Logg inn med Facebook eller Google!

Bagasjeoppbevaring i Athen lufhavn

Started by Triolus, 10. Aug 08, 11:53:36

Previous topic - Next topic

Triolus

Jeg får noen timers ventetid i Athen lufthavn i forbindelse med hjemreise. Er det noen som vet om det finnes - i disse terrortider -  noen ordning med bagasjeoppbevaring?

Mixelite

Quote from: \"Triolus\"Jeg får noen timers ventetid i Athen lufthavn i forbindelse med hjemreise. Er det noen som vet om det finnes - i disse terrortider -  noen ordning med bagasjeoppbevaring?
Jada.

Jeg kan ikke akkurat si deg hvor du skal gå for å finne den, siden det er noen år siden vi var der, men den er nede ett eller annet sted. Den er betjent og de scanner bagasjen når man leverer den.

polyanna

Jeg kan ikke heller si hvor bagasje-oppbevaringen befinner seg, men det er Pacific Ltd som har denne funksjonen. Googler du på athen airport finner du en oversikt/meny over tjenester. (men ikke oversiktskart, tror jeg - det hadde vært praktisk).

Bagasjen kan oppbevares fra noen timer til mer enn 10 dager. Priser er oppgitt i fht. antall timer/dager og bagasjestørrelse. Oppdaget noe jeg ikke visste - som er praktisk å kjenne til - firmaet tar ikke kort dersom betalingen er under 30 Euro. Og så høy sum det vil det for de fleste antakelig ikke være. Cash er med andre ord greit å ha i lomma om en vil oppbevare bagasjen der for noen timer eller en dag.

xristina

Her er et oversiktskart. Klikk på den servicen du er ute etter, så vises det på kartet:

http://www.aia.gr/flash_files/imap.asp

Kanskje ikke den beste oversikten jeg har sett, men...

polyanna

Supert, Xristina. Kjekt å ha.
Hvis jeg forstår infoen fra Pacific rett, er oppbevaringen i ankomsthallen (jeg finner ikke helt ut av kartet, men en kan jo spørre..). I tillegg finnes oppbevaring også ved Syntagma-kontoret.

Tjorven

Smart spørsmål Triolus. Så vet jeg at jeg bare kan pakke en liten sekk å ha med det lille døgnet jeg skal være i Aten før jeg drar videre. Kjekt å slippe å dra på stor koffert til og fra hotellet ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Turid

Barbro og jeg benyttet oss av denne bagasjeoppbevaringen da vi skulle vente på flyplassen i 8 timer i fjor. Det var ganske dyrt syntes jeg. Tror nok vi betalte ca hundre kroner hver for de timene.
Det er etter regn at fuglene synger!

Tjorven

Hm, det var ikke akkurat billig, Turid. Må kanskje drasse kofferten med seg likevel, da :(
There are no strangers, only friends we haven't met.

polyanna

Quote from: \"Turid\"Barbro og jeg benyttet oss av denne bagasjeoppbevaringen da vi skulle vente på flyplassen i 8 timer i fjor. Det var ganske dyrt syntes jeg. Tror nok vi betalte ca hundre kroner hver for de timene.

Det var jo en del. Kan bli en stor utgift, særlig om en er flere. -Jeg kunne nok tenkt meg det selv, uansett. Å farte rundt med sekk eller koffert, kan være slitsomt. Ville nok heller spart inn på et måltid eller to, eller noe annet.

På nettsiden til Pacific står det at man betaler 8 Euro for 8 timers oppbevaring for \'large\' størrelse på bagasjen. Men hva som er \'large\' er ikke godt å si. Kanskje de tar betaling for antall?

Turid

De tar betalt pr stk bagasje ja.
Det er etter regn at fuglene synger!

Triolus

Takk for nyttige svar! Nå blir ventetiden i lufthavnen mye hyggeligere ...

Svein~B

Det har blitt opplyst i et annet forum i dag at i noen tilfeller kan du sjekke inn bagasjen selv om det er mange timer til flyet går. Jeg går ut fra at det mest gjelder rutefly innenlands. Når det gjelder charter og billigfly får du normalt ikke sjekket inn før cirka to timer før avreise.

Det jeg mener å si er at før du setter bagasjen til oppbevaring, går det kanskje an å sjekke om det går an å sjekke inn tidlig til flighten din.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...