakter på \"sine\". Kos deg med at du ikke er en av dem... ta deg en røyk, du trenger det sikkert... smyg deg så over mot drosjene og følg med om der er andre norske som kanskje skal ha taxi til havna og? Noen å dele med er alltid kjekt, vet du... de trenger ikke være norske, en gang :-)
Spør hva det koster til havna... sier han mer enn tredve har du rett til å bli fornærmet. Er dere flere klarer det seg kanskje med fem eller ti på hver? Og så har du jo funnet noen å bruke tiden med, eller som kan vokte bagasjen mens du er på toa og skifter eller på billettkontoret... og da er klokken nærmere ett før du kan kule ned :-)
(riktignok åpner ikke billettkontoret før nærmere tre, men skitt au :-) )
Og hva er vel to-tre timer på en heftig taverna når du vet du skal til noe godt? Bare koseprat det, vet du :-) Gjør som meg... bli kjent med Dimitri, og hils gjerne (han husker helt sikkert hatten og det grå håret!)
Evigheter? Neida... du skal ut Calderaen og der er det verdt å følge med, altså! Vakkert og spennende. Og så har du Ios like foran deg... før du ser Naxos og aros og tilogmed sydenden av Anti. Den turen kommer til å gå som en drøm!
:-)

Tjorven

Ja, det er vel like greit å bare slå fra seg highspeeden, og heller drøle på flyplassen og ta meg all verdens tid som du sier, Anders. Nettopp det at bagasjen min alltid kommer sist, vil sikkert ikke hjelpe på stressfølelsen  :cussing:  og er vel det siste jeg trenger.

Får heller finne meg et sted nede i havna, hvor jeg kan sette fra meg Mr.Heavy, bare cool\'n og nyte at jeg er i Hellas  :sunny:  Så får jeg håpe at sjøgudene er med meg så jeg kan kose meg på ferja...

Forresten, går det ikke buss fra flyplassen til havna?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...