Logg inn med Facebook eller Google!

Ferge billetter

Started by petm, 07. Mar 07, 21:53:32

Previous topic - Next topic

petm

Vil bare tipse om at fergebilletter er lagt ut for salg nå.Det er rabatt hvis en bestiller tidlig.Vår erfaring er at det kan være lurt å bestille i god tid,har opplevd å ikke få billetter når juli mnd.nærmer seg.

Pjokken

Det var et godt tips.. som en gyllen regel, kan man vel si at uansett hvilke biletter man trenger, så lønner det seg å være ute i god tid.

tone

Antar at dere snakker om billetter fra feks Athen, og ikke billetter mellom mindre øyer?

Er helt uten erfaring med øyhopping, og suger til meg alle gode råd og tips. :smile:

Svein~B

Quote from: \"tone\"Antar at dere snakker om billetter fra feks Athen, og ikke billetter mellom mindre øyer?

Er helt uten erfaring med øyhopping, og suger til meg alle gode råd og tips. :smile:

Det er nok stort sett bare billetter med de store linjene som kan forhåndsbestilles, ja. Til de helt lokale forbindelsene, så får du bare kjøpt billetter lokalt. Hvis du søker etter ferjeruter i GTP som du finner link til i venstremargen her, så kan du, når du har funnet ei rute, klikke på \"Information and booking\" for å finne ut hvor billetter kan kjøpes. Det vil være forskjellig fra rute til rute. Noen ruter er til og med så lokale at du ikke finner dem i GTP en gang.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Quote from: \"petm\"Vil bare tipse om at fergebilletter er lagt ut for salg nå.Det er rabatt hvis en bestiller tidlig.Vår erfaring er at det kan være lurt å bestille i god tid,har opplevd å ikke få billetter når juli mnd.nærmer seg.


Hvor er de billettene lagt ut? Hvilke billetter er det snakk om?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Britolina

Vi skal reise med Blue Star 29 april, 07.25 . Bør jeg bestille før vi reiser hjemmefra, eller kan jeg like godt vente til vi kommer ned?
Jeg kom til å tenke på en annen ting, og det er at vi må vel ordne oss frokost selv på en eller annen måte,for vi må så tidlig ut at de ikke serverer frokost på den tiden på hotellet på en søndag??
Må vi best. flyseter for å få faste plasser på båten?

Mange spørsmål her, men tok like godt alt i en tråd :mrgreen:
Går det ikke godt, går det over!

marjana

Det lureste er vel å sjekke feks. www. gtp.gr om fergetidene, der ser du også om det er plasser ledig. Stort sett er det ledige plasser, hvis det ikke er en spesiell reisehelg for grekerne.
Det pleier å være greit å kjøpe fergebilletter når man kommer frem, men har du tid til å kjøpe dem på internett før du skal dra, så har du jo billettene, og kan også velge plasser selv.

Men fra hvor skal du dra og til hvor? Har du dårlig tid kan det jo være greit å ha kjøpt billettene på forhånd. Da er det bare å dra rett til fergen fra hotellet.

Hvis ikke hotellet serverer frokost, er det alltid noen døgnåpne kafeteriaer i de større havnene. Jeg har dinglet rundt i Pireus og ventet i en del timer på første båt om morgenen, og til og med sett noen bestille en diger porsjon koteletter til frokost klokken 5-6 om morgenen, så det meste er mulig.
Glika i zoi

Svein~B

Det skal normalt være god plass på ei ferje ut fra Pireus en søndag morgen, så jeg vil si at det ikke skal være nødvendig å bestille dem på forhånd. Men hvis dere ankommer dagen før eller noe sånt og vet helt sikkert at dere skal videre dagen etter, så kan det jo være greit å kjøpe billettene på et av de døgnåpne reisebyråene på flyplassen.

Hvis dere vil ha fast plass, så må dere bestille flysete. De billigste billettene er uten fast plass. Men som sagt, det skal normalt være god plass.

Det går vel også an å kjøpe baguetter og lignende på ferja? Det kan vel duge som frokost?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Britolina

Det er så flott å få god veiledning:) vi reiser med to unger for første gang utenlands, og jeg gleder meg. Vil ha mest mulig på plass før vi letter fra moderlandet:) Billetter blir bestilt . Takk.
Går det ikke godt, går det over!

Ole

Er det ikke Goodys på Blue Star-fergene da? Hvis man vil ha den type mat da....

Svein~B

Jo, det er det, men jeg tenkte at det er ikke akkurat frokost, ikke for en barnefamilie. Men hva vet jeg, jeg har ingen barn, som jeg vet om...  :wink:

Jeg mener å huske at det også var en slags bar ute på dekk som hadde det vanlige utvalget av toast, baguetter og lignende. Kan noen bekrefte eller avkrefte det? Kanskje Goody\'s også har andre ting enn burgere? Det skal også være en bar til ombord ifølge rederiets utmerkede hjemmeside. Barene ombord på ferjene har som regel litt spiselig, men ikke noen avanserte greier. Og om det ikke finnes noe annet, så får det vel holde med burgere og fries?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

marjana

Blue Strar-fergene har forskjellige kafeteriaer ute på dekk og inne. Man får toast, baguette, sandwich og annet som er plastpakket, og Goodys.

Synes å huske at de serverer varm lunsj og middag i noen timer også...

Men står det ikke på Blue Star sine hjemmesider hva de eventuelt serverer ombord?

Om morgenen er det også mange som selger nystekte kringler i havna, og man kjøpe med mat fra de døgnåpne restaurantene. De har bakervarer, drikke, gyros og mye annet.
Man sulter aldri Hellas!
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...