Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2014

Started by Ole, 25. Aug 13, 09:18:05

Previous topic - Next topic

Leo

Hvorfor får ikke sas bruke de oppsatte landingstidene på ruten fra Oslo til Santorini, både jeg og andre i sommer har måtte vente 1 time i flyet før avgang fra Gardermoen. De skylder på at de har fått ny slot tid  på Santorini, er Sas for små og må vike for andre flyselskaper. Kunne rukket en tidligere båt til Naxos om sas hadde holdt rutene sine

filhellener

Quote from: Ikaros on 28. Aug 13, 17:21:50
Det er ikke uvanlig at det "busses" fra flyet og inn til ankomsthallen, - samme hvilken flyplass en kommer til. Det kommer helt ann på hvor flyet får anvist sin parkering. Selv på Gardermoen har jeg opplevet dette!!!

Veiene er godt merket på flyplassen i Frankfurt, men en ser jo fort at det er en av verdens største flyplasser man er innom. Det er mye folk og stor trafikk, men det er overhode ikke vanskelig å finne fram til rett sted.

Til fillhelener: Med 55/90 min. mellom flybyttene bør du ikke ha noe å frykte i Frankfurt! Du vil imidlertid merke at dette er en av verdens største flyplasser!


Takk for info. Ikaros  :)

Senest i g å r kjørte jeg buss på Gardermoen, kom fra Riga med et l i t e AirBaltic propellfly :)
( første gang jeg ikke har fått ta håndbagasjen med inn i flyet forresten)

- trodde det var pga størrelsen på flyet at vi parkerte ute på "feltet" ? ( voldsom anleggsvirksomhet på G.moen forresten  :o)

Tror ikke Lufthansa bruker så små fly at de ikke er passer til gaten , trodde også at  Lufthansa ble prioitert foran andre selskaper når det anvises parkering på tyske flyplasser? Men det stemmer vel ikke det da, siden dere stadig busser .

- uansett  jeg tar det helt med ro og regner med at tiden vi har er ok nå :-)
Det e r godt å ikke ha 4 timer og 30 min mellom flyene og  ;) - det har vi hatt på hjemturen fra Athen både med  Lufthansa og Austrian Airlines, med ei god bok går jo det bra og :)

Og - jeg vet / husker at flyplassen i Frankfurt er veldig stor, spesielt da jeg var der første gang, i 1991, ble jeg ganske imponert  :)
Kari

Solgry

Quote from: Leo on 28. Aug 13, 22:43:39
Hvorfor får ikke sas bruke de oppsatte landingstidene på ruten fra Oslo til Santorini, både jeg og andre i sommer har måtte vente 1 time i flyet før avgang fra Gardermoen. De skylder på at de har fått ny slot tid  på Santorini, er Sas for små og må vike for andre flyselskaper. Kunne rukket en tidligere båt til Naxos om sas hadde holdt rutene sine


Vi skal også reise Oslo/Santorini, og håper da virkelig ikke at vi også blir sittende 1 time før flyet letter! Det er utrolig kjedelig! :(
Vi regner ikke med å rekke hurtigbåten, som går 11.50, uansett, så vi belager oss på BS kl. 15.30. Og da har vi god tid, selvom flyet blir 1 time forsinket. :D
Lodotter er englenes tøfler.....

Leo

Det blir jo god tid til en gresk salat og en Mythos i havna. Er flyet i rute kan dere rekke en av de to båtene om går 1150 / 1155. Nesten vindstille og 30gr. På Naxos nå.

TOMS

Så var desverre flynonstop konkurs! Håper ikkje det er mange av våre venner her inne som har satsa på å fly med dette selskapet til sommeren. Eg satsar på Norwegian frå London og håpa på ei billig reise til London frå Kjevik med nonstop. Men i dag er det altså slutt på den muligheten :-(

http://flynonstop.no/

Marit

SAS har nye ruter til sommeren 2014. Bl.a. Oslo - Chania, Oslo - Larnaca (Oslo - Biarritz (Frankrike)).

http://reise.aftenposten.no/reise/I-sommer-kan-du-fly-direkte-hit-56472.html
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

erikth

Reiser til Lesvos igjen til sommeren. 10400,- for alle fire. Synes det er en ok pris fra Gardermoen

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

marjana

Norwegian reklamerer stadig overalt, og jeg sjekker jevnlig.
Det som er ganske irriterende siden jeg allerede har kjøpt flybilletter med SAS, er at Norwegian har endret rutetidene!
Da jeg kjøpte billetter for en tid tilbake var det avreise fra Oslo kl 14.10 på dager som passet for meg, og det passet ikke med videre innenriks transport med fly eller ferge. Nå er det avreise på disse dagene kl 07.10 direkte til Aten, og det er jo halve prisen av SAS sin pris, dessuten! Irriterende at Norwegian sjonglerer så mye på rutetidene!
Glika i zoi

Diddi

Ja det er VELDIG irriterende  :-[ :-[ :-[ Vi opplever det samme nå med billettene hjem fra Spania i juni. Vi valgte Ryanair ned og Norwegian hjem, kun pga tider. Nå må vi opp midt i natten for å rekke flyet hjem allikevel  :-\ :-\ Hadde de endret 1 times tid, kunne man jo si det var greit, men når de flytter mange timer i feil retning, så blir en veldig skuffet !!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

filhellener

Quote from: frudiddi on 28. Jan 14, 20:09:16
Ja det er VELDIG irriterende  :-[ :-[ :-[ Vi opplever det samme nå med billettene hjem fra Spania i juni. Vi valgte Ryanair ned og Norwegian hjem, kun pga tider. Nå må vi opp midt i natten for å rekke flyet hjem allikevel  :-\ :-\ Hadde de endret 1 times tid, kunne man jo si det var greit, men når de flytter mange timer i feil retning, så blir en veldig skuffet !!!


Ja, slike endringer er irriterende :-X
- men du har vel rett til å få pengene igjen/avbestille?
Så kan du bestille nye  :)- om du vet om bedre alternativ
da?
Kari

telma

Quote from: erikth on 27. Nov 13, 19:23:25
Reiser til Lesvos igjen til sommeren. 10400,- for alle fire. Synes det er en ok pris fra Gardermoen


Hvilken reiserute har dere? Spurte Lilleputreiser på direktefly og de skulle ha 6500,- t/r pr. person.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | Today at 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....