Logg inn med Facebook eller Google!

Tre musikanter i Jakobstad

Started by Fellman, 23. Oct 09, 09:45:32

Previous topic - Next topic

Riitta

Tack för den :drunken:  :cheers:Häftigt :cheers:

Riitta

Fellman

Nu finns det 140 bilder från Jakobstad på www.flyul.se/karpathos

Lägger in lite filmer i morgon.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Fellman

Nu finns en del video från festen i Jakobstad på

Video från festen

Har ännu inte fått någon rapport om hur det gick på konserten dom höll igår, men TV skulle vara där och filman så vi får kanske ta del av den så småningom.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Fellman

Fick nedanstående rapport från Marit om konserten i tisdags.
-----------------------
Konserten gick bra, ca 70 personer och stämningen, som sig bör, fin. Vanligen håller ju konserterna på ca 2 timmar, men Xroni & co spelade från 19.00 - 22.00. De höll en ca 20 minuters paus, så att publiken fick sig en kopp kaffe med tilltugg. De hade säkert hållit på mycket längre, men vi var tvungna att avtacka dem p.g.a. att Lokal-TV:s band nästan tog slut och vi hade kommit överens om att en liten intervju också skulle göras efteråt. Dessutom var dagen efter ju arbetsdag för de flesta i publiken, så de behövde förstås också komma hem och få sova lite.
-------------------------
Killarna blir omhändertagna på bästa sätt av Marit och Marja-Liisa. Det är utflykter och besök på lika ställen dagarna i ända. Bland annat besökte man igår en kurs i grekiska där elverna fick lyssna på riktig grekisk musik. Som ni sett bland bildena jag la ut har dom också blivit uppmärksammade i pressen.

Ska bli kul att för om deras egna intryck från vistelsen senare, dock var dom när vi träffade dom överväldigade över allt dom fått se och det mottagande dom fått, dock har dom frusit lite. Det var ju fortfarande varmt och skönt på Karpathos då dom lämnade.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

Riitta

Låter väldigt bra :flower: Det blir säkert ett minne för livet både för dom och våra Finska vänner :flower:

Riitta

Vivianne

Tack Sten-Anders för alla fina bilder och filmer vi fått se.
Även för din rapport, om hur firandet gick till.
Det känns nästan som om man varit med i Jakobsstad.
Vivianne

Fellman

Talade nyss med Xronis och Marit. Dom håller just nu på att packa och det ser ut att bli en präktig övervikt på planet hem, främst är det kläder man handlat. Xronis var mycket nöjda med vistelsen och tyckte det också var kul att alla ni Karpathos vänner följde med på besöket via alla bilder och filmer. Blir nog ett stort samtalsämne nästa säsong då vi alla ses igen på Karpathos. Stor kram till Marit och Marja-Liisa som ordnat att vi fick lite Grekisk stämning så här i höstmörkret. Det blir nog inte så lätt att ställa om till vardagen för dom efter denna intensiva vecka.

Lite kuriosa: Veckan innan vi skulle köra våra 43 mil från Åbo till Jakobstad hade man vinterskyltat vägarna vilket innebar max 80 km/t, ni kan ju tänka er hur kul det var med den hastigheten på spikraka vägar utan någon trafik. Sensmoralen är alltså, bila i Finland under sommar halvåret. Men å andra sidan, vi hann ju se en hel del och gjorde också ett intressant stopp vid en stor samling av stenar som tog oss några miljarder år tillbaka i tiden. Har en del bilder från det också om någon är nyfiken.

Sten-Anders
Livet är för kort att inte ha kul

eijukka

Hej! Så kul att hitta samma bilder här som jag har fått tidigare :cheers: !
Det var ju en SÅÅÅÅÅÅÅ fin fest (fast det gör ännu i dag ont på mina höften!!). Och jag ville resa genast till Pigadia för att hälsa Xronis, Mimis och Flourios och lyssna på deras fantastiskt fina spel! Men det är bara drömmar för tillfället, hoppas dock att det ska vara sant en dag!!
Eija som ropade sin röst hes och klappade sina händer avdomnade :D

Riitta

Så du var också där :cyclopsani: Nu blir jag nästan avundsjuk :colors:

Riitta

eijukka

Riitta, du kan gissa hur ivrig jag är nu för att kunna fara till Karpathos, som har länge varit mig bara en skön dröm  :music1: !!!
Vi ses där en dag :cheers: !
Ha en fin vecka!
Eija

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...