Logg inn med Facebook eller Google!

Noen som kjenner til et bra Hotell i Athen?

Started by lakenrumpa, 21. May 09, 18:23:40

Previous topic - Next topic

streamer

Enig med deg der Anders, Takterassen på Attalos betyr mye. Når en bestiller rom på Attalos er det helt klare valg om en vil ha balkong eller ikke. Huff. enda 4 måneder til en herlig Stifado ved foten av Acropoloshøyden!

ingaberentine

Vi har bodd på Centrotel hotel de senere årene og er veldig fornøyd med det

http://www.centrotel.gr/

Det er omtrent like langt å gå til dette hotellet fra Viktoria stasjon som er ved den eldste undergrunnsbanen, den som går fra Pireaus, men vi velger allikevel å gå fra Larissa stasjon (hvor det er både undergrunnsbanestasjon og hovedjernbanestasjon for Athen. Herfra kan man faktisk også ta jernbanen ned til Pireaus, noe vi har gjort et par ganger, fungerer greit med har vel for det meste bare en eller 2 avganger i timen.

snoknud

Et hotel som også kan benyttes er Adonis, ligger i gågate i Plaka, 5 min fra Syntagma. Sjekk denne lenken: http://www.hotel-adonis.gr/location.html.
Hotellet er helt enkelt, og vi har nå bodd der 3 ganger, forskjellige rom, men bestill med veranda.  Vi har betalt fra 46€ til 75€ avhengig av sesong.
snorre

filhellener

Quote from: snoknud on 04. Mar 12, 15:39:43
Et hotel som også kan benyttes er Adonis, ligger i gågate i Plaka, 5 min fra Syntagma. Sjekk denne lenken: http://www.hotel-adonis.gr/location.html.
Hotellet er helt enkelt, og vi har nå bodd der 3 ganger, forskjellige rom, men bestill med veranda.  Vi har betalt fra 46€ til 75€ avhengig av sesong.


Jeg har mange gode minner fra Hotel Adonis som var "vårt" hotell de første gangene vi var i Athen, det ligger med fin beliggenhet/stille og rolig i Plaka  :)

Når det gjelder balkongene, så er det viktigste å be om balkong i f r o n t, for det finnes balkonger mot baksiden og. Vi er flere her i Forumet som anbefaler rom 401 :)
Kari

Diddi

401 på Adonis ? eller på Attalos ? Tusen takk uansett!! Kan man be om romnr på nettet,eller bør en da ringe?  ;D Hvordan utsikt er det på Adonis?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Riitta

Från rum 401 är det en underbar utsikt mot Acropolis :) Det är så vackert när dom tänder ljusen där uppe på kvällen :) Rummet ligger högst upp!
Rummen längre ner har nog inte mycket till utsikt. Jag har bott i rum 401 tre gånger :)

Nu längtar jag dit :-\
Riitta

Riitta


Anders


filhellener

Quote from: Anders on 04. Mar 12, 19:58:35
Betyr det at hundreogett er ute? :-)


Ja, det vil jeg si  ;) 
- i dette tilfellet  :))  -  men 301 er ganske bra, der har vi også bodd - på Adonis :)
Kari

filhellener

Jeg føler det riktig å legge til at jeg kun har bodd på Hotel Adonis i lavsesong ( i nov, des/jan ( nyttåret) og i mars)
Adonis har gode priser i lavsesong :)
-  f.o.m Apr - t.o m Oktober synes jeg Adonis er litt for dyrt ifht standard  :)
( med forbehold om at de har pusset opp/hevet standarden siden vi bodde der)
Kari

bengalow

Nu är det ett par år sedan vi var i Atén, men Attalos var vår favorit. Hotel Economou lite längre upp på Aiolos-gatan mot Omonia-platsen blev vårt senaste tillhåll. Lite billigare, men bättre frukost än Attalos, som inte lever upp till sitt pris längre. Men trevligt är det där...!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

filhellener

Quote from: bengalow on 04. Mar 12, 21:11:15
Nu är det ett par år sedan vi var i Atén, men Attalos var vår favorit. Hotel Economou lite längre upp på Aiolos-gatan mot Omonia-platsen blev vårt senaste tillhåll. Lite billigare, men bättre frukost än Attalos, som inte lever upp till sitt pris längre. Men trevligt är det där...!


Vi har bodd på Hotel Economy et par ganger og synes det har vært billig og bra  :)
- som du sier god frokost som er inkl i prisen, noe jeg mener den ikke er på Attalos.
Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...