Logg inn med Facebook eller Google!

KARDAMILI PÅSKEN 2003

Started by filhellener, 29. Mar 10, 14:20:21

Previous topic - Next topic

filhellener

Quote from: \"Magnolia\"Det hjalp godt å ha gode venner rundt meg, både norske og greske.
Det er ingen ting som kan minske min begeistring for Kardamili, tror jeg. Sykdom rår vi ikke over. Det kan skje hvor som helst, og det som rammet meg har ingen ting med Kardamili å gjøre. Jeg føler meg heime i denne lille, sjarmerende landsbyen. Den har alt jeg trives med i en ferie. Reiser nok tilbake så lenge jeg kan \"stå på to bein.\"

Det er nok ingen som t v i l e r på din kjærlighet til Kardamili, Magnolia  :love9:
- og selvsagt er det tilfeldig hvor en er når en blir syk, og siden du skriver at du allerede på din første ferie der også hadde
g r e s k e venner rundt deg, så var kanskje Kardamili et \"godt\" sted å bli syk (når det først s k u l l e skje )
- fordi det er så mange hyggelige mennesker der, som feks Lela som laget den spesielle suppen som du tålte :-)  
Lela lager jo utsøkt mat, og stedet er som du har vist oss spesielt fredelig og vakkert.
- i påsken 2003 satt vi i n n e hos Lela og spiste,
det var første gang vi så peisvarme  i Hellas :-)
Kari

filhellener

Quote from: \"kaka\"Fantastisk utsikt fra Voula. Jeg blir like overrasket hver gang, for stedet ligger jo så \"bortgjemt\" på en måte. trivelig sted, men faste gjester.
Jeg har skrevet noen \"reiseskildringer\" fra første turen nedover
- men påsken var jo over da, så det blir kanskje litt off topic?

Jeg skal finne tilbake til reiseskildringene dine :-)
- og det var fine bilder, kaka :-) - det er ikke off topic, etter påske sa grekerene  \"Xronia Polla\" lenger enn til 1.mai det året ;-) :-)

Dessuten synes jeg vi kan skrive/vise det vi ønsker om den første Kardamili-ferien vår i denne tråden :-)
- jeg kalte den \"Påsken 2003\" fordi det var da vi reiste, jeg i den norske + den greske og dere i den greske :-)
- og ang været, kaka, det var kaldest før dere kom :-)

Når det gjelder utsikten fra Voulas rom så forstår jeg at du er litt overrasket, kaka :-) - vi hadde pen utsikt den andre veien og, men kunne bare såvidt se litt av havet.
Kari

Magnolia

Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"Magnolia\"Det hjalp godt å ha gode venner rundt meg, både norske og greske.


- og selvsagt er det tilfeldig hvor en er når en blir syk, og siden du skriver at du allerede på din første ferie der også hadde
g r e s k e venner rundt deg, så var kanskje Kardamili et \"godt\" sted å bli syk (når det først s k u l l e skje )

Bare for ordens skyld. Påsken 2003 var mitt tredje besøk i Kardamili. Jeg hadde vært der i mai og september 2002 også. Derfor hadde jeg allerde et godt nettverk og mange venner rundt meg. :)

Herlige bilder, kaka. Jeg finner i alle fall ett kjent ansikt - utenom deg da. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Fra Filhellener: \" - det er ikke off topic, etter påske sa grekerene \"Xronia Polla\" lenger enn til 1.mai det året  
Dessuten synes jeg vi kan skrive/vise det vi ønsker om den første Kardamili-ferien vår i denne tråden
\"

Så da fortsetter jeg frimodig:
Det er alltid noe eget med det første møtet med et nytt sted. Nysjerrigheten, - å suge inntrykk gjennom alle sansene, syn, hørsel, lukt og smak. Jeg trasket rundt og tok bilder \"over alt\", men i dag er mange av de litt \"intetsigende\". Men min begeistring bare økte for hver dag. Tilfeldige møter på stranda som førte til mange hyggelige middager utover i ferien. Fantastisk tur til Mistras, der jeg ble kjent med flere jeg har holdt kontakt med senere. 1. mai tur i heia, - mitt første møte med lille Prioastio, som jeg har blitt så glad i, - og i det hele tatt.
...\"Det første møtets sødme\"
- og jeg ble storfornøyd med bostedet mitt. På Palataki, i øverste etasje, med en fantastisk utsikt over byen. Det nøt jeg mange gode stunder, på en godt avskjermet balkong. Jeg kunne se morgenen gry, - og solen gå ned.
KariK

filhellener

Quote from: \"Magnolia\"Bare for ordens skyld. Påsken 2003 var mitt tredje besøk i Kardamili. Jeg hadde vært der i mai og september 2002 også. Derfor hadde jeg allerde et godt nettverk og mange venner rundt meg. :)

Med din kontaktevne forstår jeg godt at du hadde et godt nettverk da :D

J e g burde husket at du hadde vært i Kardamili før 2003 :-)

Men denne tråden laget jeg fordi vi var såpass mange her i forumet som var der s a m t i d i g :-)
Kari

kaka

Jeg har så lyst å høre litt mer om deres tur der nede, Filhellener. Kanskje har du noen fine bilder også? Du skrev at dere reiste en del rundt. Alltid spennede å se og høre andres opplevelser!
KariK

filhellener

Quote from: \"kaka\"
Det er alltid noe eget med det første møtet med et nytt sted. Nysjerrigheten, - å suge inntrykk gjennom alle sansene, syn, hørsel, lukt og smak. Jeg trasket rundt og tok bilder \"over alt\", men i dag er mange av de litt \"intetsigende\". Men min begeistring bare økte for hver dag. Tilfeldige møter på stranda som førte til mange hyggelige middager utover i ferien. Fantastisk tur til Mistras, der jeg ble kjent med flere jeg har holdt kontakt med senere. 1. mai tur i heia, - mitt første møte med lille Prioastio, som jeg har blitt så glad i, - og i det hele tatt.
...\"Det første møtets sødme\"
- og jeg ble storfornøyd med bostedet mitt. På Palataki, i øverste etasje, med en fantastisk utsikt over byen. Det nøt jeg mange gode stunder, på en godt avskjermet balkong. Jeg kunne se morgenen gry, - og solen gå ned.[/quote
K o s e l i g  å lese, kaka, både det du skriver her , og reisebrevene dine
 - stemningfulle bilder og :flower:

I mitt tidligere innlegg skrev jeg en feil :
Dessuten synes jeg vi kan skrive/vise det vi ønsker om den første Kardamili-ferien vår i denne tråden[/i]

- jeg husket feil i farten da jeg skrev det, og vil selvsagt høre både fra deg :-)
- o g fra Magnolia og Athina :-) -som hadde vært i Kardamili tidligere :-)
-jeg t r o r Athina og hadde det?
Det morsomme var at så  mange  av oss  var der nettopp i Påsken 2003 :D - og enda kan det jo være flere enn vi vet om :-)
Kari

filhellener

Quote from: \"kaka\"Jeg har så lyst å høre litt mer om deres tur der nede, Filhellener. Kanskje har du noen fine bilder også? Du skrev at dere reiste en del rundt. Alltid spennede å se og høre andres opplevelser!

- det kommer mer, Kaka :-)
Kari

kaka

Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"kaka\"Jeg har så lyst å høre litt mer om deres tur der nede, Filhellener. Kanskje har du noen fine bilder også? Du skrev at dere reiste en del rundt. Alltid spennede å se og høre andres opplevelser!

- det kommer mer, Kaka :-)

- Gleder meg!
Det er artig å dele opplevelser som har vært så parallelle, og noen; helt sammenfallende.
Fint å se bilder, men jeg synes og det er artig å lese historier om små og store hverdagsopplevelser i møte med folk (eller fe, for den saks skyld)
KariK

janna

Quote from: \"Magnolia\"
Quote from: \"filhellener\"
Quote from: \"Magnolia\"Det hjalp godt å ha gode venner rundt meg, både norske og greske.
Hei Magnolia. Da var vel jeg også i Kardamili påsken 2003. Husker når du ble syk på Patriarxeas.

- og selvsagt er det tilfeldig hvor en er når en blir syk, og siden du skriver at du allerede på din første ferie der også hadde
g r e s k e venner rundt deg, så var kanskje Kardamili et \"godt\" sted å bli syk (når det først s k u l l e skje )

Bare for ordens skyld. Påsken 2003 var mitt tredje besøk i Kardamili. Jeg hadde vært der i mai og september 2002 også. Derfor hadde jeg allerde et godt nettverk og mange venner rundt meg. :)

Herlige bilder, kaka. Jeg finner i alle fall ett kjent ansikt - utenom deg da. :)
Janna

Magnolia

Hei Janna. Var det deg vi vekket midt på natta? Jeg husker det godt, selv om jeg var ganske ør. :)
Lenge siden jeg har sett deg i Kardamili. Kanskje vi treffes igjen snart?
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Quote from: \"janna\"Hei Magnolia. Da var vel jeg også i Kardamili påsken 2003. Husker når du ble syk på Patriarxeas.

Hei Janna :-) - da er vi f e m da, med deg :-)
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...