Logg inn med Facebook eller Google!

Innenriksfly

Started by Ingrid, 15. Jan 10, 21:55:39

Previous topic - Next topic

Ingrid

Har veldig lyst til å ta en tur til Hellas i påsken i år, og da til Karpathos som vi kjenner godt etter mange besøk på øya.  
Nå har vi sjekket hjemmesidene til både Olympic og Athens Airways, men det er ikke mulig å få fram flighter dit med innenriksfly fra Athen i slutten av mars.
Noen som har noen gode tips?  :flower:

Ole

Konsesjonene på rutene er ikke tildelt ennå. Send en mail til selskapene, så får du kanskje en dato på når det er klart.

(Rutene til Naxos er også bare lagt ut fram til mars, så jeg venter i spenning på hva som skjer.)

Ingrid

Takker for kjapt svar,Ole  :flower:
Tenkte å sende dem en mail, men vet jo at det er utrolig mye kunnskap blant medlemmene her på forumet så jeg ville prøve det først...

Ole

Her er svaret jeg fikk fra Olympic:

QuoteThank you for contacting Olympic Air.

Regarding your inquiry, kindly be informed that flights to/from Naxos are considered Public Service Obligation Flights and will be operated by Olympic Air until March 30th 2010. A new auction will then be held by the Greek Government concerning these flights. Therefore, you may either request a full refund for these tickets or wait and see if this route will still be operated by Olympic Air after April 1st 2010.

For more information you are always welcome to contact our Call Centre at 801 801 0101(from a land line within Greece) or 210 3550500(from abroad or if you are using a cell phone).

We remain at your disposal for anything further.

Kind regards,

Maria Papanagiotou
Olympic Air Call Centre

Anders

Jeg søkte etter billetter hos Olympic for en liten uke siden, og da kom siden opp med at siste flight var fredag 26.mars.  Ingen mulighet den 29 eller 30. Senere har jeg jo fått med meg det der med konsesjons- auksjonen som skal foregå. Men jeg lever i håpet, kanskje jeg slipper de lange timene ut med fergen?
Akkurat nå ser det ut til at serveren deres er nede for \"vedlikehold\" (!?)
men flyet til Naxos gikk iallfall kl.10 om formiddagen så jeg rekker det ikke uansett. Men tar gjerne en innledende natt i Athen også :-)

Tommy

Quote from: \"Ingrid\"Har veldig lyst til å ta en tur til Hellas i påsken i år, og da til Karpathos som vi kjenner godt etter mange besøk på øya.  
Nå har vi sjekket hjemmesidene til både Olympic og Athens Airways, men det er ikke mulig å få fram flighter dit med innenriksfly fra Athen i slutten av mars.
Noen som har noen gode tips?  :flower:

Ha is i magen är det bästa tips jag kan ge, det kanske ikke alltid är så lätt att ha när man är res-sugen o vill lägga opp resplanerna ( jag vet  :bounce: ). Men jag tror det kommer att finnas inrikesflyg att tillgå efter sista mars, annars kan ni ju pröva med att ta er till Karpathos via Rhodos o båt därifrån, till Rhodos flyger ju också Aegean har jag för mig. Det blir lite knöligare men desto godare känsla när man till sist är framme  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Lurer på om det går innenriksfly fra Santorini til Naxos eller Paros? Det virker som om alle innenriksflyvninger har utgangspunk fra Athen, noe som jeg syns virker upraktisk når man kun skal fra ei øy til en annen. Noen som vet?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Quote from: \"Tjorven\"Lurer på om det går innenriksfly fra Santorini til Naxos eller Paros? Det virker som om alle innenriksflyvninger har utgangspunk fra Athen, noe som jeg syns virker upraktisk når man kun skal fra ei øy til en annen. Noen som vet?

Det är en praktisk omständighet jag också noterat, säkert i likhet med flera andra turister som vill bruka inrikesflyg i den grekiska arkipelagen. Jag skulle tro att anledningen till att Athen är knutpunkt för inrikes flygningar har o göra med lönsamhet för flygbolagen, då jag inte tror det är så stor efterfrågan från greker på flygningar mellan öarna hit o dit, o hur som helst, utan grekerna flyger nokk mest mellan \"sin\" ö och Athen när dom behöver det av någon anledning, och har pengar nokk för att flyga. Å vi turister är välan lite mer oberäkneliga som resenärer ur dom inrikes flygbolagens synvinkel. Men jag vet ikke, det är bara vad jag tror  :bom:

Vad tror du  :colors: ????
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

polyanna

Quote from: \"Tjorven\"Lurer på om det går innenriksfly fra Santorini til Naxos eller Paros? Det virker som om alle innenriksflyvninger har utgangspunk fra Athen, noe som jeg syns virker upraktisk når man kun skal fra ei øy til en annen. Noen som vet?
QuoteDu må sannsynligvis belage deg på ferge. Eller eventuelt først fly til Athen og så til Paros.  Det siste vil jo ta noen timer... Hvis du eks. søker via wideroe.no  får du et innblikk i hva som foreløpig finnes. - Har selv fløyet fra Paros til Athen etter et besøk på Antiparos (propellfly. to-punkts sikkerhetsbelter, ekstremt slitt fly - takk skjebne, været var vakkert og helt på vår side).

Triolus

Quote from: \"Anders\"Jeg søkte etter billetter hos Olympic for en liten uke siden, og da kom siden opp med at siste flight var fredag 26.mars.  

Jeg sendte en mail til \"nye\" Olympic for en drøy uke siden og spurte når jeg kunne forvente rutetider for perioden etter 31. mar (Kykladene). De svarte at nye tider ville bli lagt ut \"om noen dager\".

Stephan

Tommy

Quote from: \"Triolus\"
Quote from: \"Anders\"Jeg søkte etter billetter hos Olympic for en liten uke siden, og da kom siden opp med at siste flight var fredag 26.mars.  

Jeg sendte en mail til \"nye\" Olympic for en drøy uke siden og spurte når jeg kunne forvente rutetider for perioden etter 31. mar (Kykladene). De svarte at nye tider ville bli lagt ut \"om noen dager\".

Stephan

Då återstår att se hur många dagar, några är  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Det er nok som du tenker, Tommy, at grekerne selv stort sett bare har behov for å reise fra sine egne øyer til Athen, og omvendt. Men vertinna mi på Leros sa at det gikk direktefly mellom Leros og Asypalea, og derfor øyna jeg en sjanse for at det fantes slike forbindelser mellom andre øyer også. Men, alle \"veier\" fører til Athen, eller via Athen.

Polyanna, det blir uansett ikke aktuelt å reise fra Athen for meg, siden flyet mitt går direkte Trondheim-Santorini. Tenkte jeg ville korte ned reisetiden hvis det fantes flyforbindelse, men må nok ty til Blue Star\'n denne gangen også (på min vei til Antiparos)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....