Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er det man IKKE finner på nett.... ??

Started by Anette, 30. May 08, 20:37:04

Previous topic - Next topic

Anette

Hei,
Etter å ha surfet rundt på nett som vanlig, ramla jeg inn her. Og hva finner jeg.... et helt forum om min desidert \"yndlings-øy\"!!!
Kort fortalt dro jeg til Karpathos for første gang i 1987, og har vel vært der 7-8 ganger etter det. Dessverre har jeg ikke vært der på endel år nå, men drømmer stadig om å ta turen tilbake.... kanskje allerede i år, hvem vet?

Vel, ser jo at mange har masse fine bilder å legge ut her, dette vekker masse minner! Dessverre har jeg aldri hatt digitalkamera med meg på mine turer, så jeg må nok rote litt i gamle papir album for å sjekke hvordan jeg så ut for... et antall år siden.
Men, uansett. Det er så utrolig flott å se at så mange andre også har festet seg sånn ved Karpathos sitt utorlige vennlige og gjestfrie \"vesen\".
 :compress:

effie

Så bra! Dette er et fint sted å \"ramle innom\" for å se og høre om Karpathos-nytt, ja! Velkommen til forumet!! :flower:
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Tjorven

Velkommen til forumet, Anette. Jeg ramla også tilfeldigvis over dette flotte forumet ifjor. Det har vært en gullgruve med info, flotte bilder og hyggelige folk :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anette

Så hyggelig!

Jeg har i alle år bodd på Hotell Panorama, noen som kjenner til det? Jeg ble veldig godt kjent med hele familen der, men har dessverre ikke holdt så mye kontakten de siste 5-6 årene.

Jeg kjenner også igjen mange dere har tatt bilder av, koselig å se at de fremdeles holder til der.
Jeg holder planene åpne for å ta en tur i sommer.

Tjorven

Jeg har bodd en gang på på Panorama. Veldig trivelig hotell. Den gang styrte Paris driften, og det gikk på turist-gresk/engelsk ;)

En dag dukka det opp et lite problem. Et tysk ektepar som bodde i 2.etasje ville bytte til rom høyere oppe, for de ble \"plaga\" av huskatta som kom på besøk. Tyskerne og Paris forsto ikke hverandre, og jeg ble hyra som \"tolk\". Da var det om å gjøre å ha tunga rett i munnen  :cyclopsani: Måtte plutselig tenke på fire språk samtidig, men med gestikulering og det ordforrådet jeg huska i øyeblikket, så ble det en ordning på problemet.

Det jeg imidlertid glemte da jeg sjekka ut, var å betale for en tlf.samtale til Norge. Kom ikke på det før jeg var vel hjemme, og ringte sporenstreks til Panorama for å gjøre opp for meg og beklage. Da fikk jeg beskjed om at nei, det var sletta da jeg dro, og ikke snakk om at de skulle ha noe betaling i etterkant. Snakk om service  :cheers:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anette

Så koselig at flere har det samme intrykket som meg. Og så veldig typisk Paris å gjøre sånn! Paris er vel sjefen der ennå, etter hva jeg har forstått.

Har akkurat hørt at de har pusset opp hotellet i vinter, så de har hatt det travelt både Paris og Nikos.

Jeg ble vel tatt \"under vingene\" første året jeg var der, og de ble liksom litt min familie alle sammen. Jeg var mye ute å fartet sammen med Paris svoger Nikos, som driver bil utleie like oppe i gata. Han viste meg mye rundt på øya og i Pigadia.

Skjønner nå at jeg må skynde meg å bestille ny tur..  :compress:

Maritza

Hei igjen. Jeg var innom Panorama i går rett før bussen kjørte oss ut til flyplassen. Hotellet er helt renovert, særlig 1.etasje med terassen, bar og spisesal. Nye moderne møbler overalt. De må jo følge tiden der også. Rommene er malt, går nå i gult og grønt, og badene er pusset opp. Nye gode madrasser i alle sengene er det også.
Men vertskapet er de samme. Like gjestfrie og hyggelige som før. Vi bodde på Miramare nå, men veska vår med alle tingene pleier å bo på Panorama.
Og i september blir det to uker der. Ja du må nok skynde deg å bestille.

Anette

Så er det endelig gjort!!!  :flower:
Nå er turen til Karpathos bestilt og jeg setter nesa nedover 20 juli!!!
Gosj, detta skal bli godt, lenge siden jeg var der nå.

Noen andre som er der den uken? Hadde vært morro å treffes.  
 :bounce:

Gro

Hei Anette:-)
Gratulerer med tur!
Vi skal til Karpatos i løpet av vår tur nå.. men vi vet ikke akkurat når vi kommer dit. Men jeg skal jammen forsøke å få rom hos denne flotte damen:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Hilde

Vi skal til Karpathos 20.juli :flower:  og skal være der i 2 uker. Skal bo på Journeys End.

Anette

Da skal vi kanskje nedover på samme fly??  
Jøss, jeg virkelig GLEDER meg til å komme tilbake!  :bounce:

Hilde

Det skal vi nok da :flower: Er jo bare det ene flyet i uka fra Gardermoen som flyr dit. Vi gleder oss masse vi også, selvom det er 6. året på rad vi reiser dit.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...