Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor flyr dere til når dere skal til Paros?

Started by Gyda, 24. Feb 15, 16:51:27

Previous topic - Next topic

Anita

Enig med deg der Anders :-) Vi tar flyr direkte ut til Paros og lander rundt 17-tiden.... mange timer spart... fergen ankommer 22:15. Det er verdt hver eneste Euro  ;D
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anders

Og det er ikke bare billettprisen man skal sammenligne, heller... de timene ombord, spesielt hvis man er flere og med noen yngre, kan lett balle på seg prismessig.

filhellener

Quote from: Anders on 25. Feb 15, 21:55:25
Kommer jo an på hvordan man pris-setter tiden? Når jeg kan være på Naxos halvannen time før fergen går fra Pireus, da er det verdt de doble euroene....


Quote from: Anita on 25. Feb 15, 22:04:48
Enig med deg der Anders :-) Vi tar flyr direkte ut til Paros og lander rundt 17-tiden.... mange timer spart... fergen ankommer 22:15. Det er verdt hver eneste Euro  ;D


Quote from: Anders on 25. Feb 15, 22:31:01
Og det er ikke bare billettprisen man skal sammenligne, heller... de timene ombord, spesielt hvis man er flere og med noen yngre, kan lett balle på seg prismessig.


Hvor mye penger man synes det er verdt avhenger av den enkeltes økonomi selvsagt  :)  - og, spesielt om man har barn med, eller om man har en fhv kort ferie forstår jeg at det frister å komme raskt fram :)
Jeg skrev innlegget mitt fordi jeg synes det er merkelig at det "aldri" er like rimelige billetter å finne til og fra Naxos og Paros, når de så ofte har det til andre destinasjoner, jeg bruker å bestille veldig tidlig,
"abonnerer" på nyhetsbrev. Å kunne fly for 24 euro pr pers på strekninger som tar m y e lenger tid med ferje enn  Pireus/Rafina - Paros/Naxos er jo helt fantastisk :)
Å betale ( nesten) like mye fra Athen til øyene, som fra Norge til Hellas/Athen er ikke like fristende for meg  :) - jeg trives heldigvis veldig godt på ferjeturene og :)



Kari

Vegard

 :) Hei
Sånn jeg har skjønt det er enkelte turer mer subsidiert en andre i Hellas. (Hadde med postdistribusjon og gjøre?) I tillegg til at til Kreta og andre større øyer flyr de med større fly en de gjør til blandt annet Paros og Naxos. Større fly, flere passasjerer, lavere pris pr passasjer. Kombinerer du dette med at til eller fra Paros kan de ikke kjøre med fulle fly på grunn av vekt og lengden på rullebanen, så blir de billettene dyre.
Men:
Vi bestilte innenriks veldig tidlig for neste sommer, og har faktisk en person til under 100€ tur / retur. Vi har litt forskjellig hjemreise, så de to andre er dyrere (bestilt samme dag). Jeg tror vi bestilte innenriksflyene samme dagen eller en dag etter de ble lagt ut. (Forøvrig 16.12.2014 i år, dette varierer hvert år.) Så vi 3 voksne betaler i år tilsammen ca 160€ mer for å fly direkte ut til Paros sammenlignet med Bluestar som er fremme 22.30 ish.  (Uten plass og flysete på båten i denne prissammenligningen, kun båtbillett.)

Det blir tidvis pussige prissammenligninger da man sammenligner billige flyreiser til Athen med fullpris innenriks. Men det sier kanskje mer om konkurransen og prisnivået på flyturer om dagen. Fly til London for 198,- tog til Bergen 249,-

Men jeg enig med deg, båtturen kan faktisk være ganske koselig :) Særlig om man ender opp med dagseilas og kan sitte ute og nyte sol, sommer og forventninger.

Vegard

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...