Logg inn med Facebook eller Google!

Fourni i September

Started by IngeS, 16. Jul 12, 19:30:47

Previous topic - Next topic

ouzolina

Quote from: Tjorven on 13. Nov 12, 21:51:44
Åhhh, nå fikk jeg Fournilengsel  :-* :-* :-*  (Heldigvis "bare" ett år til jeg skal tilbake) 


Tjorven, jeg har også en plan om Fourni næste år... Så måske ses vi ...  :)
Skopelit på deltid

karri

De to siste solnedgangsbildene var knall fine  :sol: :smile12: :sol:
KARRI

Diddi

Takk for titten,Inge ;D men så synd med den ryggen!! Vi spiste også på Nikos hver dag  :party:
Fourni uten Nikos taverna-hadde ikke vært det samme !!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Tusen takk for et herlig gjensyn med Fourni, Inge  ;D  Spesielt i de to siste bildene fanga du virkelig essensen av Fourni, slik jeg har øya i minnet mitt. SUKK  :-* :-* :-*   Jeg kan skrive under på at sjømaten er god hos Nikos, og den hummeren så bare hel-lekker fristende ut  :P  Ingen tvil om at maten til Nikos smaker, men jeg spiste skikkelig god mat på de andre tavernene også. Bare så dere vet at det fins masse god mat å velge mellom på denne lille perlen  ;)  (men det var kanskje tidsmangel som gjorde at verken Inge eller frudiddi prøvde flere steder?)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: ouzolina on 14. Nov 12, 09:19:27
Quote from: Tjorven on 13. Nov 12, 21:51:44
Åhhh, nå fikk jeg Fournilengsel  :-* :-* :-*  (Heldigvis "bare" ett år til jeg skal tilbake) 


Tjorven, jeg har også en plan om Fourni næste år... Så måske ses vi ...  :)


Det hadde vært veldig hyggelig å treffes, Ouzolina, om vi er der samtidig  :)  Sisi og jeg skal ut på en liten turne neste høst også, men vi vet ikke helt når vi er på Fourni, men det blir i september en gang. Alt er foreløbig på planleggingsstadiet, men det jeg VET helt sikkert er at det blir minst 2 uker på Fourni  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Vi hadde jo "tid" til å spise andre steder,men med den mottakelsen og servisen vi fikk hos Nikos var bare så spesiell, at vi MÅTTE tilbake hver dag. Visst besøkte vi andre steder,men da ble det mest kaffe,vin, ouzo, meze mm :cheers3:
2 uker på Fourni, må jo bli nok for å lade batteriene for en meget lang norsk vinter  :--
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Ja, jeg storkosa meg på Nikos taverna jeg også, og det ble en av mine favoritter, men tenkte jeg ville tipse om at det generelt er veldig god mat på Fourni, uansett hvor man spiser  ;)  Lurer på om "innkaster" Dimitris er der ennå? (Han likte å kalle seg selv Jimmy av en eller anna grunn  :) ) Artig skrue som innimellom tok sats ved inngangen til tavernen og ropte "Verrrry good food" av full hals  ;D  Dessuten hadde han for vane å komme bort til bordet mitt med et eget glass og forsyne seg med en liten skvett av vinen min for å skåle med meg  ;D  Jeg så aldri at han gjorde det ved de andre bordene, men kanskje han ville vise meg litt "oppmerksomhet" siden jeg spiste alene  ;D  Syns bare det var gøy jeg, selv om jeg ble litt overraska første gangen han forsynte seg av vinen min  :o 
There are no strangers, only friends we haven't met.

IngeS

Å samle kattene til et måltid var ikke vanskelig på Fourni. Bare å ta med en tallerken mat og en kniv et godt stykke fra tavernaen. To - tre knakk med kniven på tallerkenen og kattene kom løpende inn fra alle kanter. Må prøve dette en gang i Pythagorion også
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

Og det var nok med blikk-kontakt mellom en pus nede på veien og meg på balkongen i 2.etasje. Plutselig hadde hun funnet veien opp trapper og via en gesisms på ytterveggen, og der sto hun face to face og hilste på. Et par dager senere tok hun med seg sine to små også, så jeg husa en hel kattefamilie innimellom  :-* :-* :-*  Overnatta i fotenden av senga mi gjorde de også  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...