Logg inn med Facebook eller Google!

Gode tips

Started by Diddi, 05. Apr 11, 14:25:10

Previous topic - Next topic

Riitta

Hagen ligger vid ingången och runt den \"låga delen\" där den fina baren finns också. Så hagen ser du inte så bra just i den bilden, men du ser ju lite hur den ser ut på dom andra bilderna som fanns där och som vi besökare har tagit :icon_smile: Fast den är vackrare i verkligheten :icon_smile:

Huset ligger inte bort från havet, men inte heller \" hela sidan\" mot havet. Som sagt från andra våningen ser man mycket vatten,men inte från första våningen.


Riitta

Diddi

På det viset ja :profileright:  er spent på svar fra Nefeli. Greit å ha avtalt på forhånd,så er alt klappet og klart!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Riitta

Du kan ju gärna hälsa från mig. Vi känner den familjen sedan över 20 år tillbaka :icon_smile:

Om du inte väljer Nefeli, så finns det säkert många alternativ på nätet om du googlar lite :cyclopsani:
Men du får absolut inte missa och besöka baren och hagen :icon_smile:

Lycka till!
Riitta, som försöker hitta en billig resa dit i Maj!

Astri

Quote from: \"frudiddi\"Skulle gjerne bodd noen dager på Telendos også,men vi har kun 2 uker,så etter noen dager på Telendos,et par dager på Lipsi og til slutt Kalymnos-tror jeg ikke vi ønsker å bytte rom flere ganger,-men tlfnr til min \"navnesøster\" kan jo være greit å ha Astri :profileright:

Telefonnr til Ritas er : 0030 22430 47914.
De er to søstere som driver det sammen. Rita og Petroula. Hvis du ringer, spør etter Petroula da hun er best i engelsk.
De har 6 rom og 2 studios/leiligheter. Vi bor alltid i en av leilighetene i september. Vil du ha fred og ro er dette en perle på jorden :bootyshake:
Astri

Tjorven

Det virker jo som om dere har bestemt dere for Kalymnos, sikkert et bra valg, men jeg vet iallfall hvor JEG ville tilbragt noen dager....
Så kan du gjette, frudiddi, men husk at jeg velger ut fra aleneferie  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Det blir noen dager på Kalymnos ja! Forstår godt at du vil tilbake til øya hvor du har gode venner :iconbiggrin: Blir annerledes når man reiser to.

Vi reiste i flere år til det samme hotellet i Bulgaria,pga vi ble veldig glad i flere av de som jobbet der.Så ble det til at disse vennene flyttet ut av landet. Da bestemte jeg meg for ikke flere ganger å binde meg til ett bestemt hotell eller by. Det var såååå grusomt å reise fra de etter 2 flotte uker hver gang :pottytrain4:

Jeg er litt opptatt av å se ulike steder,og oppleve noe nytt når det er ferie. Derfor PRØVER jeg nå å ikke binde meg til noe/noen.Men tenker at når vi blir eldre,vil vi nok finne vår øy/by/land :bootyshake:
 
På de greske øyer er det fint slik at man lett kan kombinere både nye og gamle kjære øyer :profileright:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Quote from: \"frudiddi\"Det blir noen dager på Kalymnos ja! Forstår godt at du vil tilbake til øya hvor du har gode venner :iconbiggrin: Blir annerledes når man reiser to.

Var visst litt uklar her. Tenkte på valget mellom Kalymnos og Telendos, jeg  ;) men ser den at du kobla det til Antiparos, siden det er dit JEG skal dra. Og det for 3.året på rad!! HELT ulikt fra hva jeg pleier, for jeg syns også det er spennende å se nye steder. Får ikke med meg så mange øyer i slengen som dere, men Koufonissi blir jo ny, da.

Uansett, planleggingsfasen er herlig   :thumbright:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Ja,planleggingen er jo nesten halve ferien :bootyshake:

Vil jo tro du også hadde valgt Kalymnos Tjorven. Telendos blir litt kanskje litt over middels stille for deg tenker jeg!!


Nå har vi fått svar fra Nefeli,og avtalt å bo der-til 40 euro pr døgn for 2 pers.
Ikke noe å klage på det synes jeg, on top floor med havsutsikt kjøkkenkrok mmm :thumbright:  Blir nok der ca 6 døgn.

(sendte med en hilsen fra deg Riitta!!)


Er det naturlig å ta taxi ut til Myrties,eller går det buss?


Blir spennende å utforske denne øya også. Leie bil å kjøre øya rundt en dag eller to er vel greit her også eller?


Nå går ukene fort,har fått mail fra Ryanair om endring av flytider både ned og hjem!...men det hører jo med :icon_smile:  Bare ca en times justering!

Det aller beste er jo at det blir ny tur i september sammen med et par til!!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Riitta

Så bra att det ordnarde sig med andra våningen också :icon_smile:
Taxi blir det enklaste från båten till Myrties. Vi brukar göra så att vi ringer till Nefeli från Kos, när vi vet vilken tid vi kommer och då kontaktar bröderna en taxi, oftast en trevlig man som heter Yannis, som kommer och möter vid båten :icon_smile:

Renare ställe får man leta efter. bröderna är väldigt noga att allting är rent och fint. Tom luftkonditionsapparaten på balkongen var dammfri :iconbiggrin:

Det går bra och hyra bil. Trafiken i Pothea är ju lite grekiskt kaotisk, men det är lugnare utanför staden.
Till Emborios är det en väldigt vacker väg.
Dit måste ni och äta ouzomeze på Harrys Taverna. Den finns också i en härlig trädgård :icon_smile:

Tack att du hälsade från mig :thumbright:

Riitta

Tjorven

Hehe, feil frudiddi, jeg hadde valgt Telendos  ;)  

Har ikke vært på Kalymnos eller Harrys Taverna, men husker bildene fra denne tavernaen. (Var vel Riitta som la ut dem også) Den lå i allfall i en helt utrolig nydelig og fredfull hage. Den tavernaen ville jeg iallfall besøkt!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

Kan gott tänka mig att du skulle trivas bra på Telendos Tjorven :icon_smile:  Jag åker dit gärna på besök ett par gånger på varje resa och skulle nog klara av en natt också :icon_smile:
Men jag är lite för rastlös för att kunna stanna en längre tid på en så lugn plats :cyclopsani: Behöver inte någon hålligång,men lite mer livat än det är på Telendos :icon_smile:

Skulle gärna vara en sån som kan slappa och koppla av,men man är som man är :cyclopsani:

Riitta

Tjorven

Quote from: \"Riitta\"Kan gott tänka mig att du skulle trivas bra på Telendos Tjorven :icon_smile:  Jag åker dit gärna på besök ett par gånger på varje resa och skulle nog klara av en natt också :icon_smile:
 
Skulle gärna vara en sån som kan slappa och koppla av,men man är som man är :cyclopsani:

Riitta

Jeg sier: Ja takk, begge deler  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...