Logg inn med Facebook eller Google!

Glimt fra Kattas Chiosferie

Started by Katta, 16. Sep 08, 07:53:30

Previous topic - Next topic

Barbro

Skjønt bilde :flower: ..har et som ligner veldig mye,men som ikke er publisert enda.Helt herlig :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Mixelite

Jeg har aldri sett Dynami fra den siden før. Takk for titten :) Rart hvordan fargene kan endre seg _så_ mye etter hvor man ser stranden fra.

Katta

En dag skjedde det noe helt spesielt på Salagona. Da vi kom til stranden var vi først helt alene. Etterhvert kom det også et Gresk par. Da det hadde gått ca 1 time kom det en militær ambulanse, en bil fra kystvakta, og en bil med dykkere. En mann fra kystvakta kom bort å forklarte oss på et \"stotrende engelsk\", at stranda kom til å bli stengt i tre timer fra nå. Grunnen var at de skulle \"sprenge en bombe\" i vannet..... Åh hjælpe meg. Han sa at vi kunne være på stranda, men ikke bade. Mannen gikk videre til det Greske paret. Den Greske mannen var tydelig forbannet - han sto bare å hoppa. Først tenkte vi at vi skulle dra, men det var jo litt interessant. Det jeg angrer på, er at jeg ikke spurt om jeg kunne få ta bilder litt før.

Her er dykkerne på vei ut til neset med sprengstoff og lunte. Før det var de ute i vannet å lokaliserte bomben.







Kystvaktbåten lå også utfor stranda.



Etter to og en halv time ble vi vinket bort til bilene, og så kom smellet og en enorm vannsøyle (da hadde det Greske paret rømt, og andre som prøvde å komme ned på stranda ble vinket bort...). Kystvaktfolkene beklaget veldig at de hadde ødelagt dagen vår på stranda, men...dette er jo noe vi aldri kommer til å glemme.

Kjøretøyene på stranda.




Katta

Vi var en tur på Dynami også Mix, men det blåste så innmari der - så vi snudde.

Dynami.






Mixelite

Takk for bilder Katta! Vi har gode minner fra den stranden. Noen greske venner tok oss med dit i -91 og jeg kan love deg at veien var helt annerledes da! Utvasket grusvei fra hovedveien og ned og en gammel bil med smått med fjæring. -men for en belønning i enden av veien!

Siden gikk det noen år før vi fant den igjen, for ikke visste vi hva stedet het og ikke hadde vi fulgt med på hvor vi kjørte og vennene var forlengst flyttet tilbake til Canada og borte vekke, men med kart og interne diskusjoner fant vi det til slutt. Litt værutsatt og ikke alltid like pen. Den ene gangen vi var der fløt stranden med sporlys og sigarettstumper etter en militærøvelse. En annen gang var den full av maneter. Glassmaneter antok vi, men vi tok ikke sjansen... Jeg synes det var penere der den gangen kirken var gammel og slitt, men ingen spurte meg før de pusset opp ;-)

Hellasfrelst

Takk for flotte bilder, Katta.
Sittter her og mimrer for meg selv når jeg ser på dem. Det er ikke mer enn en 8-9 uker siden jeg var på disse stedene selv. Chios har et mangfold av steder som er verdt å besøke. Da vi kjørte rundt der i sommer stod det forresten brannbiler utplassert her og der på avkjørsler rundt omkring på øya, det er det første gangen vi har opplevd. Full beredskap!! :cheers:
i zoi ine tora - livet er nå

Katta

Jeg fikk desverre ikke sett kirka den gangen den var gammel og slitt. Jammen var de frekke som ikke spurte deg før de pusset opp Mix.....

Brannbilene var på plass nå også Hellasfrelst. Det er virkelig betryggende at de tar brannsikkerheten så alvorlig. Fikk desverre ikke tatt bilde av brannbilene og utkikkspostene.

Uka etter at vi reiste skulle det forresten være militærøvelse på øya. Da skulle Dynami og Salagona stenges. En vi snakket med skulle på repetisjonsøvelse, og gledet seg ikke akurat til det. I området mellom Dynami og Salagona skulle de bruke til å droppe bomber......... Når man kjører ned til Dynami er det jo store skilt med røde dødningehoder. Vet ikke helt hva de betyr, så jeg holder meg i bilen til vi kommer helt ned.

operafantomet

Quote from: \"Katta\"Tusen takk Athina og Barbro! Kjenner jeg deg rett så kommer du til å like det neste bildet Barbro. Denne kattungen snek seg opp på en stol for å stjele litt mat. Den var ikke så stor, men ble plutselig kjeeempe laaang.....


 


Åååh, herlig blinkskudd av liten, sulten pus! Og god beskrivelse... Hi-hi.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Katta

Det var bare så vidt at jeg rakk å ta bildet Operafantomet, for da kom den \"strenge\" kelneren å trampa i gulvet.

Mixelite

Quote from: \"Katta\"Når man kjører ned til Dynami er det jo store skilt med røde dødningehoder. Vet ikke helt hva de betyr, så jeg holder meg i bilen til vi kommer helt ned.

Jeg tror det er skytefelt, så det er sikkert greit å holde seg i bilen ;-) Ikke for det, jeg har aldri sett eller hørt noe aktivitet der de gangene vi har kjørt.

Kirken er kledd med sten i den senere tid. Før det var den hvitmalt. Hvordan den så ut da vi var der i 91 husker jeg ikke, men jeg synes den var penere hvitmalt, selv om den ser \"mer eksklusiv\" ut nå.

Torill

Jammen har du vært dyktig med fotoapparatet denne gangen Katta! :cheers: Kjempeflotte bilder!!! Særlig det med gjessene og kattungen som stjeler fra bordet var herlig :cheers:
Den bombesprengningen må ha vært en spennende opplevelse ja :cyclopsani: Tusen takk for titten :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Katta

Quote from: \"Torill\"Jammen har du vært dyktig med fotoapparatet denne gangen Katta! :cheers: Kjempeflotte bilder!!! Særlig det med gjessene og kattungen som stjeler fra bordet var herlig :cheers:
Den bombesprengningen må ha vært en spennende opplevelse ja :cyclopsani: Tusen takk for titten :flower:

Tusen takk Torill! Er ikke så fryktelig fornøyd selv. Når sola skinner ser jeg ingenting på skjermen min. Derfor blir det tatt bilder, uten at jeg helt vet hva jeg jeg har gjort, så er det bare å håpe på det beste. Skulle helst ha sett hva jeg tok bilder av, da tror jeg at kvaliteten hadde blitt litt bedre.

Bombesprengingen kommer jeg til å huske for resten av livet.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...