Logg inn med Facebook eller Google!

En uke på vakre Symi, mai 2012

Started by Athina, 01. Jul 12, 00:58:21

Previous topic - Next topic

karri

Quote from: Magnolia on 19. Aug 12, 14:13:28
Jeg har brukt opp superlativene for lenge siden, men jeg må bare si at dette er fantastisk. Du tar utrolig flotte  bilder og makter å formidle den gode stemningen. Takk for titten enda en gang.

Quote from: Tjorven on 21. Aug 12, 18:27:57
Jeg får ikke fullrost disse bildene dine nok, Athina  :-* ;D :-* Rett og slett bærre lækkert alt sammen.

Enig  :juble: :hjerte: :goodjob: :hjerte: :juble:

KARRI

Athina

Takk for alle kommentarer og "liker"! :blomst:

Flere dager mens vi spiste frokost, hadde vi sittet og sett opp mot en liten kirke på den lille fjelltoppen i nærheten. Vi visste at det gikk en gammel sti/vei/trapp oppover langs dette fjellet til gamlebyen, Chorio, men vi visste ikke hvor den begynte. Vi lette litt rundt i nabolaget, og etter litt prøving og feiling, fant vi ut at vi var på rett spor og bega oss oppover mot Chorio på denne nydelige, gamle stien som blir kalt Kataraktis.
På nettstedet "Symi Dream" kan vi lese dette om Kataraktis:

"I read, in one of the older Symi guide books, that these were the original steps down to the harbour in the days when the harbour was the main work-place, and the village the main living place. As the older houses on the island sprang up around the Kastro (again according to the book), where they were built for security reasons, it made sense to have the path leading down to the sea from there. It was also another security measure as it could not be seen from the sea so, if you were under attack, you could easily get up and down without being detected.

I say easily, it's not the easiest path in the world either going up or down. The stones are rough and slippery at the same time, and there is no shade. There are now some solar powered street lights, but other than that, it's more or less unchanged from days of old. Which makes it all the more interesting and something of an historical monument."
   
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Litt av en oppdagelsesferd det der, Athina  :P Kronglete og bratt, men sikkert en fin opplevelse når dere endelig nådde toppen (og flott utsikt underveis også) Nydelige bilder som alltid  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Hadde likt den turen også, jeg, Athina  :)
Disse gamle veiene, er det karlderimis de kalles, er så flotte!
De holder seg jo så godt også.
Fascinerende å se ned på byen, - og den gamle byen på toppen.
(Tenker dere kjente det litt i lårmusklene?)
KariK

Solgry

24. Aug 12, 14:07:27 #88 Last Edit: 24. Aug 12, 14:09:26 by Solgry
Jeg må bare si: Så utrolige mange, flotte bilder!!!!!!! Symi er nok en øy man må besøke, ja! En gang.....!  Tusen takk!!!!  :D
Lodotter er englenes tøfler.....

Tjorven

Vet ikke om det kommer mer Athina, men siden jeg drar til Hellas i morgen vi jeg bare si TUSEN TAKK FOR NYDELIG REISESKILDRING FRA SYMI  :-* :-* :-* :-* :-* Du har gjenoppfiska minner og lengsler til denne herlige øya på en fantastisk måte!!! Symi er virkelig satt på kartet igjen etter dette  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Tusen takk til Tjorven, Solgry og kaka! :sol:

Dette var en flott tur og som alltid veldig spennende å utforske nye steder. Her er noen flere bilder tatt på vår vei mot toppen:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

Så m y e dere fikk u t  av den uka på Symi, Athina  :blomst: 
Jeg er fortsatt h e l t  b e t a t t av bildene dine :hjerte: :--

Men bildene dine har også "minnet" meg på h v o r d a n det er å ferdes rundt på øya, man trenger v e l d i g gode knær!- og mitt reisefølge har ikke det, dessverre, så...det er ikke sikkert det blir Symi på oss i høst likevel  :'( 
- vi ville uansett kutte ned på antall øyer vi skal besøke og d a ble Symi et "fornuftig" valg ..for  o s s !
Men en novemberweekend fra Rhodos til Symi kan det bli  ^-^ - vi m å jo ikke " klatre opp og overalt"  :)
Kari

kaka

Jeg ser dere var høyt oppe!
De bildene mot havna: Lekkert!
KariK

karri

KARRI

Athina

Quote from: filhellener on 02. Sep 12, 09:57:18
Så m y e dere fikk u t  av den uka på Symi, Athina 



Det var en fantastisk uke, men jeg føler jeg har mye ugjort på Symi. Jeg hadde bl.a. sett et bilde fra Agia Marina som sjarmerte meg i senk, men det var tidlig på året, så badebåtene hadde ikke begynt å gå. Det ble altså ingen tur dit. Vi var heller ikke i Pedi. Chorio har jeg bare sett en brøkdel av. Og klosteret Panormitis skal være en opplevelse...
Jeg må med andre ord tilbake ;D

Turen opp til Kastro via kalderimien var verken lang eller anstrengende, bare veldig fin :)



Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Ikke vanskelig å forstå at du gjerne vil tilbake dit. Du har vekket apetitten hos flere også  :)
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...