Logg inn med Facebook eller Google!

Forskjellen mellom Symi og Tilos ?

Started by Heidrun, 06. Dec 10, 13:52:04

Previous topic - Next topic

Heidrun

I og med at jeg skal en tur til Rhodos i sommer. Ja da planlegger jeg en dagstur til en av disse øyene. Så hvis noen har vært på begge øyene. Kan dere da fortelle meg hva som skiller disse 2 øyene. Jeg forestiller meg at begge er rimelig stille og rolige
Yamas til livet og til

bengalow

Heidrun! Varför inte undersöka det själv? Det är väl kul att komma iväg och se nya platser, när man nästan är på plats! Vad andra upplevt, är kanske inte det som du upplever - så gack iväg och besök bägge vetja!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Heidrun

Tenkte faktisk på dette også Bengalow. Vurderte å dra og ligge over på en av disse øyene hvis det går en båt mellom de da.
f.eks Rhodos - Symi - Tilos - Rhodos eller motsatt rekkefølge
Yamas til livet og til

Ingrid

Sea Star Catamaran går bl.a. den ruten, Heidrun. Bruker ca 2 timer fra Rhodos til Tilos. Det er en flott, liten øy.
Du kan jo ta en titt på mitt fotoreisebrev fra Tilos.

MortenOSlash

Du er heilt sikkert attende frå Rodos no, og kan hende du har vore både på Tilos og Symi. Det er få postingar om Tilos og Symi her, så det er få plassar for folk som er innom å sjå etter info. Difor tek eg sjansen på å poste litt om det her om temaet:

Eg har vore to gonger på to vekers tur til Tilos, og på den siste av turane hadde me overnattingstur til Symi. Symi var flott og med fine hus og bygningar, men eg reiser ikkje for å møte turistmaskiner. Det er rett nok framleis mykje genuint gresk bygdeliv på Symi, men det merkast at det både er ein time kortare frå Rodos til Symi enn til Tilos, og rundt fem gonger så mange fastbuande på Symi som det er på Tilos. På dagtid er det hordar av dagsturistar frå Rodos som kjem til Symi, og det er vesentleg meir støy på kveldane mange stader på Symi.

Tilos har få folk, både fastbuande og for så vidt turistar, og dertil mindre trafikk og støy. Er du i tillegg utanom høgsesong er det ikkje meir enn eit par dagar før du er på hels med mange av dei fastbuande og ein del av dei andre turistane. Det er òg såpass liten øy at om du leiger bil rekk du køyre rundt alle dei største vegane på øya eit par gonger på ein dag, og likevel ha tid til både ein sein start, god lunsj og er ferdig til middag på kvelden, sjølv med eit par stopp under vegs for å sjå deg rundt. (Berre pass på å få fylt bensin før kl 14, for då stengjer bensinstasjonen.) Er du derimot glad i gå tur har du fleire besøk på Tilos før du har nådd det viktigaste. (Ikkje at eg er av vandrartypen, men eg kan nyte ein kort fottur i blant.)

Eg og min betre halvdel skal attende til Tilos for to veker no i slutten av mai, for tredje år på rad. Det blir neppe den siste gongen, det heller.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...