Logg inn med Facebook eller Google!

Boendetips tack :-)

Started by Tommy, 25. Feb 10, 17:10:48

Previous topic - Next topic

kaka

Her har du fått tips, både \"på stranda\" og nærmere bykjernen. Det spørs jo litt hvordan dere vil bo, - mest nær strand eller nær byen? Nærmere byen er det gjerne dyrere.
Om dere ønsker nær strand, er Ag. Isidoros et fint sted (2-3 km fra Plomari). Derfra er det også kort vei til landsbyene Plagia og Trygonas, vel verdt å besøke!

Lilleput hadde tidligere et enkelt pensjonat i Ag. Isidoros: Pension Akroyali. Et meget enkelt bosted m liten \"snakcbar\", rett ved stranden/kirken. Fra beskrivelsen: \"5 rom med bittelite tekjøkken og kjøleskap, og fem vanlig rom med kjøleskap\" - \"Et sted for de sosial og nesten nostalgisk opplevelse for den som har sansen.\" Kjenner en som har bodd der og likte seg veldig godt der. Jeg har og truffet vertskapet: Koselige folk!
Tlf dit (var i 2006 ihvertfall) 0030 22520 33302
Fant en lenke dit, med brukbar info. De har nok rustet opp:
http://www.akrogialihotel.com/english.html

Tlf til Frini: 0030 22520 33381. (om dere ville prøve)

Lykke til med videre undersøkelser. dere finner nok \"deres plass\" ! :cheese:
KariK

Tommy

Mange tack för tips Kaka :-) , det är bra med alternativ o som du säjer, plats finner vi nokk, speciellt så tidig på säsongen, men det är alltid gott att höra va andra tyckt om boendealternativen o så vill man ju ikke gräva alltför djupt i plånboken heller ;-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katherina

:cheers: Lykke til med \"husjakten\", Tommy. Artig å se hvor dere havner :cheers:

Tommy

Tack Katherina, nu har vi slängt iväg mail, fax etcetera, etcetera både hit o dit o kors o tvärs. Så det ska bli skoj o se ifall vi får några svar o ifall vi kommer ihåg vart vi skickat förfrågningarna  :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Nu är det bokat boende för min del, jag bestämde mig för Mytilini, fick svar igår från Aklidi studios, 30 euro natten, ser skapligt ut på deras webbsida tyckte jag http://www.aklidistudios.gr/english.htm o priset var bra så jag slog till.

Tror jag kommer till att gilla den byn, som har både det ena o andra att bjuda på vad det verkar, o så är jag inte direkt ute efter något badliv, det kan också vara en bra utgångspunkt för hojturer hit o dit på ön hoppas jag. Sen ska jag vidare med båt till Samos efter nån vecka o hamnen ligger ju där också. Var resten av sällskapet ska bo återstår att se ??
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Så fint det ser ut :bom:

Riitta

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Så fint det ser ut :bom:

Riitta

Ja, det blir säkert bra tror jag Riitta, det ligger i utkanten, alldeles söder om byn. Efter vad jag kunnat finna ut med hjälp av Google earth  :compress:
Ungefär där jag placerat den gula \"knappen\", det är fantastiskt vad det går att finna med google earth :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Fick idag ett fint mailsvar från Akrogiali med ett bra erbjudande, nästan så jag ångrar mig  :colors:

Men för egen del så ligger nokk mitt beslut fast så länge. Men Akrogiali erbjöd ett rum för 20 euro utan frukost, och 24 euro med frukost ( morgenmad ) Ett bra tips du gav Kaka tror jag, kan ju vara till gagn för någon annan som känner sig hugad att resa dit, därför vidarebefordrar jag det på forumet :-)

http://www.akrogialihotel.com/contact/english.html

Stället ligger ungefär där jag placerat den gula pinnen ( tror jag  :bom: )

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Så moro at du fikk så positiv respons, da, Tommy. Jeg skjønner jo at du har valgt noe nærmere \"hovedstaden\", og håper du blir fornøyd med det.
De andre du skal reise med, har de bestemt seg?
Fint at du fikk lagt ut kart! Moro å se området jeg har bodd i, - og ikke minst strekningen mellom Ag. Isodoros og Plomari som jeg har gått utallige ganger!
(Jeg tror jeg tenker på området nesten hver dag, og lurer på når jeg kommer meg dit igjen)
KariK

Tommy

Quote from: \"kaka\"De andre du skal reise med, har de bestemt seg?

Näe, där är lite beslutsångest att hantera innan det blir något, sköööööönt att man kommit över den tröskeln :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"kaka\"De andre du skal reise med, har de bestemt seg?

Näe, där är lite beslutsångest att hantera innan det blir något, sköööööönt att man kommit över den tröskeln :D

Dom har bestämt sig nu, dom kommer till att bo på Akrogiali, medans jag själv har ombestämt mig  :colors: och kommer satsa på att finna mig ett pensionat närmare bykärnan i Mytilini.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Spennende å høre hvordan de vil like seg på Akrogiali og i området.
- og hvordan du vil like det valget du faller ned på, etterhvert. (tror ikke det er så dumt å velge noe næremere byen, som du nå er inne på. Det andre kunne se ut som var litt \"uti der\",- på en måte. Men der kan jeg jo ha feil)

Håper dere alle blir fornøyd, og får et fint møte med Lesvos :flower:
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...