Logg inn med Facebook eller Google!

Hydrele Beach, Pythagorion

Started by Annna, 31. Jul 15, 19:20:25

Previous topic - Next topic

Annna

Hei, og takk for medlemsskap.

Mine to døtre og jeg har reservert tur til Hydrele Beach for juni 2016. Vi vet veldig lite om stedet og øya generelt, så jeg ønsker informasjon om strender, severdigheter og steder vi kan oppsøke i gangavstand fra hotellet. Vet jentene er ivrige på om det er shoppingmuligheter i sentrum av Pythagorion, likeså fine strender.

Jeg kommer til å skumlese meg gjennom trådene her etter hvert, men jeg blir veldig glad om noen av dere kan gi meg litt informasjon her også.

Annna

Hmmm, her var det lite aktivitet, selv om mange har lest tråden... Spekulerer og tenker fortsatt på om dette stedet er et egnet sted for å ta med to tenåringsjenter.

kaka

Jeg husker ikke så godt detaljene lenger, fra mitt besøk i Pythagorion, - og vet ikke hvor hotellet ligger.
Men, du kan jo sjekke litt i tråden her:
http://hellasforum.net/index.php?topic=6381.0
Strendene i byen var ikke de beste, men greit nok der jeg var.
Det var mer fascinerende å gå langs den lange stranden litt utenfor byen, der folk gikk tur i vannet :)
KariK

polyanna

Som nevnt er ikke strendene på Samos av de beste, men er usikker på om jeg har vært der dere skal bo. Dessuten, smaken er jo forskjellig :). Og hva en legger i begrepet er også  forskjellig. En kollega har reist dit titt og ofte, og er veldig sjarmert av øya. - Lenge siden vi var på Samos, vi bodde i byen Phytagorian, kan ikke huske hvordan shoppingmulighetene var - men akkurat det sier mer om meg enn stedet. Dessuten var vi der bare en uke På forsommeren. Pythagorian er/var ganske liten. Vi gikk ikke turer, kjørte en del rundt. Tror det den gangen var smått med buss/offentlig kommunikasjon. En turistbåt organiserte dags-utflukter - d e n gangen (vel å merke) var ouzo en viktig ? del av tilbudet :). Ikke noe jeg ville tatt med tenårings-datteren på :).

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å svare deg, men ettersom du etterlyser info...

Hvis du ser på booking.com eller tripadvisor finner du omtaler av hotellet. Det ligger ca. 25 minutters gange fra byen, med en gate/vei mellom stranden og hotellet. Men det vet du sikkert allerede  :)

polyanna

02. Aug 15, 00:51:15 #4 Last Edit: 02. Aug 15, 01:31:57 by polyanna
Quote from: Annna on 01. Aug 15, 21:33:30
Spekulerer og tenker fortsatt på om dette stedet er et egnet sted for å ta med to tenåringsjenter.


Ved ettertanke, fordi du er så direkte og spekulerer og tenker på om stedet er egnet for dere  :) - du fortjener et ærlig svar. - Jeg ville helt sikkert valgt en annen øy. Men det skinner kanskje i gjennom i det første svaret mitt? Jeg ble aldri venn med Samos. Har reist til mange øyer i forskjellige øygrupper, og reiser gjerne tilbake (nesten) hvor som helst. Men neppe tilbake til Samos.. Nå får jeg nok noen på nakken :). - Å ta med tenåringer på en sånn ferie, kostbart er det også, da vil en jo veldig gjerne at oppholdet skal bli vellykket. - Det finnes en rekke chartermål j e g heller ville valgt. Hva med Paros eller Naxos? herlig sted for tenåringer. Mye å se, dessuten.- Eller Skiathos for den saks skyld..strendene er toppen og jeg t r o r selve byen (livlig)og shoppingmuligheten er ikke verst. Dessuten enkelt å komme seg rundt med buss.

Var på Kreta en gang med en 16 årig datter. H u n stortrivdes - selv om vi bodde på et ( i mine øyne) utpreget turiststed. Rethymon. Vi tok dagstur til Santorini, og hun fikk dessuten prøvd seg på dykkerkurs etc. Men turen ble bestilt to uker før avreise, da var det i prakisis ikke valgmuligheter. Du har imidlertid god tid til å tenke deg om, og å velge.

Minerva

Jeg vil også gi deg et ærlig svar - jeg synes du skal booke om til en annen øy/et annet sted, fordi Pythagorion passer dårlig for shoppingglade tenåringsjenter. Pythagorion er bare en stor landsby, om enn veldig hyggelig. Shoppingmulighetene er noe bedre i hovedstaden Vathy, men neppe spennende nok for døtrene dine.
Hotellet ligger jo langt fra sentrum, så det er ingen severdigheter i gangavstand. Jeg synes heller ikke stranden der er spesielt fin - mye småstein, men kanskje det ikke gjør dere noe - jeg for min del foretrekker sand.  :)
Jeg har ikke vært på øyene polyanna nevner med unntak av Kreta. Der kan Rethymnon eller utkanten av Chania være gode alternativer, og dere kan ta buss derfra til hovedstaden Heraklion, som har flere butikker og et par fine severdigheter.

filhellener

02. Aug 15, 11:54:03 #6 Last Edit: 02. Aug 15, 11:58:40 by filhellener
Du skriver " reservert", Annna, det betyr kanskje at du ikke har bundet deg hverken med hotell, eller øy enda?

Jeg har, med m a n g e  års mellomrom, vært noen ganger på Samos, ø y a er veldig fin, om man vil reise rundt med bil :-)
-  hittil har jeg bodd i Pythagorion, men, om det blir noen, "neste gang" vil jeg bo i Kokkari  :)

Skulle jeg reise til Samos for første gang og ha med tenåringer ville jeg bodd i Pythagorion :)

Selv om jeg har vært der flere ganger (har bl a hatt Samos som transferøy ) har jeg og, som polyanna,  mange andre øyer/steder jeg liker mye bedre enn Samos/ Pythagorion.

I fjor var vi, hele storfamilien ( barnebarn 11 - 18 år, barn og svigerbarn, + oss selv) ei uke i sjarmerende NAOUSSA på Paros  :smile12:

Jeg hadde virkelig jobbet meg fram til det jeg håpet skulle være det "ultimate" valget og jeg traff heldigvis spikeren på hodet :goodjob:
ALLE fra barn/tenåringer, unge trendy voksne, litt "eldre" unge voksne og vi to eldste var like strålende fornøyde, så Naoussa kan jeg anbefale  :sol:

Ellers tror jeg og at Skiathos ville passe godt for dere  :)

Eller, hvorfor ikke reise til Kreta, bo i Nea Chora  :) Da har dere strand og gode tavernaer "utenfor døra" og 10 - 15 min spasertur inn til Gamlebyen/Chania :)

Rethymnon derimot er ikke j e g så glad i... :-[ - men d e t er det mange andre som er  ;)

Lykke til med planleggingen videre  :--


Kari

Annna

Quote from: polyanna on 02. Aug 15, 00:51:15
Quote from: Annna on 01. Aug 15, 21:33:30
Spekulerer og tenker fortsatt på om dette stedet er et egnet sted for å ta med to tenåringsjenter.


Ved ettertanke, fordi du er så direkte og spekulerer og tenker på om stedet er egnet for dere  :) - du fortjener et ærlig svar. - Jeg ville helt sikkert valgt en annen øy. Men det skinner kanskje i gjennom i det første svaret mitt? Jeg ble aldri venn med Samos. Har reist til mange øyer i forskjellige øygrupper, og reiser gjerne tilbake (nesten) hvor som helst. Men neppe tilbake til Samos.. Nå får jeg nok noen på nakken :). - Å ta med tenåringer på en sånn ferie, kostbart er det også, da vil en jo veldig gjerne at oppholdet skal bli vellykket. - Det finnes en rekke chartermål j e g heller ville valgt. Hva med Paros eller Naxos? herlig sted for tenåringer. Mye å se, dessuten.- Eller Skiathos for den saks skyld..strendene er toppen og jeg t r o r selve byen (livlig)og shoppingmuligheten er ikke verst. Dessuten enkelt å komme seg rundt med buss.

Var på Kreta en gang med en 16 årig datter. H u n stortrivdes - selv om vi bodde på et ( i mine øyne) utpreget turiststed. Rethymon. Vi tok dagstur til Santorini, og hun fikk dessuten prøvd seg på dykkerkurs etc. Men turen ble bestilt to uker før avreise, da var det i prakisis ikke valgmuligheter. Du har imidlertid god tid til å tenke deg om, og å velge.


Takk for godt og ærlig svar, det er det jeg er ute etter :). Samos ble valgt fordi vi ville se noe annet enn et typisk chartersted, fordi det var all inclusive og fordi det ikke var for dyrt. Men magefølelsen min er ikke helt på topp... Vi reiser fra Trondheim, og da har vi ikke like mange alternativer som om vi hadde reist fra Oslo. Det spiller også inn i valget. Kreta frister, men vi har ennå ikke funnet noe aktuelt i vår priskategori... Vi reiser jo ikke før neste sommer, og Startour har gratis ombooking/avbestillingsgaranti frem til 1. desember, så vi kan ennå bytte destinasjon. Mulig vi gjør det  ;).

Annna

Quote from: Minerva on 02. Aug 15, 11:29:13
Jeg vil også gi deg et ærlig svar - jeg synes du skal booke om til en annen øy/et annet sted, fordi Pythagorion passer dårlig for shoppingglade tenåringsjenter. Pythagorion er bare en stor landsby, om enn veldig hyggelig. Shoppingmulighetene er noe bedre i hovedstaden Vathy, men neppe spennende nok for døtrene dine.
Hotellet ligger jo langt fra sentrum, så det er ingen severdigheter i gangavstand. Jeg synes heller ikke stranden der er spesielt fin - mye småstein, men kanskje det ikke gjør dere noe - jeg for min del foretrekker sand.  :)
Jeg har ikke vært på øyene polyanna nevner med unntak av Kreta. Der kan Rethymnon eller utkanten av Chania være gode alternativer, og dere kan ta buss derfra til hovedstaden Heraklion, som har flere butikker og et par fine severdigheter.


Takk for flott og ærlig svar :). Kreta er på ønskelisten, men finner ikke noe med all inclusive i vår priskategori fra Trondheim. Det kan selvsgat endre seg ennå, så jeg kommer til å følge med fremover. Vi orker i utgangspunktet ikke bruke til på bussreising når vi kun har en ule til rådighet. Bading, soling og god mat blir førstepri, så da er kanskje ikke Pythagorion rett plass for oss.

Annna

Quote from: filhellener on 02. Aug 15, 11:54:03
Du skriver " reservert", Annna, det betyr kanskje at du ikke har bundet deg hverken med hotell, eller øy enda?

Jeg har, med m a n g e  års mellomrom, vært noen ganger på Samos, ø y a er veldig fin, om man vil reise rundt med bil :-)
-  hittil har jeg bodd i Pythagorion, men, om det blir noen, "neste gang" vil jeg bo i Kokkari  :)

Skulle jeg reise til Samos for første gang og ha med tenåringer ville jeg bodd i Pythagorion :)

Selv om jeg har vært der flere ganger (har bl a hatt Samos som transferøy ) har jeg og, som polyanna,  mange andre øyer/steder jeg liker mye bedre enn Samos/ Pythagorion.

I fjor var vi, hele storfamilien ( barnebarn 11 - 18 år, barn og svigerbarn, + oss selv) ei uke i sjarmerende NAOUSSA på Paros  :smile12:

Jeg hadde virkelig jobbet meg fram til det jeg håpet skulle være det "ultimate" valget og jeg traff heldigvis spikeren på hodet :goodjob:
ALLE fra barn/tenåringer, unge trendy voksne, litt "eldre" unge voksne og vi to eldste var like strålende fornøyde, så Naoussa kan jeg anbefale  :sol:

Ellers tror jeg og at Skiathos ville passe godt for dere  :)

Eller, hvorfor ikke reise til Kreta, bo i Nea Chora  :) Da har dere strand og gode tavernaer "utenfor døra" og 10 - 15 min spasertur inn til Gamlebyen/Chania :)

Rethymnon derimot er ikke j e g så glad i... :-[ - men d e t er det mange andre som er  ;)

Lykke til med planleggingen videre  :--


Jeg skrev "reservert" fordi jeg bare hadde bestilt reisen, men ikke betalt depositumet enda. Nå er depositumet betalt, men vi kan endre destinasjon gratis frem til 1. desember.  Mulig jeg gjør det, etter gode tilbakemeldinger fra dere i tråden her.  :)

Minerva

Huff ja - det er ikke så mange reisemål fra Trondheim, dessverre - vi har det samme problemet i Bergen.  :(

Dere vil gjerne reise til et sted som ikke er sånt et typisk chartermål, og da passer Samos godt (selv om det er mange turister der også). Jeg synes Samos er ei flott øy, og Pythagorion er som nevnt veldig hyggelig, men jeg ville virkelig byttet til et mer sentralt hotell. Må dere absolutt ha all inclusive? Det kan være like billig å bo på et enklere hotell og spise ute på de mange gode restaurantene. Sandstranden sentralt i Pythagorion er ikke så stor, men finere enn Potokaki-stranden ved Hydrele Beach. Dessuten er all inclusive ødeleggende for de mange familiedrevne restaurantene i Hellas ...

For øvrig ser jeg at Startour ikke har lagt ut alle hotellene på Kreta for sommeren 2016 ennå, så hvis dere heller vil dra dit, er det kanskje mulig å finne et passende hotell der til en ok pris - men dette vet du sikkert.  :)

Annna

Quote from: Minerva on 02. Aug 15, 14:43:46
Huff ja - det er ikke så mange reisemål fra Trondheim, dessverre - vi har det samme problemet i Bergen.  :(

Dere vil gjerne reise til et sted som ikke er sånt et typisk chartermål, og da passer Samos godt (selv om det er mange turister der også). Jeg synes Samos er ei flott øy, og Pythagorion er som nevnt veldig hyggelig, men jeg ville virkelig byttet til et mer sentralt hotell. Må dere absolutt ha all inclusive? Det kan være like billig å bo på et enklere hotell og spise ute på de mange gode restaurantene. Sandstranden sentralt i Pythagorion er ikke så stor, men finere enn Potokaki-stranden ved Hydrele Beach. Dessuten er all inclusive ødeleggende for de mange familiedrevne restaurantene i Hellas ...

For øvrig ser jeg at Startour ikke har lagt ut alle hotellene på Kreta for sommeren 2016 ennå, så hvis dere heller vil dra dit, er det kanskje mulig å finne et passende hotell der til en ok pris - men dette vet du sikkert.  :)


Sånn jeg har forstått det, ligger Hydrele 1,8 km utenfor sentrum. Det er da ikke langt å gå? All inclusive er mest for å ha "kontroll" på utgiftene, da vi egentlig ikke skulle bruke penger på ferie i 2016 pga konfirmasjon og bunad. Titter enda en gang på Kreta ja, og har et hotell i Platanias (kun med frokost) som kan være aktuell. Alternativet er å vente med å endre til Startour legger ut flere hoteller utover høsten.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...