Logg inn med Facebook eller Google!

Hjelp ønskes til et par spøsmål om Karpathos

Started by apella, 27. Jul 07, 07:26:38

Previous topic - Next topic

apella

Hei alle Karapathoselskere.

Et par spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Etter 9 år på rad på Karpathos så må jeg desverre i år reise til Rhodos ... i fjor lurte hun meg til Kreta, men klarte da og ta en avstikker med båten over til Karapthos slik at behovet ble dekket for i fjor. I år ser det litt verre ut.. skal bare være 14 dager, og da vi har en jente  zthhhhhhtttttt på 4 månder med oss i tillegg til guttene på 5 så vil ikke min fru ta båt over i år. Noen som vet hva det koster med fly fra Rhodos til Karpathos, og hvor jeg henvender meg for å kjøpe biletter ? og hvor ofte flyene går... cxsdfafdddddd

Dessuten så lurer jeg på om jeg har drømt dette, men lurer på om det medfører riktighet at Manolis på Resturant Mediteranean ikke er der lenger, at det kun er Nikos som driver den... håper jeg har drømt. zxcqqqaaaaaaa

Mvh

Tor Atle
Vil til Karpathos nå...

Tommy

Hej
På rekommandation av en viss herr Vendel ( Mikke ) har jag kollat flygmöjligheten mellan öarna då jag själv eventuellt kommer nyttja densamma i samband med min
Karpathosresa i höst  :grin:

Tider och priser för inrikesflyg Rhodos-Karpathos finner du här ;

http://www.olympicairlines.com/

http://eservices.olympicairlines.com/OA_eServices/OASchedulesE.aspx

biljetter går att köpa online direkt från Olympic om man vill.

 zqr2333222222  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Marit

Du kan sjekke Olymic Airlines, http://www.olympicairlines.com, så finner du avgangstider til/fra Karpathos fra Rhodos (og priser). Aegean Airlines ser ikke ut til å ha noen flyvninger Rhodos-Karpathos.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Mikke

Vi tackar vår flinke Malmöpåg Tompan Tuting som så förtjänstfullt lagt in Olympic´s tidtabell......yup,det ser ut som Olympic flyger varje dag två (2) ggr och på fredagar tre (3) ggr från Rhodos till Karpathos,vilket är bra .

 Dom gånger jag flugit har det varit ett DeHavilland Dashtvåmotorigt turboprop, som tar ungefär 50 passagerare och själva flygturen tar ca 25 minuter.Ofta kommer man in mot ön på västsidan, så har man tur med vädret ser man ön mycket bra.Det är som att flyga över en karta, en fascinerande syn......
Det första man ser är förstås Saria, sundet, Tristomo och så vidare, för att sen allt lägre svänga ut lite mellan Kassos och Karpathos för den stora inflygningssvängen....... :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

apella

Hei !

Fantastisk ! Har nå vært inne og sjekket, og for oss (to voksne to barn og et spebarn) så koster det ca 1800 kr tur retur fra Rhodos til Karpathos.

Ikke Avskrekkende.

Takk for hjelpen.

PS Var det ingen som visste noe om Resturant Mediteranean House ??
Vil til Karpathos nå...

Ingrid

Kan anbefale flyturen ja, fløy fra Karp til Rhodos i oktober i fjor. Og som Mikke sier, en herlig utsikt  zqr2333222222  Jeg bestilte på nettet via deres hjemmeside og fikk billettene tilsendt hjem i posten. Utrolig lettvint og praktisk.
Mediteranean House kjenner jeg dessverre ikke noe til, har aldri vært der faktisk.

Mikke

Quote from: \"apella\"Hei !

Fantastisk ! Har nå vært inne og sjekket, og for oss (to voksne to barn og et spebarn) så koster det ca 1800 kr tur retur fra Rhodos til Karpathos.

Ikke Avskrekkende.

Takk for hjelpen.

PS Var det ingen som visste noe om Resturant Mediteranean House ??

..jo, jag har varit inne där nån gång och det är som alltid ship-shape.Killen som driver det kommer ofta åkandes på sin lilla scooter, glatt vinkande. Han är visst gift med en schweiziska och tillbringar halva året där med familjen.Kommer inte ihåg vad han heter, men hoppas väl att det är han som fortsatt äger och driver stället. En vacker, vänlig man med dito mustasch som dessutom talar mkt bra engelska. Anbefales... :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Vi var där förra året och åt god lunch. Vet inte vad killen heter,men han var trevlig och maten god zxzaxxxxxxxxx

Riitta

apella

Hei igjen !

Takk Mikke... den mann du beskriver er Manolis ! Han er en av mine gode venner på denne vakre ø.

Og dere som ikke har spist på returanten, løp og prøv, det er i mine øyne en av de absolutt beste resturantene i byen. Og prøv å drikke mediteranean house special irish coffe....

En liten historie... da jeg jobbet på Karpathos som guide så hadde jeg alle mine velkomstmøter på denne resturanten, alltid på søndagene... dagen startet tidlig  (0700 )med å hente gjester å få de til flyplassen, ta imot nye gjester etc... velkomstmøte og middag etterpå, ferdig ca klokken 22-2300.. litt trøtt da ja .. tok da av og til en slik drink etter maten, og kunne da fortsatt som en duracellkanin et døgn til... utrolig oppkvikkende..
Vil til Karpathos nå...

Mikke

..hihi...jaha du, Manolis på moppen är en av dina bekanta på öa.Där ser man hur liten by Pigadia är....Jag var nog där när Mimis Panaretos och Xronis sjöng nån gång för 7-8 år sen, men får nog ta en sväng igen efter denna lovsång... :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Hilde

Hei hei,, Manolis er på Mediterranien i år også. Familien vår var der i juli og vi fikk med en god vin fra Nicolas og Manolis. Det henger et bilde av oss 4 på veggen der zqr2333222222  Vi reiser 19 aug og et bord er resertvert allerede. Vi er for det meste å spiser der når vi besøker favorittøya. Nydelig mat og god irish coffee zxzaxxxxxxxx

Mikke

....etter vert får vi nokk fikse noen klistermerke som vi kan sätta på olika ställen i Grekland som vi gillar....( Approved by HellasForum ) eller noet liknende... :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...