Logg inn med Facebook eller Google!

Lefkas bilder

Started by Tommy, 10. Feb 08, 09:00:07

Previous topic - Next topic

Tommy

Lefkas är en ö i den joniska arkipelagen, naturskön och med flera storslagna stränder på västkusten, med sin fastlandsförbindelse så är det enkelt att därifrån också ta sig till de nordvästra delarna av fastlandet. Här är några av mina gamla favoritbilder från ön.

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Athina

Dette var lekkert, Tommy!
En nytelse å se på disse bildene fra Lefkas :happy7:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Flotte bilder som vanlig, Tommy. Du forsterker hellaslengselen min med bilder av den klare sjøen og den mektige naturen.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Barbro

Flotte bilder,Tommy..skulle gjerne ligget og duppet i sjøen der :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Ole

Flotte bilder Tommy! Og artig med bilder fra et område som mange tydeligvis ikke har vært.

Tommy

Tack för inspel och kommentarer :-)

Många här på forumet har kanske inte varit på Lefkas ? Men jag blir i alla fall alltid sugen på att återvända när jag ser på bilder, eller hör någon annan berätta om ön. PO vet jag gillar också ön. Och jag undrar om inte hans vinnande bild från en av forumets foto-konkurrenser är från Lefkas ?

Här finnes det i alla fall en video av en engelsman som vart på cykeltur runt ön, pust och stön :-)

http://www.lefkas.net/cyclelefkas.htm

Och här är en webbsida med information om Lefkas ;

http://www.lefkas.net/
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Jodå,PO:s vinnarbild är från Lefkas, kommer jag ihåg :bom:
Vi har också varit där och ön ligger högt på min mans favoritölista :bom:
Jag tyckte om ön sisådär :cyclopsani: Fast Porto Katsiki är fortfarande den finaste badet jag har varit på :cheers: Maten var jättegod också. Bästa kleftikon har jag också ätit där, så egentligen är det väl en toppenö :cyclopsani:  :bom:
Fina bilder som vanligt Tommy. Du lyckas ju locka folk till alla ställen med dina fina bilder :cheers:

Riitta

Tommy

Locka andra till platser med mina bilder ? Jag undrar om det inte är mig själv jag frestar mest :D ? Men det är så klart Riitta, Grekland är ju så fullt av läckra resmål så var man än klickar till med kameran så frestar det ju när man ser bilderna. Fast visst är Lefkas också ett resmål som inte ska glömmas bort som alternativ.

Jag kom också att tänka på att den lilla mysiga ön Meganissi, som bara är 25 minuter´s resa med en liten bilfärja från Nidri, också verkligen är något att tänka sig resa till. I vart fall om man bara vill ta det med ro, och totalt koppla av allt annat. Fann faktiskt tidtabeller dit nu när jag på skoj kollade på GTP :D

http://www.gtp.gr/RoutesDetails.asp?routeid=579&schedid=10369830&expanded=&searchcompany=0,2&SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2008&OrigExpand=0&DestExpand=0&ForigId=6504&FdestId=6539&Oorigid=6504&Odestid=6539&SortType=1,2&Intern=0



Lite att läsa om Meganissi finner man till exempel här ;

http://www.thegreektravel.com/meganissi/
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Meganissi var en liten pärla :bom: Skulle nog klara mig där kanske två dagar, sedan skulle det bli för stilla för min rastlösa själ :colors:

Riitta

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Meganissi var en liten pärla :bom: Skulle nog klara mig där kanske två dagar, sedan skulle det bli för stilla för min rastlösa själ :colors:

Riitta

Joo, det kan nog bli väldigt stilla ifall man har myror i brallorna, men en vecka skulle jag nog stå ut utan att få skavsår. Och kanske ännu längre med rätt sällskap :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

filhellener

L e k r e bilder og farge på vannet  :iconbiggrin:

Jeg har visst at det e r flotte strender på Lefkas, og at de beste er mest \"Utilgjengelige\" er de ikke? - vanlig det  :icon_smile:

- men resten av øya da, Tommy ? - er det \"mysig\" der, fine små byer?
Fordi jeg gjennom årene har lest en del \"motstridende\" om Lefkas, har jeg ikke kommet meg dit enda.
Vi har vært i Parga, men av de Joniske øyene har bare vi besøkt Paxi og Anti-Paxi på den siden, Paxi er jo en liten perle!
Helt for seg selv, på den andre siden ligger jo, Kythira, der har vi vært :icon_smile:
Kari

Riitta

Tycker allt att du skall besöka Lefkas också :bom: Jag tyckte att landskapet liknade Norsk fjordlandskap där runt Nidri. Man såg inte öppna havet och det kändes konstigt för mig :cyclopsani: Norska fjodrar vill jag se i Norge.Dom är finast där :cheers:
Leif här hemma skulle gärna åka tillbaka dit om jag inte tvingade honom till mina K-öar :bom:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...