Logg inn med Facebook eller Google!

Karfas - erfaringer med \"Erytha\" og dets beliggenhet??

Started by baggin, 20. May 09, 09:15:34

Previous topic - Next topic

baggin

Hei,

Vi er et par i begynnelsen av 30-årene. Vår eneste tidligere erfaring med Hellas er Kreta for 2 år siden. Nå har vi lyst til å prøve noe nytt, og har sett på Chios. Virker som en veldig fin øy jo mer jeg leser om den. Så jeg tror vi må prøve det. Har blitt tipset om å satse på Karfas som bosted.

I den forbindelse har jeg sett på hotellet Erytha Hotel & Resort. Har forstått at dette skal være et veldig bra hotell.

Har søkt litt rundt på nettet og hotellet får generelt skryt, virker det som.

Men så er det alltid noen dårlige erfaringer/tilbakemeldinger.

Leste litt her; http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g1191747-d196362-r23905296-Erytha_Hotel_Resort-Karfas_Chios_Northeast_Aegean_Islands.html#REVIEWS

Innlegg/review nummer 2 fra toppen synes hotellet som sådann var bra, men klager over beliggenheten. Sier at det ligger en kraftstasjon med en stor 30-40 m høy pipe som spyr ut røyk like ved.

Stemmer dette? Har samtidig ikke hørt noen andre klage over dette, så det kan hende det bare er kverulering også.

Håper det er noen som har bodd her, som kan gi meg litt input i forhold til dette. Høres jo i utgangspunktet ikke så koselig ut akkurat det han skriver der.

Man trenger vel heller ikke ha bodd på Erytha for å vite om dette. Sikkert mange her inne som er kjent i Karfas, som kan svare like bra.

bengalow

Ett alldeles utmärkt val av feriested. Kraftstationen kommer du knappast att se, den ligger \"långt\" ifrån Karfas, på väg in till staden, och jag har trots många besök där, aldrig annat än reflekterat över hur ful den är. Insändaren i din referans tvingades säkerligen skriva något negativt....och så kom han/hon i tanke om denna.
Hotellet har jag inte bott på själv, men har ätit där ett flertal gånger, och maten...ja, alldeles förträfflig. Närheten till en av Greklands bästa stränder samt egen stor pool. Men min ringa kunskap om stället, så hade jag inte tvekat en sekund!!! Välj detta!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tzasiki

:flower:
Jeg bodde i Karfas for mange år siden, og husker det som et  lite koselig sted!. Sikkert bygget en del ut nå, da det er lenge siden jeg var der!.
Øya er flott, så jeg tror nok Chios og Karfas er et godt valg! :compress:

Hellasfrelst

Et meget godt valg. Bodde i Karfas i fjor sommer og hadde en utmerket ferie der.
Har ikke bodd på hotellet du nevner, men har vært innom der et par ganger. Et meget fint sted. Karfas er et godt sted å bo. Ikke for stor, og du har alt du trenger der. Pluss at du har nærheten til Chios by hvis du ønsker noe mer en kveld eller fire. Øya er stor og det er masse å se.
God tur!!
 :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Mixelite

Kraftstasjonen ligger der, på vei til byen, men jeg har aldri tenkt på den som noe man trenger å tenke på når man er på Karfas. Kanskje man ser toppen av pipa? Ikke vet jeg. Jeg har sittet på stranden like ved Erytha og kan ikke huske at jeg la merke til hverken pipe, røyk eller lyd. Tipper at det ville være mer enn en som skrev om det, hvis det var tilfelle.

baggin

Ok, takk alle sammen. Jeg har heller ikke sett noen andre nevnt dette, så regner med at det var en \"grinebiter\" som måtte finne et eller annet å plukke på. Stort sett så skryter jo alle veldig av hotellet.

Jeg har nå derfor bestilt tur til Karfas og Erytha. Bare å begynne å glede seg  :icon_smile:

Tzasiki

Så fint Baggin!. Øya er flott med mange fine landsbyer, bare gled deg!. :cheers:

annepanne

Vi bodde på Erytha for et par år siden og var stor-fornøyde! Hotellet har super beliggenhet, la ikke merke til \"kraftstasjonen\" som ligger i god avstand og utefor synsvidde fra hotellet. Maten og folkene som jobbet der var supre.
Et par små tips: ikke alle rommene har like fin beliggenhet, ville kontaktet dem eller reiseselskapet på forhånd for å få rom ut mot sjøen, det er dem de kaller VIP superiore. Tidligere disponerte HellasWings denne nype rom, vet ikke om de gjør det ennå. Noen av disse VIP rommene er plassert med utsikt mot bassenget men anbefaler mot sjøen. Beliggenheten på disse rommene er faktisk fantastisk!
Rommene har minibar og ikke noen form for kjøkken, heller ikke vannkoker. Vi hadde med oss en reise-vannkoker som ble flittig brukt.
Ellers er øya en av de to mest spennende øyene (den andre er Levsos) vi har besøkt hittil. Det er masse å se i overkommerlige avstander og stemningen er avslappet og rolig. Synes Chios by er verdt noen besøk, det samme er Kambos rett over haugen. Dere må også få med dere dryppsteinsgrotten, Pirgi og Mesta. Alt dette har du sikkert lest om på nettstedene til noen av medlemmene her, de har mange gode tips :o)
God tur!

baggin

annepanne - Høres supert ut slik du forteller om hotellet her. Tror nok ikke jeg har noe å bekymre meg over :).

Jeg har bestilt turen av HellasWings. Fikk da beskjed om at rommet var med havutsikt. Så da regner jeg med at jeg har fått et av de VIP Superior rommene du mener. Tror du ikke?

Takker for tipsene. Tar imot alle gode... Får lese meg opp litt på forumet her når det nærmer seg. Vi leier oss nok bil under store deler av turen.

PS! Har vært innom et par bokhandler, men lite med reisebøker om Chios. Fant en om de greske øyer, men den hadde bare 4-5 sider om Chios. Noen som vet om det finnes noen gode bøker om Chios?

Mixelite

Jeg har ikke sett noen bøker her hjemme, men Toubis sin \"Chios-the fragrant island\" er å få kjøp på nettbokhandlere. Eller når du kommer ned.

Epicuristen

Ta gjerne en kikk på siden til Pjokken. www.chioslife.com Der finner du mangt og meget om øya! :)
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

ahaldor

Det ligger et stort høydedrag mellom Erytha og kraftstasjonen så du hverken hører eller ser den. Har selv bodd på Erytha og alt var bra. På lørdager arrangeres det brylupper med hundrevis av deltagere og det er en begivenhet som du aldri vil glemme. Stedet har en egen sandstrand i en lun vik. På Erytha kan du leve et riktig slarrafenliv. Vi hadde frokost inklusiv, så vi slapp all shoppingen på minimarkedene.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...