Logg inn med Facebook eller Google!

Overnatting i Molyvos

Started by operafantomet, 19. Apr 10, 07:48:49

Previous topic - Next topic

operafantomet

Jeg har et bospørsmål. Jeg har tenkt meg til Hellas i månedsskiftet mai/juni, ca. tre uker. Jeg er på nippet til å velge Chios og Chios Rooms som sist, men jeg har en gammel drøm om Molyvos. Problemet er at jeg synes det er vanskelig å orientere seg i bostedsjungelen der...

Molivos ser ut til å ha mange gode muligheter (ihvertfall på nett). Men jeg vil gjerne ha tips fra dere som har bodd der. Har ikke så altfor store krav til standard, men om mulig vil jeg gjerne ha bad på rommet + balkong. Ser for meg et slags pensjonat. Men prisen kan ikke overstige €30 i døgnet, idéelt sett har stedet også en ukespris.

Forslag mottas med stor takk!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Tjorven

Hei Operafantomet. Jeg har bodd på to steder i Molyvos, og trivdes veldig god på begge steder. Da reiste jeg med Ving, men forhåpentligvis kan de bookes privat også?
Irini er et lite enkelt pensjonat oppe i byen med flott utsikt fra balkongen, og Amfitriti ligger 50 m fra stranda overfor Olive Press. A har ikke balkong men fin skjerma hage med basseng. Adonis i samme område ser også koselig ut. Alle tre bosteder ligger ved \"starten\" av byen, på motsatt side av havna, men likevel sentralt. Sea Horse i havna er også populært, men tror nok det er i en dyrere prisklasse.
Blir spennende å høre hva du finner til slutt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

operafantomet

Quote from: \"Tjorven\"Irini er et lite enkelt pensjonat oppe i byen med flott utsikt fra balkongen, og Amfitriti ligger 50 m fra stranda overfor Olive Press. A har ikke balkong men fin skjerma hage med basseng. Adonis i samme område ser også koselig ut. Alle tre bosteder ligger ved \"starten\" av byen, på motsatt side av havna, men likevel sentralt. Sea Horse i havna er også populært, men tror nok det er i en dyrere prisklasse.
Blir spennende å høre hva du finner til slutt.
Irini er faktisk en av de jeg har kikket på. Da skal jeg studere den nærmere... Tusen takk for tipsene!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Tjorven

Bare hyggelig. På Irini trivdes jeg veldig godt. Bodde i 2.etasje med balkong, eget bad og lite kjøkken for matlaging. Luftig rom med \"gjennomtrekk\" fra både balkong og vindu. Dette var i august, så det kom godt med. Irini og Nikos som driver stedet er veldig trivelige, og bor selv oppe ved borgen. En bratt trappebakke fører ned til hovedveien og stranda, så der får man trim på hjemveien ;) mens det er lettere adkomst mot byen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

operafantomet

Noen som har erfaring ned Nassos Guest House?
http://www.nassosguesthouse.com/Rooms+and+rates/1068/default.ecms


I tillegg: jeg er sikker på jeg hadde en nettside på Irina, men nå kan jeg ikke finne den. Husker jeg feil, eller har de en offisiell nettside?

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Tjorven

Nassos guest house ligger midt i smørøyet, enda nærmere sentrum enn Irini. Var innom å titta en gang, og det så veldig hjemmekoselig ut der. Mener de fleste rom hadde delt bad ( syns det var litt dumt husker jeg) og delt kjøkken og terasse. Hadde nok holdt en knapp på Irini, kanskje.
Jeg vet ikke om Irini har egen hjemmeside. (Du skrev IrinA, OF, men det var kanskje en trykkfeil ;) )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Yannis

Selv om vi aldri har bodd her, vil jeg gjerne anbefale dette bostedet i Molivos: http://www.diamanti-molyvos.co.uk/ . "Diamanti Studios" ligger et par hundre meter utenfor Molivos i retning Eftalou. Vi ble kjent med stedet en dag (juni  09) vi var ute å gikk og trengte noe å drikke på. Vertskapet (Diamanti og Spiros) var så hyggelige at det ble til at vi besøkte stedet flere kvelder for å spise Diamantis kjempegode mat. De drev med sauer og dyrket egne grønnsaker og urter, så mye av maten var egenprodusert.
Mener å huske at de snakket om en pris på 25-30 euro.

Her noen bilder:






Utsikt mot Molivos

katteml

Hei!

Vi var i Molivos ifjor sommer. Vi bodde en uke på Hotel Adonis og en uke på Irini (lite hus) Var godt fornøyd med begge stedene.

Adonis har frokost i koselig hage, og har kort vei til stranda. Rommener er fine og har aircondition mot avgift.

Irini ligger litt opp i byen. (ca 200 m fra hovedveien) Hvis du velger Irini bør du sørge for å få rom i 2.etasje eller høy 1.etasje. (Ikke kjeller eller bakkeplan, da kommer det katter inn hvis du lufter)

Jeg vil likevel anbefale deg og heller bo lenger opp mot borgen i en av de små gatene som er helt bilfrie. (og mopedfrie) Vings hotel Maria Kiki har flott beliggenhet og man kan se solnedgang fra balkongen)

Ønsker deg en god tur til Molivos (hvis det blir molivos da..) Vi reiser i år igjen!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...