Logg inn med Facebook eller Google!

Parga i augusti

Started by Johanne, 03. Sep 09, 22:25:46

Previous topic - Next topic

Tjorven

Snadderbilder :)  Ble ganske fasinert av søppelkontainere som nesten ble forvandla til kunstverk med maling på! Noe jeg gleder meg til er å tusle rundt i alle de små smugene, se dagliglivet på nært hold og oppdage små koselige tavernaer utefor havneområdet. Tavernaen på bildet ditt er nok Apangio, som har fått gode tilbakemeldinger på Trip Adviser, så den må prøves ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Ja, var ikke söppelkontainerne fine Tjorven.

Vi bodde lite utanför standen uppe vid campingplatsen och när vi skulle till stranden gick vi aningen ner till den lilla bystranden Piso Krioneri en stenstrand, upp trappegaterna mot borgen och ner till Valtos beach eller tog badebåten som denna dag ut till Linchos Beach - en av mina favoritstränder i Parga.

Badebåterna går från piren i hamnen. Båtbiljetter till de olika ständerna och andra utflycktsmål kan man köpa i den lilla kjosken i början på Piren. Där finns det uppslag med information om både båttider och priser. Man kan också köpa biljetter till en tur bl.a till Styx/Acheron också från samma kjosk.


Snart kastar vi loss...


På väg ut från hamnen..lungt och skönt än så länge...


Det visar sig snart att det gäller att hålla i hatten ;). En speedbåt i kombination med vind och bölger gjorde att många tyckte det blev en jobbig båttur och blev både sjösjuka och rädda. Själv hadde jag inget vätt annat än att jag tyckte det var en fartfull tur. Men om man är orolig på havet så välj heller en annan avgångstid med en mindre badbåt och få en behagligare tur till stranden.


På väg...


Pogo Beach - här kunde säga till och gå av och bli hämtat upp på en besämd tid på eftermiddagen och man fick vara i fred på en mindre och lugnare strand om man ville.


Äntligen på stranden


Gott att sitta på denna plats och vänta på lunch


En Ouzo hör till


Vi lämnar Linchos beach för denna gång

Tjorven

Flotte bilderog info om båtturene, Johanne. Lurte nemlig på om det går utfluktbåt til Acheron fra Parga, og her kom svaret ;)
Jeg hadde nok foretrukket speedbåt til nabostrendene, istedet for sånne langsommere baljer som vugger sidelengs i urolig sjø! Da blir jeg sjøsyk da, mens \"speedene\" bare er gøy. Men hver sin smak  :colors:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Tack Tjorven! Fint att du fick svar på dette med båtturerna :)

Ja jag tycker ju också om fart och fläckt så speed båt var min greie. Men det gick fort...så mange andre ble redde - så jeg ble litte orolig for andre jeg da :).

Nå etter litt en underbar Stifado tillagad dels etter Inges oppskrift så blir jeg sugen på å reise till hellas ...igjen :).... så da får jeg vel ta fram litt fler bilder fra den siste turen jeg hadde till Hellas o vise mer av Parga by og omårdene runt.


PÅ väg ner till Valtos stranden ... bild från fiskresturangen Stefanos..God fisk :))


Lunch stop

 
Valtos på stranden

Tjorven

Deilige lengtebilder, Johanne. Dette trengte jeg nå, og bare legg inn masse Pargabilder :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Tack Tjorven! Jeg har ju några stycken på lager... mister bare litt fokus ibland. Det kommer nok mer :) så här kommer det litt till.


Valtos stranda med borgen i bakgrunden


Valtos och den lilla branta vägen upp tillbaka mot byn igen


Utsikt uppe från borgen och ner mot Valtos. Ali Pachas borg kan skymtas uppe på toppen av berget - åsen.

Johanne :)

Tjorven

Nå satte du meg i Parga-stemning. Takk Johanne. Husker den bratte veien opp fra Valtos. Midtveis opp var det en liten vannpost som var god å ha. Og vel oppe ved borgen måtte man ha en pust i bakken og nyte utsikten; tilbake over stranda, og byen foran seg. For et syn :)  Like herlig hver gang.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Den stranda har jeg tilbrakt mange timer på! Jeg likte godt turen fra byen og over til stranda, enten vi gikk oppom borgen eller \"bare\" veien. Men kan ikke huske at det var så mye \"vei\". Nå er det mange år siden jeg var der, og minnene er vel svekket.
Flott bilde av stranda med borgen i bakgrunnen, Johanne.
KariK

Johanne

Takk for hyggelige kommentarer Tjorven og Kaka! Ja, det er en flott liten gåtur opp genom byen og ned till stranden synes jeg også :)  Nej,  noen stor vei opp fra stranden er det ikke Kaka - mer som en smal liten gate opp.

Håller med deg Tjorven om att den lille vannposten var god å ha. Jeg dyppet nesten hele hode under når jeg gikk fra stranden og tillbake over byen nå i august. Det var godt for jeg var veldig varm! Den er veldig bra placert der :)



Her i skyggen oppe ved taverna Flisvos var det godt å puste ut litt mens blikken kunne vile ned mot Valtos stranden.



Johanne :)

Tjorven

Åhh, her så det koselig ut :)

På tidligere Pargaturer gikk jeg nesten hver dag til og fra Valtos på den lille veien og trappene. Jeg er spent på hvordan beina vil fungere nå, men jeg må jo prøve. Heldigvis er det flere strender inne i byen med lettere adkomst, og badebåter fins det jo også. Dessuten har vi tilgang til bassenget på nabohotellet, så alt ligger godt til rette for en dukkert, badenymfe som jeg er ;)

Kjenner at jeg gleder meg masse til en Pargaferie igjen, så takk igjen Johanne, for at du fortsetter med fristebildene dine   :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katta

Nå har jeg vært gjennom hele tråden din Johanne. Flotte bilder!  :flower:

parga

Åh vilka fina bilder och OJ vad jag längtar tillbaka till \"mitt\" Parga! Skiathos är bra, Samos ännu bättre men Parga...är helt enkelt bäst! Tror det blir en tripp i aug/sept. Jag bokar nog vilken dag som helst nu. Speciellt efter att ha läst och sett detta!

Tack J!

Jenny (Parga) :flower:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...