Logg inn med Facebook eller Google!

Noen bilder fra CHORA ANDROS

Started by filhellener, 30. Sep 10, 23:31:48

Previous topic - Next topic

filhellener

Noe jeg har glemt å fortelle, og som kan være nyttig å vite, er at man i k k e  får leid bil i Chora!
- selv om vi hadde prioritert å være i Chora, og var veldig godt fornøyd med det  :cheese:
- så hadde vi nok leid bil e n dag, for å se oss litt rundt,  d e r s o m det hadde vært bilutleie Chora.
Kari

Athina

Takk for sist, filhellener, og takk for en kjempeflott tråd med nydelige bilder fra Chora Andros! :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

Quote from: \"Athina\"Takk for sist, filhellener, og takk for en kjempeflott tråd med nydelige bilder fra Chora Andros! :flower:

Takk i likemåte, Athina, det ble kort, men veldig koselig :D

- og takk for tilbakemeldngen  om Chora-tråden  :flower:
Kari

Ole

Quote from: \"filhellener\"Batsi kjørte vi kun igjennom med buss og inntrykket jeg fikk var at jeg vil tro det bor  ( nesten) like  mange mennesker der?
- men det vet Ole sikkert :-)

Nei, det vet jeg ikke.....men jeg har prøvd å søke på det, og fant ut at det bor mellom 1500 og 2000 mennesker i Chora. Hvor mange som bor i Batsi fant jeg ikke ut. Jeg fikk et inntrykk av at Batsi var mindre enn Chora. Mange av husene i Batsi er rom/studios/hoteller. Kjører man gjennom Batsi, kjører man ikke rett gjennom, men først til den ene enden, og så til den andre før man er ute av byen. Det gjør at det tar litt tid å komme seg gjennom byen, og den kan dermed virke større enn det den er. MEN, dette er bare synsing. Kanskje noen har litt tid til overs og vil prøve å finne ut av dette?? :-)

filhellener

Quote from: \"Ole\"
Quote from: \"filhellener\"Batsi kjørte vi kun igjennom med buss og inntrykket jeg fikk var at jeg vil tro det bor  ( nesten) like  mange mennesker der?
- men det vet Ole sikkert :-)

Nei, det vet jeg ikke.....men jeg har prøvd å søke på det, og fant ut at det bor mellom 1500 og 2000 mennesker i Chora. Hvor mange som bor i Batsi fant jeg ikke ut. Jeg fikk et inntrykk av at Batsi var mindre enn Chora. Mange av husene i Batsi er rom/studios/hoteller. Kjører man gjennom Batsi, kjører man ikke rett gjennom, men først til den ene enden, og så til den andre før man er ute av byen. Det gjør at det tar litt tid å komme seg gjennom byen, og den kan dermed virke større enn det den er. MEN, dette er bare synsing. Kanskje noen har litt tid til overs og vil prøve å finne ut av dette?? :-)

Jeg hadde forsøkt å finne ut av dette jeg, uten å finne ut mer enn at det bor ca 9000 totalt på øya.
- etter å ha fortsatt \"søket\" fant jeg følgende tall i Gyldendals \"Greske Øyer\"
(2.opplag fra 2000- så litt kan det jo ha endret seg):

Chora : 1 680 innb
Batsi:      200 innb  (d e t  var overraskene lite, h v o r feil jeg tok )
Gavrio :  450 innb
Kari

Tzasiki

Takk for at jeg får følge din ferie på Andros i form av flott fortellerglede og herlige bilder! Jeg liker som regel å besøke de øyene som ikke er så \"kjente\", og Andros har hele tiden  fristet,  og NÅ frister den enda mer... Andros skal jeg besøke, det er sikket! Kanskje neste sommer..?
Gleder meg til å rusle rundt i Chora bl.a...

filhellener

Quote from: \"Tzasiki\"Takk for at jeg får følge din ferie på Andros i form av flott fortellerglede og herlige bilder! Jeg liker som regel å besøke de øyene som ikke er så \"kjente\", og Andros har hele tiden  fristet,  og NÅ frister den enda mer... Andros skal jeg besøke, det er sikket! Kanskje neste sommer..?
Gleder meg til å rusle rundt i Chora bl.a...

Tusen takk for veldig koselig tilbakemelding, Tzasiki  :flower:
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...