Logg inn med Facebook eller Google!

chios-info

Started by Mixelite, 14. Jul 08, 16:07:51

Previous topic - Next topic

operafantomet

Quote from: \"Liv\"Jeg satt faktisk å tenkte på det da jeg skrev ang. flytting av linker, om folk da navigerte seg helt bort fra sida di.
Ha de der de er du. :-)
Hva med å la lenker åpnes i et nytt vindu? Det er delte meninger om dette, men stort sett brukes \"nytt vindu\"-muligheten når man vil beholde folk på en side. Det er så lett å trykke seg langt vekk på internett... Og man vil jo tross alt beholde folk på egen side.  :bom:

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Quote from: \"operafantomet\"Hva med å la lenker åpnes i et nytt vindu? Det er delte meninger om dette, men stort sett brukes \"nytt vindu\"-muligheten når man vil beholde folk på en side. Det er så lett å trykke seg langt vekk på internett... Og man vil jo tross alt beholde folk på egen side.  :bom:

Den har jeg alt og har hatt lenge. Selvfølgelig mest fordi jeg gjerne vil beholde folk på siden min, men også fordi jeg personlig synes det er en utrolig kjekk ting! Hvis alle hadde hatt det slik, hadde jeg ikke trengt å styre så med å få lenker til å åpne seg i nytt vindu når jeg leser nettsider.

Jeg mener, når jeg leser nedover en side og kommer til en lenke, så er jeg jo ikke ferdig med å lese på den siden. Det eneste jeg skulle ønske, var at man kunne åpne i ny _fane_, men det fikser jo nettleseren hvis man stiller den inn.

Katta

Gratulerer med nytt Chios nettsted! Ser veldig bra ut!

operafantomet

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"operafantomet\"Hva med å la lenker åpnes i et nytt vindu? Det er delte meninger om dette, men stort sett brukes \"nytt vindu\"-muligheten når man vil beholde folk på en side. Det er så lett å trykke seg langt vekk på internett... Og man vil jo tross alt beholde folk på egen side.  :bom:

Den har jeg alt og har hatt lenge. Selvfølgelig mest fordi jeg gjerne vil beholde folk på siden min, men også fordi jeg personlig synes det er en utrolig kjekk ting! Hvis alle hadde hatt det slik, hadde jeg ikke trengt å styre så med å få lenker til å åpne seg i nytt vindu når jeg leser nettsider.

Det var rart. Når jeg trykker på lenkene, så blir jeg navigert vekk fra siden din. Bruker Mac, men skjer med alle nettleserne mine (Safari, IE for Mac, Firefox og Opera - testet alle for sikkerhets skyld). Vet ikke hva det skyldes, og ikke stort problem for min del heller. :)

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Quote from: \"Katta\"Gratulerer med nytt Chios nettsted! Ser veldig bra ut!

Takk!

Liv

Lenkene åpnes i nytt vindu hos meg.

Mixelite

Nå testet jeg, og det første jeg havnet på var selvfølgelig Web-cam på Golden sand! :crybaby:

Du har helt rett operafantomet. Noen av lenkene er ikke satt til å åpnes i eget vindu tydeligvis! Takk for at du sa fra!

Samtidig ser jeg at jeg må rydde. Det er ikke lenge siden jeg gjorde det, men nå fant jeg to døde lenker bare blant de jeg sjekket.

Liv

Quote from: \"Liv\"Lenkene åpnes i nytt vindu hos meg.

Var visst litt snar med å svare, de få jeg hadde prøvd funket slik.

Lykke til med videre jobbing med sida.

Mixelite

Takk!

Nå har jeg gått gjennom alle og sjekket at de lever, slettet dem som ikke gjør det, og endret alle til \"åpne i nytt vindu\". Håper jeg! Jeg ble litt sløv etter x antall linker og begynte å lukke oppdateringsvinduet i stedet for å trykke lagre, men jeg tror jeg fikk tatt meg inn igjen og rettet det opp.

Eureka

Gratulerer med ny flott Chios side :cheers:
Har bare lest fort igjennom sålangt ,må finlese litt mer siden -det ser iallefall veldig bra ut  :iconbiggrin:

Mixelite

Quote from: \"Eureka\"Gratulerer med ny flott Chios side :cheers:
Har bare lest fort igjennom sålangt ,må finlese litt mer siden -det ser iallefall veldig bra ut  :iconbiggrin:

Takk Eureka :)

Mixelite

Nå har jeg flikket litt på sidene og forsøkt å finpusse litt.

Jeg kunne godt tenke meg en ny kritkk. (og så bør jeg vel sjekke med Ole om denne tråden ligger på rett plass).

Jeg har endret litt på menyene, f.eks lagt inn dato på nyheter/oppdateringer. Virker det rotete? Jeg tenkte det kunne være kjekt å slippe å klikke på den hvis man har vært på besøk før og ikke det har skjedd noe nytt.

Dessuten har jeg lagt til noen nye sider(oversikt på \"nyheter/oppdateringer\", flere kommer, men jeg tar det litt pø om på for å ikke gå for fort frem. Noen av de eksisterende sidene har også blitt litt fyldigere. Der kommer det også mer, men det samme gjelder, jeg forsøker å være organisert og ikke gå så fort frem at jeg ikke mister ordenen.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...