Logg inn med Facebook eller Google!

Tur til Athen og Kardamilli April 2009

Started by Gro, 10. Apr 09, 11:19:59

Previous topic - Next topic

marjana

Fint å være med dere på tur i Aten! Lurt å dra tidlig på våren og slippe sommervarmen. Og det ser så \"rent\" ut overalt.

Men så dyrt det er for kalamares da du, 13,98 euro per kilo! Leste i Athens News i fjor? at ca 90% av kalamaresen i Hellas er importert, og særlig fra Madagaskar. På grunn av overfisking er det nesten ikke kalmares igjen i det greske farvannet. Så det er dessverre ikke bare idyll i Hellas.
Glika i zoi

Anita

Herlige bilder Gro - tusen takk  :flower:  Nydelig jente du har, må være kjempekoselig å dra på tur sammen  :flower:

Må vist se å komme meg til Athen neste år, ingen tvil om det :cheese:

Det som står øverst på listen neste år hvis vi får det til er: Nafplio kombinert med Hydro + Athen.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

bengalow

Ack, och vi som inte har beställt tur till Grekland i år!!! Jag blir helt sjuk när jag ser \"min\" stad\". Å andra sidan, så fick vi sett alla de friser och statyer som numera inte finns på Parthenon....vilket inte minskade suget efter Atén...!
Riktigt sköna bilder var det, Gro! Och att blanda historiska scener med vardagslivet är härligt att titta på!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anita

Quote from: \"Anita\"Herlige bilder Gro - tusen takk  :flower:  Nydelig jente du har, må være kjempekoselig å dra på tur sammen  :flower:

Må vist se å komme meg til Athen neste år, ingen tvil om det :cheese:

Det som står øverst på listen neste år hvis vi får det til er: Nafplio kombinert med Hydro + Athen.

Hilsen Anita

hmmm .. og jeg ser i min iver at Hydro kom i stedenfor Hydra ... ja ja ... de \"trykkleifene\" sniker seg inn når en blir ivrig på tastene...

Gleder meg til å se flere bilder Gro  :cheese:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Tzasiki

:flower:

Takk for \"titten\" fra Athen!. Det er to år siden jeg var der sist, leengter ned dit igjen.   (kanskje i beg.av  juli) ..  Du er flink å ta bilder, kjente meg godt igjen på flere av stedene, morsomt! Det er jo så herlig å gå og titte og innånde lydene, luktene, fargene,husene,  menneskene, ja alt i denne vakre by!.  Dere var heldigvis heldige med været i Athen nå i påsken!.  Gleder meg til å se mer, i Kardamili har jeg ikke vært, men det står høyt på \"topplisten\" min.... :flower:   :colors: :flower:


\"Det betyr ingenting hvem du er og  hvor du kommer fra. Evnen til å triumfere begynner med deg - alltid\".

Ingrid

For meg som aldri har vært i Athen er dette med på virkelig å gi meg lyst til å dra dit.
Takk for fine bilder, Gro, ser fram til fortsettelsen  :flower:

Athina

Jeg har storkost meg med athenbildene dine, Gro, de var bare helt herlige :cheers:
Her var det mange kjente men også ukjente motiver, og jeg er skikkelig imponert over hva du har klart å fange med kameraet allerede første dag. Gleder meg til mer, det kan aldri bli for mange bilder fra Athen :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Gro

Får ikke lagt inn resten av bildene foreløpig. Jeg får beskjed om at de er for store, så her må jeg ha hjelp av noen som er mer datakyndig før jeg kommer videre...
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

polyanna

Så herlige bilder, Gro. To flotte damer på tur, et privilegium å kunne reise med (nesten) voksen datter. - Du fanger dette spesielle ved Athen, en stor by som samtidig har karakter av småby og idyll. Sånn følte i hvert fall jeg det der første gangen. Og å stå på toppen av Akropolis og skue utover, det var mektig det.


Quote from: \"Ingrid\"For meg som aldri har vært i Athen er dette med på virkelig å gi meg lyst til å dra dit.
QuoteJa, du har virkelig noe å glede deg til om du reiser dit.

Gro

Quote from: \"Anita\"Herlige bilder Gro - tusen takk  :flower:  Nydelig jente du har, må være kjempekoselig å dra på tur sammen  :flower:

Må vist se å komme meg til Athen neste år, ingen tvil om det :cheese:

Det som står øverst på listen neste år hvis vi får det til er: Nafplio kombinert med Hydro + Athen.

Hilsen Anita

Hei Anita

Takk for gode ord :-) Ja jeg og Stine hadde det absolutt veldig fint sammen på denne turen. Dvs eneste problemet var når vi skulle til Kardamili. Hun strittet i mot og gjorde hva hun kunne for å overtale meg til å bli i Athen, og da ble det ikke bedre når alt var stengt der og det regna trollkjerringer. Jeg likte Kardamili  veldig godt, men skjønte at det ikke var noe sted for en tennåring, så dit får jeg dra tilbake engang uten henne:-) Så på bussturen til Kardamili var eneste gangen jeg merka noe til sur tennåring, men når vi kom fram tok hun det med godt humør og humor, både hvor øde det var og at det regna, men ikke før hun hadde fått overtalt meg til at det holdt med to dager i det som hun karakteriserte som et øde sted.
Det synes jeg hørtes ut som en flott kombinasjon. Athen anbefaler jeg på det varmeste. Både jeg og Stine ble helt forelska.
 Vi traff to ulike par som hadde tatt dagsturer til Hydra fra Athen og annbefalte det på det varmeste. Vi vurderte å gjøre det nest siste dagen, men valgte Kolonaki området istedet siden vi ikke hadde rukket det enda. Det angret vi ikke på, vi hadde en helt herlig dag med å vandre rundt der. Så Hydra tror jeg jeg tar i kombinasjon med øyene i år. Kanskje som avsluttning i juli. Da er det sikkert vel varmt i Athen.
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Så mye spennende dere har opplevd, og for ei flott datter du har, Gro. Gleder meg til flere bilder med fortellinger.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ikaros

Synd at du var uheldig med Kardamilli-besøket ditt!!!
Var i Kardamilli i går og da var det 24 grader, - og 18 i sjøen.
Sjøen var så klar som jeg aldri har sett den før. :bounce:

Du har nok rett i at Kardamilli på denne tiden av året kan bli stille for en ungdom, men du verden hvor vakkert det er, - sett med øynene til en som har levd en stund!

Et tips er et man må ta seg litt mer tid enn et par dager. Været er litt ustadig på denne tiden av året, og det ville være synd om oppholdet i området \"klaffet\" med regnværsdagene.
 
I denne uken har vi nemmelig hatt stort sett hatt fint vær , med flere dager på stranden. :cheers:

NB! Myggen har kommet!!!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...