Logg inn med Facebook eller Google!

Posidon Hellas – ei gresk ferje

Started by Svein~B, 11. Feb 18, 17:03:59

Previous topic - Next topic

Svein~B

Posidon Hellas er bygget i Hellas i 1998. Hun går i rute mellom Pireus på fastlandet og øyene Egina og Agistri. Hun har tilhørt forskjellige rederier opp gjennom årene, men alltid gått i det samme farvannet. Her er hun i fargene til Hellenic Seaways. Hun skiftet eier igjen i 2015. Nå tilhører hun 2way Ferries.

Her ligger hun ved kai i Skala på Agistri.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Ombordstigningen for gående er gjennom bildekket. Det er vanlig å sette igjen bagasjen her. Billettkontrollen foregår der du går fra bildekket og videre oppover. Billettene må kjøpes i billettsalget på land. Det er ikke noe billettsalg om bord. Både i Pireus, Egina og Angistri er det billettsalg på eller rett ved kaien.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

05. Mar 18, 18:57:28 #2 Last Edit: 05. Mar 18, 19:01:45 by Svein~B
Det første dekket du kommer til over bildekket er promenadedekket som vi ser her. Salongen er inn døra til høyre i bildet. Toalettene er lenger akterut.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er vi i den forre delen av salongen. Son dere ser, her er det rød plysj (eller et lignende stoff), buede sofaer, små runde bord og løse stoler. Her er det store vinduer helt ut mot sida på skipet, så du har god utsikt, bedre enn i de andre delene av den store salongen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Midt i salongen finner du baren, der du får kjøpt drikke og snacks. Akterut finner du andre typer møbler. Her er det firkantede bord med slingrekanter og små sofaer i imitert skinn. Helt akter finner du toalettene.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ser vi framover langs promenadedekket på babord side. Den nærmeste døra er til dametoalettet. Den bortenfor er til salongen. Herretoalettet er på styrbord side.

Vi ligger ved kai på Agistri. De som følger meg i andre tråder er kanskje interessert i å vite at annekset til Vassilaras Hotel er den gule bygningen som er delvis skjult av søyla.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Lengst akter på promenadedekket er det noen sitteplasser som er ute, men under tak. Her sitter du helt ut mot sida av skipet, så du har mer følelsen av være på sjøen her enn hvis du sitter andre steder. Du kan også få litt sol i ansiktet hvis du sitter på solsida, som her.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her har vi gått rundt hjørnet vi så på det forrige bildet. Helt akter er det to bur til hunder, så det er her det er meningen at de skal være. Her er det også lagret en del løse stoler som jeg antar stort sett bare er i bruk på søndagskveldene.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er vi på styrbord side og vi ser framover. Ei av de nærmeste dørene her er til herretoalettet og den neste er til salongen. Lengst fram og rett bak oss er det nedgang til bildekket.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her har vi forflyttet oss ett dekk opp, til soldekket. Her er det mange flere sitteplasser som også er utendørs, men under tak. Vi er fortsatt lengst akter på skipet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Sentralt på soldekket er det en bar. Det er ikke fullt så stort utvalg her som i salongen, men her kan du nyte kaffen din ute. I de hvite kassene er det redningsvester som jeg håper du aldri får bruk for, men det er greit å vite at de er der.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Det går også an å kjøpe kaffe i denne baren og nyte den innendørs. Denne salongen ligger rett foran baren. Også her er det sofaer som er mer komfortable enn plaststolene ute.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...