Logg inn med Facebook eller Google!

Skiathos eller Skopelos for 18-åringer?

Started by Admirala, 04. May 10, 12:43:20

Previous topic - Next topic

Admirala

Min niese på 18 samt et par venninner skal til Hellas i sommer, og vurderer Skiathos eller Skopelos. De skal på én ukes charter, så bare en av øyene er aktuelle.
De legger vekt på fin strand, basseng, bra natteliv - men ikke vilt natteliv - og god mat, shopping og en hyggelig by å bo i. De skal ikke reise rundt, derfor er det viktig at byen ikke er for liten, slik det blir kjedelig.

Noen forslag fra dere som har vært på disse øyene?
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Tommy

Quote from: \"Admirala\"Min niese på 18 samt et par venninner skal til Hellas i sommer, og vurderer Skiathos eller Skopelos. De skal på én ukes charter, så bare en av øyene er aktuelle.
De legger vekt på fin strand, basseng, bra natteliv - men ikke vilt natteliv - og god mat, shopping og en hyggelig by å bo i. De skal ikke reise rundt, derfor er det viktig at byen ikke er for liten, slik det blir kjedelig.

Noen forslag fra dere som har vært på disse øyene?

Skopelos by kan dom glömma med dom kriterierna, ikke mycket till shopping, långt till bra stränder, bassäng ????, nattlivet nokk för lugnt för 18-åringar..... Näe utan att ha varit på Skiathos så tror jag det är en ö att föredra i deras fall. Men det vet ju dom som varit där bättre förståss :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

brit

Hvis alternativet er bare de to øyene så er svaret  SKIATHOS. Men Skiathos har bare et sted som man kan kalle by...egentlig bare en stor landsby. Bor vel ca. 5000 der, eller noe mindre.Men Skiathos by er sjarmerende og det kryr av spisesteder der og den har ikke så verst med shopping heller. En fin hovedgate, Papadiamantis street hvor det er ganske livlig på kveldstid.Barene ligger stort sett i en gate for seg selv,\"bargata\" og diskotekene ligger også litt utenfor sentrum langs med vannet.
Men strender har Skiathos i bøtter og spann,flotte strender som er lette å ta seg til.Megali Ammos som er den nærmeste stranda til byen, ligger i gangavstand til byen og i det området har også de Skandinaviske Charterselskapene de fleste av sine hoteller.
Alt er lettvint på Skiathos fordi avstandene er så små. Går buss langs sydkysten, den går veldig ofte, har ca 25 stoppested og samme hvor du hopper av så finner du en strand. Anbefaler denne øya varmt!!! har reist dit en til to ganger i året siden 1999,.....men er også fan av Skopelos....men det er nok ikke den øya disse ungdommene søker. Enig med Tommy der.

Anne

Helt enig med Brit og Tommy....det må bli Skiathos. Strender..litt shopping..masse spisesteder..mange barer..yrende uteliv i bargata og på \"diskostripa\" sier de som ferdes der og det kryr av gresk ungdom på tur + mange andre nasjonaliteter også. Partystrender...Ambelakia (desverre) og Banana (lille Banana er nudiststrand, men den store er party). Øya har masse og by de unge, men takk og lov så er det egene områder slik at vi \"gamle\" kan nyte VÅR øy.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Tror nok også at jeg ville valgt Skiathos hvis jeg var 18. Jeg var litt eldre da jeg var på Skopelos, og trivdes veldig godt der også. MEN stranda lå ca 4 km unna byen,og vi var alltid avhengig av buss eller taxi. Det var litt frustrerende, men ellers mangla det ikke på \"liv\" på småbarene oppi byen. Noe disco husker jeg ikke, men det fins sikkert på Skopelos også.

Siden de bare har ei uke, er det jo en fordel at flyplassen er på Skiathos og man ikke trenger å ta båt videre.
There are no strangers, only friends we haven't met.

brit

Vil tilføye at Skiathos er knøtt liten og når jeg snakker om buss til strender så er det snakk om ca 2 mil fra start til mål.
Selv om jeg ikke pleier å være der i høysesongen så tror jeg den bussen går ca. hvert kvarter i sesongen.

Admirala

Tusen takk for gode råd - som kom veldig raskt! Jeg skal formidle videre umiddelbart.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Atle

Quote from: \"Tjorven\". Det var litt frustrerende, men ellers mangla det ikke på \"liv\" på småbarene oppi byen. Noe disco husker jeg ikke, men det fins sikkert på Skopelos også.
.

Hehehe det er faktisk horehus også på Skopelos  :bom: Men det var vel litt på sida da ;)
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Marie

Jeg og en venninde var på Skiathos 1 uke da vi var ca 21 (er 29 nå) og vi hadde det fantastisk gøy, fant en bar inni byen hvor vi var hver kveld. Vi visste nemlig ikke om bargata som lå utenfor byen....Den baren var stengt da jeg var der sist sommer, men det lå en annen liten disco ikke langt i fra, som  sikkert hadde vært skikkelig kul hvis jeg var 18- 23 år.
Sist sommer bodde jeg ved Megali Ammos stranden og den er så fin at jeg ikke følte at jeg trengte noe basseng :-) Byen er ikke veldig stor akkurat, men det holdt lenge for oss.

Torill

Ingen kan alt - alle kan noe.

Admirala

De drar til Skiathos i slutten av juni! Takk for alle tips og råd, de er videreformidlet og bidro helt klart til avgjørelsen  :hug:
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...