Logg inn med Facebook eller Google!

Buss til Kalamata

Started by Lavendel, 05. Sep 15, 09:10:53

Previous topic - Next topic

Lavendel

Hei! Denne gangen har vi tenkt å ta buss fra Athen til Agios Nikolaos (Messinia). Flyet lander 11.20 og vi satser på at det skal være mulig å rekke buss 14.15.  Dette er imidlertid noe vi ikke har gjort tidligere og lurer på om det er nødvendig å kjøpe billett på forhånd via internett, eller om det går greit å kjøpe på buss-stasjonen?  ::) Vi tenker og å ta bussen fra flyplassen til buss-stasjonen. Kjøper man billetter på bussen? Greit å vite for å slippe og surre rundt med koffert på slep  ;)

filhellener

Det har, såvidt jeg vet, dessverre ikke  vært mulig å kjøpe bussbillettene på forhånd!

Det er et par år siden jeg sjekket det, så det kan jo være forandret :)

God tur til h e r l i g e
Agios Nikolaos/Mani :smile12:
Kari

kaka

God busstur. :) Dere finner nok ut av det.
Fortell gjerne hvordan dere fikset det, - så jeg kan lære litt :)
KariK

Ikaros

Det går fint ann å kjøpe bussbilletter på internett (på KTEL`s hjemmeside), men det er ingen fare med å vente med å kjøpe billetter til du kommer på busstasjonen! Det er gode busser og nummererte seter.

Sørg for at du får billetter med en express-buss, ellers kan du regne med at bussen går nedom Korint, Tripoli og Megalopoli.
NB: Du får ikke kjøpt billetter på bussen!!!
Det er nå motorvei helt til Kalamata og expressen bruker litt under 3 timer. "Melkeruta" bruker en liten time mer, men så får du sett mye mer da!  :)
Husk å gå på toalettet før du legger i vei med bussen! Express-bussen stopper ikke hvis den ikke MÅ!!!
Jeg vet ikke når bussen fra Kalamata til Agios Nikolaos går, men om ikke det passer er de massevis av taxier på busstasjonen.
God tur!!!  :)

filhellener

Takk for info om Kjøp av bussbilletter på nett :)

Noe helt annet jeg gjerne vil vite om Kalamata, Som du kanskje vet Ikaros..., finnes det et privat sykehus / klinikk der?
Kari

Ikaros

Jada, det er er stort sykehus her og sykehuset er ganske moderne med mye nytt utstyr, men jeg vet ikke hvordan "servicen" er.
Jeg vet at folk med reiseforsikring (utlendinger) er blitt godt hjulpet, med både CT og RTG, men jeg har selv (heldigvis) ingen erfaring med sykehuset. :)

filhellener

05. Sep 15, 22:56:01 #6 Last Edit: 05. Sep 15, 23:03:03 by filhellener
Quote from: Ikaros on 05. Sep 15, 22:39:30
Jada, det er er stort sykehus her og sykehuset er ganske moderne med mye nytt utstyr, men jeg vet ikke hvordan "servicen" er.
Jeg vet at folk med reiseforsikring (utlendinger) er blitt godt hjulpet, med både CT og RTG, men jeg har selv (heldigvis) ingen erfaring med sykehuset. :)


Bra du ikke har erfaring der😊
- og skulle du få bruk for det anbefales Privatklinikker!
- om man har Reiseforsikring, og det håper jeg ingen tar sjansen på å reise uten !
Har dessverre hørt skrekkhistorier om de offentlige, i disse krisetider..., men selvsagt kan det være forskjell på dem!

Kari

Lavendel

Takk til dere alle for svar og innspill  :) Jeg har snoket litt rundt på nett for å finne busstider og annet. Sammen med busstider (som og dekker busstider videre til Agios Nikolaos) fant jeg etter nøyere lesing her :  http://www.zorbas.de/webcam/camboard/ link til billettbestilling som synes å virke grei. Vi velger nok en buss som må innom hver en melkerampe framfor å vente i Athen på expressbuss. Lang tur og godt å komme fram. Da skal dagene gå saaakte. Norge er jo fantastisk vakkert på denne tiden av året så lenge solen skinner og bladene sitter på trærne, men det blir allikevel godt med en god mnd forlengelse av sommeren  ::) Gleder oss  ;)

wilnil

Jeg henger meg på her med et par spørsmål om bussbilletter. Vi skal også ta buss fra flyplassen i Athen til Kalamata og Kardamili først i neste mnd.
Kjøper man billetter fra betjent billettkiosk, eller fra automat? Og må man ha kontanter til dette, eller kan man bruke kreditkort?

Greece-Traveller

25. Sep 15, 11:28:50 #9 Last Edit: 25. Sep 15, 18:18:27 by Greece-Traveller
Fra flyplassen tar dere denne bussen (rett utenfor utgangene fra Arrivals) til den busstasjonen hvor bussene til Kalamata går fra:



Billetter til lokalbussen mellom flyplassen og busstasjonen får du kjøpt i kiosken utenfor Arrivals:



På busstasjonen finner du en tavle med oversikt:



og kjøper din(e) billett(er):





Dette er fra 5 år siden, men jeg vet at samme busstasjon o.s.v. fremdeles benyttes med den linken fra flyplassen som jeg også viser ovenfor. Jeg reiste både til og fra Kalamata (var i Petalidi nær Kalamata på besøk hos fastboende venner i ca. 1 uke).

Forøvrig: Merk dere at billettene er nummererte mht. seteplass i bussen.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

wilnil

Takk Greece-Traveller for kjempegod informasjon  :)  Søndag om en uke er vi der :) :)

Greece-Traveller

Skulle nesten ønske det var meg....-  ;D

Kos dere !

:D
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...