Logg inn med Facebook eller Google!

wunderbara keramotti

Started by Tommy, 02. May 09, 18:50:38

Previous topic - Next topic

Tommy

Möjligen är detta ett uttryck för mina egna nostalgiska böjelser o minnen från en svunnen tid :-)

Men hur som helst så tänkte jag här bara slå ett slag för en by i norra Grekland, Keramotti. Därifrån finns färjeförbindelse till Thassos o för dom som kommer med charterflyg passeras den för överfarten till ön. Keramotti är ett lätt-tillgängligt alternativ på norra fastlandet på det viset att det går att ta sig dit \"direkt\" med charterflyg från skandinavien under sommarsäsongen. En utmärkt plats att utgå ifrån ifall man vill \"utforska\" norra Grekland mer ingående, o varför inte, kombinera med Thassos till exempel.

 



















\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

kaka

Enda mer som forsterker lysten til en tur i nord!
KariK

Mixelite

I chartersesongen er det jo lett å komme dit også, så slå til! Selv jeg, \"Chidiot\" på min hals, reiser gjerne tilbake dit ;-)

Tjorven

Fine bilder, Tommy. Mellomlanda her på vei til Thassos for noen år tilbake, men fikk jo ikke tid til å se så mye da. Tar gjerne en tur tilbake, også til Thassos.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tommy

Tack för inspel o kommentarer :-)

Keramotti är klart värt ett besök, o har en enastående strand till besökares förfogande. Ska man säja något ofördelaktigt så kan ju nämnas att där var in i helsikes med mygg om kvällarna, beroende på att floden Nestos utlopp, o deltaområdet där ligger i närheten. Men det ger å andra sidan för den naturintresserade också möjligheter till fina opplevelser, fram för allt i fall man är ornitologiskt intresserad.

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Sjøløve

Perler finnes det så visst nok av - både på det greske fastlandet og på øyene  :flower:

Fine bilder - kunne godt ruslet rundt her en kveldsstund og bare være til stede.

Artig bilde av den vedstabelen, forresten - kunne jo like gjerne vært fra en skogsbilvei i Norge - eller i Sverige for den saks skyld.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Barbro

Skjønne bilder,Tommy..det ser aldeles nydelig ut der.Flott å se bilder og stemninger fra steder som sjelden nevnes...en tur dit kunne jeg gjerne tenkt meg :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Gro

Flotte bilder Tommy, spesielt godt likte jeg det siste strandbildet... setter igang Hellasfeberen med en gang ;-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tommy

Tack för inspel o goa kommentarer :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

eijukka

Ojoj, hur kul att se dina bilder av många bekanta ställen. Jag har ju vandrat på denna strand i Keramoti två timmar barfota. Till all lycka tog du Tommy inte bilder om de inte så fina avfallshögar jag stötte emot där!! Men jag hoppas dom ligger inte mera där när jag besöker Keramoti nästa gång.
När då??

Tommy

Quote from: \"eijukka\"Ojoj, hur kul att se dina bilder av många bekanta ställen. Jag har ju vandrat på denna strand i Keramoti två timmar barfota. Till all lycka tog du Tommy inte bilder om de inte så fina avfallshögar jag stötte emot där!! Men jag hoppas dom ligger inte mera där när jag besöker Keramoti nästa gång.
När då??

Hej Eija, skoj att se dig här igen :-)

Ja, när kommer man tillbaks till Keramotti ??? Det kan man undra, sa flundra  :bom:

Avfallshögarna har jag dess bättre inget minne av  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

JohnS

Jeg er gjerne med og slår et slag eller to for Keramoti, en trivelig liten by.  Min kone, som er mer strandmenneske enn jeg er, utropte umiddelbart stranden til sin favorittstrand i Hellas (og hun har vært både på Elafonissi,  Porto Katsiki og Egremni, for å nevne noen!)  Men byen er mer enn bare strand, den har gode tavernaer og meget hyggelige mennesker.

Selv brukte jeg lang tid på å betrakte en utrolig dyktig steinhogger som laget vakre mønstre i en marmorplate til restaurering av kirken.  Da jeg ville ta bilde, stoppet han meg, og jeg ble litt beklemt.  Det viste seg at før jeg fikk ta bilde, ville han blåse alt støv bort med trykkluft for at mønsteret skulle komme bedre fram.  Marmoren var så hvit og sollyset så skarpt at bildet ble dårlig uansett, men vi gjorde vårt beste, begge to.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...